Pereiti į pagrindinį turinį

A.Dzikevičius - krepšinio šalies belaisvis

2009-09-26 11:53
Pripažinimas: VLN lenktynėse A.Dzikevičiui pavyko pelnyti itin garbingą lietaus žmogaus vardą: merkiant lietui, o dalį Niurburgo žiedo trasos gaubiant rūkams, jis sugebėjo važiuoti...
Pripažinimas: VLN lenktynėse A.Dzikevičiui pavyko pelnyti itin garbingą lietaus žmogaus vardą: merkiant lietui, o dalį Niurburgo žiedo trasos gaubiant rūkams, jis sugebėjo važiuoti... / BRfoto

Vienas greičiausių Lietuvos žiedinių lenktynių meistrų – 22 metų vilnietis Andžejus Dzikevičius – kartais dūsauja, kad gimė ne laiku ir ne vietoje. Nugalėtojo mentalitetu apdovanoto vaikino talentas ir pergalės mūsų šalyje niekam arba beveik niekam nerūpi.

Nuo tatamio į trasą

Į automobilių sporto pasaulį Andžejus pateko 1999-aisiais būdamas gana "senas" – sulaukęs dvylikos metų. Tradiciškai manoma, kad norint užaugti Schumacheriu, prie gokarto vairo būtina sėsti sulaukus penkerių ar šešerių. Tačiau toks "nesusipratimas" A.Dzikevičiui visiškai nepakenkė. Greičiau priešingai – būdamas šešerių jis pradėjo lankyti taikvondo treniruotes, todėl galėjo pasigirti ir puikiu fiziniu pasirengimu, ir brandžia mąstysena.

"Paralelių tarp taikvondo ir automobilių sporto mažai. Nebent kalbėtume apie svorį. Rodos, 2001-aisiais dalyvaujant Europos taikvondo čempionate, teisėjai apsiriko mane paskirdami į didesnio svorio kategoriją, o pastebėję klaidą ją savotiškai ištaisė – liepė dar kartą dalyvauti atrankinėse kovose, nors grumdamasis su sunkesniais varžovais jau buvau laimėjęs pusfinalį... " – šypsodamasis prisiminė A.Dzikevičius.

Svoris ir ūgis, kuris pasinėrusiems į absoliučią daugumą kitų sporto šakų būtų laikomas idealiu, Andžejui tapo problema beveik iš karto, kai įsisuko į lenktynių karuselę. Startuojant kartingo pirmenybėse 183 cm ūgis ir maždaug 80 kg svoris pernelyg netrukdė: 2001-aisiais vaikinukas tapo Lietuvos čempionu, vėliau – daugelio lenktynių nugalėtoju užsienyje. Tačiau 2005-aisiais tapęs komandos "Mücke Motorsport" nariu ir parodęs gerus rezultatus per testus, Andžejus sulaukė draugiškų pašaipų, kad prasimušus į F-1 jam pagal specialų užsakymą teks gaminti didesnį bolidą...

Iš tiesų kalbos apie F-1 nebuvo laužtos iš piršto. Anuomečiai A.Dzikevičiaus komandos draugai Sébastienas Buemi bei Sebastianas Vettelis šiandien gauna solidžius honorarus iš "Red Bull Racing" ir "Toro Rosso" ekipų.

"Porsche" virusas

Per porą sezonų "Formula BMW ADAC", o vėliau dvejus metus sparčiai populiarėjančiame "Radical European Masters Series" čempionate Andžejus sugebėjo iškovoti nemažai įspūdingų pergalių užsienio trasose. Net ruošdamasis abitūros egzaminams vaikinukas sugebėjo tapti Lietuvos žiedinių lenktynių ir Šiaurės Europos zonos žiedinių lenktynių čempionu "Baltic GT" ir "Baltic GT Endurance" automobilių klasėse.

Ypač daug teigiamų emocijų "atvežė" lig tol Baltijos šalyse nematytas Andžejaus darbo įrankis – "Radical SR-3". Šis prototipinis automobilis su vamzdeline rėmo konstrukcija (mašinos svoris – 560 kg) ir 252 AG varikliu pasirodė esąs greitesnis net už "Porsche" GT2 klasės automobilius. Beje, "vyresniam" modeliui "Radical SR8LM", turinčiam 460 AG variklį, priklauso absoliutus Niurburgo trasos įveikimo rekordas – 6:48 minutės.

"Radical European Masters Series" jaučiausi gana komfortiškai, nes išnaudoti visas naujojo automobilio galimybes pavyko jau nuo pirmų startų. Be to, važiuojant šiame čempionate buvo kur kas paprasčiau derinti varžybų grafiką su abituriento statusu", – prisiminė sportininkas.

Tačiau 2007-ųjų pabaigoje išbandęs "Porsche SuperCup" lenktynių serijai parengtą automobilį, A.Dzikevičius akimirksniu užsikrėtė "Porsche" virusu. Jau per pirmus bandymus Hokenheimo trasoje vilnietis sugebėjo gerokai nustebinti tituluotus žiedinių lenktynių senbuvius, nes vos spėjęs apsiprasti su nauja mašina, pradėjo važiuoti beveik tokiu pat tempu kaip gyva Vokietijos žiedinių lenktynių legenda Uwe Alzenas. Tai padrąsino išbandyti jėgas Vokietijos čempionate "Porsche Carrera Cup" 2008-ųjų sezone laikantis kiek avantiūristinės nuostatos, jog lenktynės yra pati geriausia treniruotė. "Natūralu, kad pirmieji startai kėlė daugiau rūpesčių, negu suteikė teigiamų emocijų. Nors buvau gana greitas, nuo lyderių vis dėlto atsilikau keliomis dešimtosiomis ar šimtosiomis sekundės dalimis, jas tirpdyti buvo velniškai sunku", – prisiminė A.Dzikevičius.

Persilaužimo metai

Tačiau jau pačioje šių metų pradžioje vaikinas įrodė, kad nė viena čempionato "Porsche Carrera Cup" pamoka neparėjo veltui. Jau pačiose pirmosiose solidžiose 2009-ųjų sezono varžybose, 24 valandų lenktynėse "Toyo Tyres 24h of Dubai", su Vokietijos komanda "Land Motorsport 2" Andžejus šventė pergalę bendrojoje įskaitoje. Tiksliau – "Land Motorsport 2" gavo progą užkopti ant aukščiausio garbės pakylos laiptelio tik todėl, kad 22 metų vaikinukas iš Lietuvos buvo šios ekipos narys.

A.Dzikevičius buvo pats greičiausias "Land Motorsport 2" lenktynininkas, o važiuojant naktį jo demonstruotas vieno rato įveikimo laikas buvo geriausias iš visų trasoje buvusių maždaug 70 ištvermės lenktynių dalyvių.

Balandžio pradžioje perėjęs į komandą "Weiland Racing", Andžejus pradėjo kovas Vokietijos ilgų nuotolių lenktynių čempionate VLN (Langstreckenmeisterschaft Nürburgring). Čia per sezoną reikia įveikti aštuonis keturių valandų trukmės etapus ir vieną – šešių valandų. Visos varžybos vyksta žaliuoju pragaru vadinamame Niurburgo žiedo trasoje, kurios ilgis – 25,5 km, o kiekviename etape startuoja apie 180–200 automobilių.

Jau pačiose pirmose VLN varžybose vilnietis pateikė malonią staigmeną – užėmė trečią vietą "GT3 Cup" automobilių klasėje ir dvyliktą bendrojoje įskaitoje. Po mėnesio vykusiose antro etapo lenktynėse Andžejus finišavo penktas "GT3 Cup" klasėje, tačiau pelnė itin garbingą lietaus žmogaus vardą: merkiant lietui, o dalį Niurburgo žiedo trasos gaubiant rūkams, jis sugebėjo važiuoti absoliučiai greičiausiai.

Trečias ir penktas VLN etapas A.Dzikevičiui dalyvaujant tapo tikru komandos "Weiland Racing" triumfu – ekipa šventė pergalę "GT3 Cup" klasėje ir užėmė atitinkamai devintą ir penktą bendrosios įskaitos vietas. Vaikinukas oficialiai tapo svarbiausiu komandos lenktynininku.

Jei sėkmė nenusisuks likusiose sezono varžybose, VLN čempionatas Andžejui turėtų tapti tramplinu į kitas lenktynių serijas, padėsiančias priartėti prie pagrindinio tikslo – DTM. Šis čempionatas, dar vadinamas formulių su kėbulais varžybomis, ko gero, yra pačios prestižiškiausios pirmenybės po F-1.

Žinoma, tokiems planams įgyvendinti reikia ir pinigų. Kadangi kalba sukasi ne apie krepšinį, kur panašiais laimėjimais pasigirti galintis sportininkas greičiausiai jau būtų tapęs milijonieriumi, pinigų nėra. Nors pastaruoju metu beveik kiekvienose lenktynėse A.Dzikevičius sulaukia pasiūlymų kitą sezoną prisijungti prie naujų komandų, rūpesčiai dėl ateities neišsklaidyti. Iki honorarus už dalyvavimą varžybose gaunančio lenktynininko Andžejui liko vos vienas žingsnis, tačiau tas vienas žingsnis gali būti sunkiausias...

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų