Netiesa, kad pasaulyje yra tik du tokie "AG Excalibur" – amerikiečio dainininko Michaelio Jacksono ir kauniečio verslininko Audronio Gestauto garažuose. Raudonas lietuvio "AG Excalibur" vienintelis pasaulyje, nes jį A.Gestautas sukūrė savo rankomis.
Dirbo devynis mėnesius
Gatvėse akį traukiantį automobilį "AG Excalibur" 41–erių A.Gestautas su pagalbininku kūrė devynis mėnesius. Pirmąją vasaros dieną jo kūriniui sukaks metai.
Iššaukiamas dizainas, galingas variklis, būtinai – automatinė pavarų dėžė. Tai pagrindiniai faktoriai, į kuriuos atsižvelgė A.Gestautas. Jis galvoje turėjo savo kūrinį: "Man nepatinka elegantiškos mašinos. Mėgstu sportines, agresyvias, "piktas".
"AG Excalibur" simbolis – šikšnosparnis. Šis skraidantis žinduolis, kaip ir legendinis anglų mitų herojaus karaliaus Arturo kardas, imponuoja mašinos savininkui. Tiesa, automobilio numerį "666" jis pasirinko ne simpatizuodamas tamsiosioms jėgoms: "Man tiesiog patinka klausimas: kodėl tu pasirinkai numerį su trimis šešetais?"
Pamatas – "Mercedes-Benz"
Lietuvio sukurto automobilio pagrindą sudaro 2005 metų "Mercedes-Benz CL 500": paliktas variklis ir dugnas. Vyras perdarė važiuoklę, uždėjo didelius ratus su Italijos gamintojo „Pirelli“ padangomis. Galiniai įspūdingojo automobilio ratai – 30 colių ir beveik metro aukščio, priekiniai – 24 colių. Juos atitraukė 12 centimetrų į šoną. Tačiau tarsi visureigis iškilusi mašina dabar stovėjo nelygiai.
Reikėjo nuleisti žemiau, bet tuomet amortizatoriai gale lietė stiklą, kurį pakeitė nestandartiniu, o dar vėliau pakeitė ir jo padėtį – išpjautą pakėlė į viršų ir sustūmė į vidų, sukūrė naują stogo konstrukciją.
Audronis rinkosi iš kelių paties sumanytų priekinių automobilio grotelių. "AG Excalibur" gale įrengė įdomų duslintuvą.
Aštuonios vaizdo kameros
Automobilio salonas – iš dramblio kaulo spalvos alkantaro odos, mygtukai – iš Swarovskio kristalų. "AG Excalibur" yra ir daugiau Swarovskio: specialiai iš fabriko buvo atsiųsta medžiaga su blizgančiais kristaliukais.
Salono puošmena pavarų perjungimo svirties rankenėlė. Per du pulteliu valdomus monitorius A.Gestautas stebi aštuonias įrengtas vaizdo kameras: "Matau priekinius, galinius ratus, o tai labai patogu, ypač privažiuojant prie kelio bortelio."
Specialiai "AG Excalibur" sukonstruotame vaire Audronis įrengė garso grotuvo valdymą, sudėjo naujas oro pagalves. Mašinos formą kūrė apipurkšdamas putų poliuretanu, po to, tarsi drožėjas, apipjaustydamas peiliu.
Pagal savo patogumą suformavo sėdynes: perdarė pogalvį, prailgino sėdimąją vietą. Po to savo darbą atliko odininkai.
"Dirbau kasdien, taip pat ir šeštadieniais, po 12 valandų", – prisipažino vadybos studijas baigęs vyras, kuris prieš kelerius metus atrado savyje savybę kurti automobilio dizainą.
Žmonės nepatiklūs
"Automobilį kūriau sau. Norėjau originalumo, išsiskirti iš pilkos masės", – paklaustas, koks "AG Excalibur" kūrimo tikslas, prisipažino A.Gestautas.
Audronis niekam nepatiki savo 5 litrų talpos standartinį variklį turinčio automobilio. Dideli ir labiausiai dėmesį atkreipiantys JAV pagal užsakymą pagaminti ratai neleidžia įsibėgėti labai greitai, tačiau vėliau automobilis važiuoja ypač lengvai. Vykdamas į Klaipėdą kaunietis greitį buvo padidinęs iki 250 km/val.
Mieste "AG Excalibur" sunaudoja 19–20, greitkelyje – 10–11 litrų benzino.
"Žmonės netiki, kad pats sukūriau mašiną, – demonstruodamas darbo proceso nuotraukas šypsosi verslininkas. – Daugelis įsitikinę, kad pirkau retą modelį."
Pagaminta Lietuvoje
Kartą prie A.Gestauto priėjęs vyras sukritikavo priekines mašinos lempas. Tai išgirdęs kitas praeivis atrėžė: "Kvaily, lempos čia super, bet tragiškos grotelės, nes per daug piktos."
Tuomet pasipiktino pirmasis: "Būtent grotos yra puikios, bet netinka lempos!"
Žmonių, abejingų lietuvio sukurtam automobiliui, beveik nėra: vieni jį giria, kiti deda į šuns dienas. Grįždamas prie kelkraštyje pastatyt automobilio A.Gestautas randa jį apspistą žmonių. Audronio pasakymas, kad mašina pagaminta Lietuvoje, priverčia nusijuokti daugelį smalsuolių.
Kokie automobilio minusai? A.Gestautas neslepia, kad Kaune mašiną gali nuplauti tik vienoje automatinėje plovykloje: "AG Excalibur" išilgėjo nuo 5 iki 5,4 metrų, o praplatėjo nuo 1,80 iki 2,20 m.
Kartą jam teko lyginti ratą, nes, deja, miesto gatvės – prastos būklės.
Turi naują viziją
"Reikėjo dar žemiau nuleisti stogą, – pagalvojęs apie dizaino trūkumą prisipažino kūrėjas. – Tiesa, tuomet turėčiau sėdėti pusiau gulomis".
Drausmingai važiuojantis, baudų nemokėjęs ir nepasiduodantis kitų vairuotojų provokacijoms lenktyniauti vyras kol kas pirkti savo mašinos dar niekam nesiūlė. Juolab kad žmonės įsitikinę, jog kaunietis užsienyje pirko retą modelį.
O naujas automobilis? A.Gestautas purto galvą: kol kas keisti mašinos jis negalvoja. Tačiau po akimirkos nusišypsojęs prisipažįsta, kad naują viziją jis jau turi: "Tie patys gamintojai JAV galės pagaminti 32 colių ratus..."
Naujausi komentarai