„Viktorijos“ viešbučio fasadą dekoratyviniais tentais pridengę restauratoriai ne tik pasirūpino, kad rekonstruojamas pastatas nebadytų praeivių akių. Specialistai sykiu bando pasufleruoti, kaip būtų galima estetizuoti apleistų miesto pastatų vaizdą.
Lietuvoje – naujovė
Jau kurį laiką Naujojo Sodo ir S. Šimkaus gatvėse praeivių akys pratinasi prie vaizdo, kuris turėtų tapti realybe tik vasaros pabaigoje.
Specialiai pagaminti tentai, dengiantys „paradinę“ „Viktorijos“ dalį, iliustruoja, kaip po rekonstrukcijos atrodys ilgai merdėjusio statinio fasadas.
Gudrybė, kurios griebėsi uostamiesčio bendrovė „Pamario restauratorius“, Vakarų Europos šalyje – įprasta praktika.
Tačiau, kaip pripažino įmonės vadovas Aldas Kliukas, apie panašius sprendimus, išskyrus reklaminius projektus, Lietuvoje jam neteko girdėti.
„Tai nėra koks nors mūsų išradimas. Tokių dalykų teko matyti ir Milane, ir Berlyne, ir kituose Vakarų Europos miestuose, tad neretai pagalvodavome, kad kažką panašaus būtų galima padaryti ir pas mus“, – pasakojo A.Kliukas.
Dengta statybvietė Berlyne, 2009 m. Dalios Grikšaitės nuotr.
Dengta statybvietė Azerbaidžano sostinėje Baku. Dalios Grikšaitės nuotr.
Ne pigus malonumas
Pašnekovas pasidžiaugė, kad nesudėtinga pastato konstrukcija leido kuo puikiausiai įgyvendinti šią idėją. Miestiečiai, regis, taip pat palankiai įvertino restauratorių iniciatyvą.
Įmonės užsakymu tentai su fasadų vizualizacijomis buvo pagaminti Vilniuje. Tankiai perforuotos uždangos ne tik puikiai maskuoja statybininkų darbo virtuvę, bet ir saugo praeivius nuo dulkių bei triukšmo.
Kaip įvardijo A.Kliukas, tai yra miesto jubiliejui skirta įmonės dovana be išliekamosios vertės.
„Numanome, kad vasarą Klaipėda sulauks nemažai svečių tiek iš kitų miestų, tiek užsienio, todėl pačiame miesto centre verdantys statybų vaizdai, sklindančios dulkės atrodytų nekaip“, – pripažino pašnekovas.
A.Kliukas neneigė, jog tai nepigus malonumas – daugiau nei 1000 kv. m ploto tentai įmonei atsiėjo ne vieną dešimtį tūkstančių litų.
„Kita vertus, per krizę išsigrynino statybų firmos, kurios šioje rinkoje nėra pačios silpniausios, tad kai kuriais atvejais jos galėtų leisti sau investuoti ir į tokius dalykus“, – įsitikinęs pašnekovas.
Kilstelti kultūros kartelę
„Pamario restauratoriaus“ vadovas viliasi, jog ši iniciatyva bent kiek pakels statybinės kultūros lygį. O jos, A.Kliuko akimis, Lietuvoje dar stinga.
„Turbūt daug kas turėtų kur pasitempti. Čia būtų galima kalbėti apie daugelį dalykų – ir apie tai, kad neretai technika iš statybviečių išvažiuoja neplautais ratais, neapdengiami pastoliai, nėra informacinių nuorodų, kas vykdo statybų darbus, – vardijo pašnekovas. – Kitas dalykas – norėjome ir pasufleruoti, kaip būtų galima spręsti apleistų Klaipėdos statinių problemą. Turiu galvoje kad ir buvusį “Baltijos„ kino teatrą – pasitelkus tokius tentus būtų galima nesunkiai atkurti buvusį ar suprojektuoti būsimą pastato vaizdą.“
A.Kliukas vylėsi, jog „Viktorijos“ fasado atnaujinimo darbus, kaip suplanuota, pavyks pabaigti iki rugpjūčio pabaigos. Uostamiesčio restauravimo įmonė rūpinasi ir pastato istorinės salės restauravimu.
Naujausi komentarai