Pereiti į pagrindinį turinį

Ar tikrai meilė siaubūną paverčia žmogumi?

2009-02-20 09:00
Ar tikrai meilė siaubūną paverčia žmogumi?
Ar tikrai meilė siaubūną paverčia žmogumi? / Tomo Raginos nuotr. Režisierius: dažniausiai Baltarusijoje kuriantis O.Žiugžda abiejose šalyse pastebi tą patį publikos požiūrį – esą tai, ką stato lėlininkai, – nerimta, skirta tik vaikams.

Mažieji kauniečiai sulaukė jiems skirtos premjeros. Kauno valstybinis lėlių teatras savaitgalį kviečia išvysti scenoje sekamą pasaką "Užburtos pilies paslaptis".

Naują spektaklį vaikams režisavo Olegas Žiugžda. Tai šeštasis Baltarusijos Gardino valstybinio lėlių teatro režisieriaus spektaklis, pastatytas Kaune.

Spektaklis sukurtas Leprens de Bomon pasakos "Gražuolė ir pabaisa" motyvais. Pjesės autorius ir režisierius, talkinant dailininkui Valerijui Račkovskiui, scenoje kuria paslaptingą atmosferą. Spektaklyje žiūrovams atsivers užburtos pilies vartai, slepiantys jaudinamą istoriją, padėsiančią atskleisti paslaptį – ar meilė gali siaubūną vėl paversti žmogumi?

"Šiais sunkiais laikais, kai juntamas bendravimo deficitas, kartais norisi prisiminti senas geras pasakas apie paprastus žmogiškus jausmus – meilę, ištikimybę, duotą žodį, kurį reikia ištesėti", – priežastis, kodėl istorijai scenoje pasirinko žinomą pasaką, aiškino O.Žiugžda.

Spektaklyje veikiantys du skirtingų tipų personažai – lėlės ir aktoriai – scenoje nesusitinka.

"Tai toks kinematografinis efektas – retrospektyva arba pasakojimas iš laiko atstumo sekamas pasitelkiant lėles, o kitu metu aktoriai kuria įprastą dramatinę istoriją. Dramatinis planas, kuriamas vien gyvų aktorių, sudaro efektą, kad visa tai – labai rimta ir vyksta iš tiesų", – pasakojo baltarusių menininkas.

Pasaka apie meilę turėtų sudominti ir suaugusiuosius. Pastarieji labiau nei vaikai turėtų atkreipti dėmesį į du veiksmo planus – dramatinį ir lėlių.

Baltarusijoje ir lėlių, ir dramos spektaklius statantis režisierius abiejose šalyse pastebi tą patį publikos požiūrį – tai, ką stato lėlininkai, – nerimta, skirta tik vaikams.

"Iš kitos pusės, prisimenant lietuvių lėlių teatro istoriją, Vitalijaus Mazūro pastatymai Vilniuje – spektakliai "Žemės dukra" ir "Raudonligė" yra programiniai kūriniai, sukurti suaugusiesiems, kurių vaikai tiesiog "neįskaitytų". Devintąjį dešimtmetį V.Mazūro kūryba buvo lėlių teatro avangardas visos Sovietų Sąjungos mastu", – teatro istoriją prisiminė menininkas.

Režisierius įsitikinęs, kad teatrai šiais laikais persistengia bandydami įsiteikti žiūrovui ir nepakankamai jį auklėja. Anot O.Žiugždos, noras įtikti žiūrovui, kai daromas greičiau šou biznis, o ne menas, atlieka savo juodą darbą. "Žiūrovui siūlant daugiausiai lengvo žanro kūrinius, jis atpratinamas dirbti galva – mąstyti ir dirbti siela – išgyventi tai, kas vyksta scenoje", – teigė O.Žiugžda.

"Teatras turi atlikti ne tik pramoginę funkciją. Tai sudėtinga – atsiranda rizika prarasti tą žiūrovą, kuris į teatrą eina tarsi į kiną – su kukurūzų spragėsiais ant kelių. Bet juk teatras pirmiausia yra sielos darbas ir darbas sielai", – pastebi kūrėjas.


Spektaklio "Užburtos pilies paslaptis" pirmosios premjeros Kauno valstybiniame lėlių teatre (Laisvės al. 87A) – vasario 21–22d. 12 val.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų