Kler ir Klara
Penkiasdešimtmetį perkopusi prancūzų literatūros dėstytoja Kler – patraukli išsiskyrusi moteris, viena auginanti du paauglius sūnus. Kler vyrų dėmesio netrūksta, tačiau tuomet, kai jos gyvenime nebelieka gerokai jaunesnio meilužio Liudoviko, ji pajunta savotišką tuštumą, kurią sumano užpildyti originaliai bandydama suvilioti savo buvusiojo asistentą Aleksą.
"Facebook" socialiniame tinkle Kler sukuria anketą, tačiau užsiregistruoja ne savo, bet Klaros vardu ir perpus pasijaunina. Aleksas užkimba. Poros bendravimui intensyvėjant vaikinas vis atkakliau reikalauja susitikti, tačiau Kler vis randa dingsčių išsisukti nuo pasimatymo – bijodama prarasti ryšį su Aleksu ji nedrįsta atskleisti tiesos, nors supranta, kad tokie santykiai niekur neveda.
Susidvejinusi tapatybė
Kler galėtų būti bet kurio asmens, per daug įnikusio į socialinius tinklus ir nebeskiriančio tikro bendravimo nuo virtualaus, metafora.
Pasiekiama riba, kai realus gyvenimas tampa nebeįdomus ir erzinantis, o internetas – savotiška priebėga ir užuovėja nuo to kasdienybės ir tikrovės nuobodulio. Klaros paskyra ir susirašinėjimas su Aleksu taip apsėda Kler mintis, kad visa kita – vaikai, darbas, draugai – automatiškai pasislenka į antrą planą ir beveik neegzistuoja – lieka tik ji ir interneto ryšys, kaip bambagyslė jungiantis ją – kitą, išgalvotą, jaunesnę, gražesnę – su Aleksu.
Kler mano, kad būdama savimi Alekso niekada nesužavėtų, todėl pasineria į virtualaus kūrinio – Klaros – lipdymą su tokiu užsidegimu ir įkarščiu, kad galiausiai nebežino, kuri iš jų – Kler ar Klara – ji pati yra.
Sluoksniuotas pasakojimas
Jau vien iš trumpai nupasakotos filmo fabulos aišku, kad režisierius S.Nebbou užkabino šiuolaikinei visuomenei itin aktualią temą. Tačiau tai dar ne viskas.
Tema, žinoma, dėkinga pati savaime, tačiau režisierius dar sugeba ją pateikti nevienasluoksniškai. Apie susidvejinusį Kler gyvenimą sužinome iš jos pačios lūpų – apie šį nuotykį, kuris perauga į rimtesnę problemą, ji pasakoja savo psichoterapeutei. Atrodytų, kad bent iš dalies pati Kler suvokia, jog toks elgesys yra problemiškas, jei jau kreipėsi specialistų pagalbos, tačiau kartu tai per daug malonu ir per daug azartiška, kad Kler galėtų atsisakyti Klaros egzistavimo.
Kler pati tampa savo apgaulės įkaite, o išgalvotoji Klara taip suauga su ja pačia, kad jos tampa neatskiriamos. O čia režisierius pamėtėja vieną kitą triuką, ir žiūrovai, taip pat kaip ir Kler, patiria savotišką nesvarumo būseną. Tik tiek, kad Kler nėra tikra dėl savo tapatybės, o žiūrovai nuo tam tikro momento nebegali žinoti, kokio lygmens fikcijoje yra atsidūrę – filmo realybėje ar kažkur kitur.
Prancūzų žvaigždžių spindesys
Galima sakyti, kad "Antroji aš" yra taupus filmas – viskas konstruojama nuosekliai, nesiblaškoma po šalutines linijas. Tad visas pasakojimas yra lipdomas apie Kler.
Ir čia puikiai atsiskleidžia nuostabios prancūzų aktorės Juliett Binoche talentas. Jos kuriama Kler – gyva ir natūrali: vienatvė ją bloškia į melancholijos duobę, o įsimylėjusi ji tiesiog pražysta – gal dėl to galima suprasti ir bent iš dalies pateisinti jos daromas kvailystes.
Šalia J.Binoche matome vyresnės kartos aktorę Nicole Garcią, kuri čia vaidina Kler psichoterapeutę, ir dar nė trisdešimties metų neturintį François Civilą – šiame filme jis įkūnija Kler obsesijos objektą Aleksą.
Meilė ir jos paieškos yra klasikinė ir nepakeičiama tema. Ypač kine. Ypač prancūzų filmuose. Tad tai ir siūlo S.Nebbou, amžiną žmonių troškimą būti mylimiems perkeliantis ir pritaikantis prie šiuolaikinės visuomenės aktualijų, problemų, stereotipų ir kompleksų.
"Antroji aš"
(pranc. "Celle que vous croyez")
Drama, romantinis, Prancūzija, 2019
Režisierius: Safy Nebbou
Aktoriai: Juliette Binoche, François Civil, Nicole Garcia
Įvertinimas:
Scenarijus: 2/3
Režisūra: 2/3
Kinematografija: 2/3
Garso takelis: 2/3
Techninė pusė: 2/3
Aktoriai: 3/3
Bendras: 2.2
Kino teatruose Vilniuje, Kaune ir Klaipdėdoje nuo sausio 3 d. rodomos dar trys premjeros:
"Tobulas pasimatymas"
Kaip ten sakoma – jei nesiseka loterijose, pasiseks meilėje? Neaišku, kokie ten reikalai bandant Fortūnos prielankumą, bet romantinė sritis pradinių klasių mokytojos Linos gyvenime atrodo liūdnokai. Maža to, kad draugės įkalbina nueiti į aklą pasimatymą, kuriame planuotasis kavalierius nepasirodo, Linos istoriją panaudojęs televizijos laidos pagrindui įžūlus vedėjas ją viešai išjuokia visos Lietuvos akivaizdoje. Lina nesiruošia būti pajuokos objektu ir dabar jau nemalonumai gresia laidos vedėjui Tomui – tad jis pateikia Linai originalų pasiūlymą, kurio ji negali atsisakyti.
"Invazija"
Ateiviai, pasirodo, puola ne tik Jungtines Amerikos Valstijas. Po sunkiai paaiškinamo kontakto su nežemiška civilizacija iki tol eilinė mergina Julija iš Rusijos įgyja paranormalių savybių ir tampa savotišku siųstuvu-imtuvu – per ją galima bendrauti su nelauktais, iš toli atvykusiais svečiais, kurie nenumaldomai artėja prie Žemės ir, deja, yra nusiteikę visai nedraugiškai. Tačiau kaip išsiaiškinti, kokie tikrieji ateivių tikslai? Ar vieno žmogaus gyvybė verta paaukoti tam, kad būtų išgelbėta planeta? Tokius klausimus teks spręsti Fiodoro Bondarčiuko fantastinio veiksmo filmo personažams.
"Pagieža"
Praėjus daugiau kaip dvidešimt metų nuo vienu baisiausių kino istorijoje laikomo originaliojo filmo, kurį režisavo japonas Takashi Shimizu, sukūrimo, atnaujinta "Pagieža" grįžta į kino ekranus naujam gyvenimui. Name, kuriame visą šeimą išžudė siaubingo įniršio priepuolio pagauta moteris, dar ir dabar tvyro bloga energija. Tačiau šiai blogio jėgai, apsigyvenusiai dabar jau kurį laiką apleistame name, nepatinka būti trukdomai – ji ima persekioti visus, peržengusius šio namo slenkstį. Taip į šią kraupią istoriją įpainiojama policijos detektyvė Maldun, net nenutuokianti, kas jai parseks įkandin.
Naujausi komentarai