Tarptautiniame kino festivalyje „Beast“ kasmet yra pristatoma daugiau nei dvidešimt šalių – nuo Baltijos iki Balkanų, tačiau kaskart renginio metu didžiausias dėmesys skiriamas tik vienai jų. Šiemet ši galimybė atiteko Lietuvai. Įvairialypė festivalio programa sieks užčiuopti filmus, jungiančius mūsų praeitį, dabartį ir naująją kino kartą.
Festivalį „Beast“ atidarys Marijos Kavtaradzės darbas „Išgyventi vasarą“, kuris pernai debiutavo Toronto kino festivalyje. „Director Focus“ programoje bus galima atidžiau susipažinti su Aistės Žegulytės kūryba. Programoje bus pristatyti ir naujausi A. Žegulytės darbai („Animus Animalis (istorija apie žmones, žvėris ir daiktus“, 2018 m.), ir ankstyvųjų trumpametražių filmų retrospektyva: „Tapatumai“ (2013 m.), „Nikodemas“ (2012 m.), „Turėti ar būti“ (2011 m.), „Vita“ (2010 m.).
Specialaus dėmesio sulauks lietuvių kilmės menininkas, avangardinio kino krikštatėvis Jonas Mekas. Festivalyje bus pristatoma jo filmų retrospektyva. Šioje programoje bus parodyti trys menininko filmai, atskleisiantys kinematografinę jo gyvenimo kelionę nuo 1960-ųjų iki šio amžiaus: „Voldenas“ (1968 m.), „Prisiminimai iš kelionės į Lietuvą“ (1972 m.) ir „Ištraukos iš laimingo žmogaus gyvenimo“ (2012 m.).
„Festival Visit“ programoje, kuri pristato vieną pasirinktos šalies festivalių – pažintis su Lietuvos festivaliu „Baltijos banga“, kuriame rodomi tik Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos, vaidybiniai, dokumentiniai, trumpametražiai filmai. Pristatydami festivalį programos kuratoriai žiūrovams parodys Marijos Kavtaradzės trumpametražį filmą „Man dvim keli“ (2014 m.), Igno Miškino „Lengvai ir saldžiai“ (2004 m.), Giedrės Beinoriūtės „Troleibusų miestą“ (2002 m.), Lauryno Bareišos „Pirtį“ (2017 m.), Gabrielės Urbonaitės „Paskutinį skambutį“ (2018 m.).
Į Lietuvos praeitį per kiną pažvelgs programa, kurioje bus rodomas ilgametražis vaidybinis Arūno Žebriūno filmas „Riešutų duona“ (1978 m.) ir keturi dviejų laikotarpių trumpametražiai dokumentiniai darbai: Algimanto Maceinos „Juoda dėžė“ (1994 m.), Deimanto Narkevičiaus Europa 54° 54′ – 25° 19′“ (1997 m.), Henriko Šablevičiaus „Pabuvam savam lauki“ (1988 m.) ir Edmundo Zubavičiaus „Mums nebaisūs jokie priešai“ (1978 m.).
„Beast“ festivalio programoje „Highlight“ lauks pažintis su režisieriumi Arūnu Mateliu. Jį reprezentuos dokumentinis filmas „Nuostabieji lūzeriai. Kita planeta“ (2018 m.). Šis filmas pernai buvo išrinktas Lietuvos pretendentu siekti „Oskaro“ apdovanojimo geriausio filmo užsienio kalba kategorijoje. Sėkmingai įveikęs „Oskarų“ kvalifikaciją, filmas gavo galimybę varžytis ir dėl geriausio dokumentinio filmo nominacijos. Tai buvo pirmas kartas, kai lietuviškas filmas varžėsi „Oskarų“ dokumentinių filmų kategorijoje.
Festivalio metu bus pažvelgta ir į naujas formas kinui suteikiantį virtualios realybės formatą. „VR Corner“ programoje bus pristatytas Andriaus Lekavičiaus virtualios realybės filmas „Laisvės kodas 13“ (2018 m.) bei Kristinos Buožytės „Angelų takais“ (2018 m.).
Konkursinėje „East Wave“ programoje, kurioje pristatomi trumpi vaidybiniai filmai sukurti per pastaruosius dvejus metus, varžysis Jorės Janavičiūtės trumpametražis darbas „Kur dingsta daiktai, kur dingsta žmonės“ (2017 m.).
Festivalio metu bus atidaryta Eglės Plytnikaitės, Laimės Kiškūnės ir Viktorijos Lukševičiūtės paroda „Šiuolaikiniai ritualai“ („Contemporary Rituals“). Ekspoziciją sudarančios aštuonios iliustracijos atskleis skirtingų metų laikų ritualus, nuolat besikeičiančioje Lietuvos gamtoje.
Lietuva festivalyje „Beast“ pristatoma bendradarbiaujant su Lietuvos kinematografijos sąjunga ir remiant Lietuvos kino centrui.
Lietuviški filmai „Beast“ festivalyje:
„Išgyventi vasarą“ (rež. Marija Kavtaradzė, 2018 m.);
„Animus Animalis (istorija apie žmones, žvėris ir daiktus“ (rež. Aistė Žegulytė, 2018 m.);
„Vita“ (rež. Aistė Žegulytė, 2010 m.);
„Turėti ar būti“ (rež. Aistė Žegulytė, 2011 m.);
„Nidai“ (rež. Aistė Žegulytė, 2011 m.);
„Nikodemas“ (rež. Aistė Žegulytė, 2012 m.);
„Tapatumai“ (rež. Aistė Žegulytė, 2014 m.);
„Voldenas“ (rež. Jonas Mekas, 1968 m.);
„Prisiminimai iš kelionės į Lietuvą“ (rež. Jonas Mekas, 1972 m.);
„Ištraukos iš laimingo žmogaus gyvenimo“ (rež. Jonas Mekas, 2012 m.);
„Man dvim keli“ (dir. Marija Kavtaradzė, 2014 m.);
„Paskutinis skambutis“ (rež. Gabrielė Urbonaitė, 2018 m.);
„Pirtis“ (rež. Laurynas Bareiša, 2017 m.);
„Lengvai ir saldžiai“ (rež. Ignas Miškinis, 2004 m.);
„Troleibusų miestas“ (rež. Giedrė Beinoriūtė, 2002 m.);
„Nuostabieji lūzeriai. Kita planeta“ (rež. Arūnas Matelis, 2018 m.);
„Angelų takais“ (rež. Kristina Buožytė, 2018 m.);
„Laisvės kodas 13“ (rež. Andrius Lekavičius, 2018 m.);
„Mums nebaisūs jokie priešai“ (rež. Edmunadas Zubavičius, 1978 m.);
„Pabuvam savam laiki“ (rež. Henrikas Šablevičius, 1988 m.);
„Europa 54°54′– 25°19′“ (rež. Deimantas Narkevičius, 1997 m.);
„Juoda dėžė“ (rež. Algimantas Maceina, 1994 m.);
„Riešutų duona“ (rež. Arūnas Žebriūnas, 1978 m.);
„Kur dingsta daiktai, kur dingsta žmonės“ (dir. Jorė Janavičiūtė, 2017 m.).
Naujausi komentarai