Pereiti į pagrindinį turinį

Ką daryti, jei namelis ant ratų – per brangi svajonė?

2012-08-13 18:50
Ką daryti, jei namelis ant ratų – per brangi svajonė?
Ką daryti, jei namelis ant ratų – per brangi svajonė? / Shutterstock, designboom.com, tuvie.com nuotr.

Komfortiškas namelis ant ratų, kurį gali nusivežti kur tik širdis geidžia, daugelio svajonė. Deja, jo kaina ir eksploatacija ne kiekvienam įkandama. Išradingi dizaineriai siūlo paprastesnius keliaujančio būsto variantus.

Už komfortą reikia mokėti

Ko gero, pigiausias namelis, kurį galima neštis kuprinėje ar vežtis bagažinėje, – palapinė. Šiuolaikinės civilizacijos lepinami keliauninkai geidžia vis daugiau komforto: kad miegoti būtų minkšta, sausa, kad būtų kur prisėsti, kad pro stogą nevarvėtų vanduo, kad būtų kur gaminti valgį ir t.t.

Keliaujančiam būstui jau keliami tokie patys reikalavimai, kaip stacionariems namams. Juos geriausiai išpildo specialiai keliauti pagaminti autobusiukai. Juose galima turėti ir tualetą, ir viryklę. Įgyti ir išlaikyti tokią transporto priemonę – prabanga.

Kai kurie nameliai ant ratų yra beveik tikri namai ir kai kas juose įsikuria gyventi nuolat. Vis dėlto nameliui vežti reikia nemažų degalų sąnaudų.

Yra ir tarpinių variantų, suteikiančių galimybę keliauti gana patogiai, bet ne taip brangiai – tai įvairios priekabos. Sumanūs dizaineriai kuria kiek įmanoma kompaktiškesnius, bet patogius laikinus, drauge važiuojančius namus.

Solidaus dydžio palapinė

Orientuodamiesi į pagrindinę namelio funkciją – vietą miegoti – likusi erdvė maksimaliai išnaudojama kitiems daiktams įkomponuoti.

Kai kam atrodo, kad kelioniniame namelyje nebūtina vaikščioti ar turėti viryklę, tad kai kurie kelioniniai, prie lengvojo automobilio kabinami nameliai yra žemi, į juose įlindęs keliauninkas gali patogiai išsitiesti visu ūgiu.

Yra dar žemesnių, krovinines primenančių, kelioninių priekabų. Dėžę primenanti priekaba išsilanksto ir virsta solidaus dydžio medžiaginiu nameliu, kuriame ant išlankstomų sėdynių galima prisėsti, o per kelias minutes jas transformavus – prigulti.

Turistines automobilių priekabas su palapine, vadinamuosius skifus, kai kurie lietuviai turėjo jau prieš kelis dešimtmečius, jie vis dar paklausūs ir sąlyginai nebrangūs. Tiesa, jie nepasižymi įmantriu „interjero“ dizainu. Namelyje ant paminkštinto pagrindo gali nakvoti 4–6 žmonės. Dalį lovos panaikinus ir pastačius staliuką, šeima gali patogiai aplink jį susėsti.

Šiandieniai dizaineriai siūlo dar ergonomiškesnius analogiškos priekabos variantus. Per kelias minutes virš jos iškyla kompaktiška palapinė. Į namelį galima įeiti stačiomis, o vidaus erdvę labai greitai paversti svetaine arba miegamuoju.

Kai reikia, galima susėsti prie nuleidžiamo stalelio, o po keleto judesių – vartytis ant karališko pločio lovos. Vis dėlto, kaip ir daugelis šiuolaikinio dizaino perliukų, net ir toks primityvus kelioninis būstas solidžiai kainuoja. Už panašią kainą galima įsigyti naudotą namelį ant ratų.

Tiesa, kai kurios kelioninės priekabos universalios. Jas galima naudoti ne tik kaip būstą, bet ir kaip priekabą dviračiams, valtims ar kitiems stambių gabaritų daiktams gabenti.

Savadarbis namelis ant dviračio

Kai kas ima ir patys pasigamina sau kemperį. Jei neturite automobilio, vežkitės namą dviračiu. Pasirodo, tai įmanoma.

Amerikietis menininkas Kevinas Cyras ant dviračio trimis ratais pastatė namelį, kuriame sutalpino visus vieno žmogaus poreikius. Vietos užtenka staleliui, televizoriui, gultas įtaisytas „antrame aukšte“.

Kiek kitaip lovą ant triračio motorolerio įtaisė vokiečių dizaineris Cornelius Comannsas. Miegamoji vieta susiformuoja ten pat, kur sėdi vairuotojas. „Nameliui“ parinkta itin ekonomiška transporto priemonė, tad keliauti tokiu nameliu itin taupu. Bene vienintelis miegamojo motorolerio trūkumas, kad jame nakvoti gali tik vienas asmuo.

Namelių ant ratų interjerų sprendimus, kai maksimaliai išnaudojama maža erdvė, galima pritaikyti ir itin ankštame stacionariame būste.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų