"Dodge Journey" – amerikietiška staigmena Pereiti į pagrindinį turinį

"Dodge Journey" – amerikietiška staigmena

2009-09-05 23:59
Stilius: "Dodge" automobiliai išsiskiria raumeningu, kiek agresyvoku išorės dizainu.
Stilius: "Dodge" automobiliai išsiskiria raumeningu, kiek agresyvoku išorės dizainu. / Gamintojo nuotr.

Amerikiečiai, sakydami "geras automobilis", paprastai galvoje turi ką kita, nei vairuotojai Senajame žemyne. Galbūt todėl didžiąją ratuoto importo iš JAV dalį sudaro europiniai modeliai. Tačiau yra išimčių.

Žlugusios ambicijos

Po pompastiškų 1998-aisiais vykusių Vokietijos koncerno "Daimler-Benz AG" ir amerikiečių "Chrysler Corporation" jungtuvių buvo sukurtas naujas pramonės monstras "DaimlerChrysler AG". Komentuodami šį įvykį, kai kurie rinkos apžvalgininkai dalijosi vizijomis apie automobilių pasaulio perdalijimą ir prasidėsiančią naują erą. Tačiau nė vienai pranašystei išsipildyti nebuvo lemta. Bandymas sukryžminti prabangiuosius "Mercedesus" su masinei rinkai skirtais "Chrysleriais" žlugo, nes amerikiečiai už europietiškais agregatais ir technologijomis papildytus "Chryslerius" nebuvo pasirengę mokėti daugiau. Amerikietiškasis "DaimlerChrysler AG" padalinys, nors buvo bandymų bendrovę restruktūrizuoti, per devynerius bendradarbiavimo metrus patyrė net tris finansines krizes.

Savo investicijomis susirūpinę "Daimler" akcininkai pradėjo reikalauti skyrybų, kurios ateityje padėtų išvengti milžiniškų bėdų, susijusių su pažadais pensijų ir sveikatos draudimo fondams, daugybe kitokių įsipareigojimų "Chrysler" darbuotojams ir t. t.

2007-aisiais koncernas subyrėjo "Chrysler" nepavykus įgyvendinti savų planų – sužavėti Europą "tikrais" amerikietiškais automobiliais. Parodose demonstruoti modeliai iš tiesų traukė dėmesį neįprastu ir drąsiu dizainu, tačiau atidžiau apžiūrėjus užjūrio naujienas, noras tokia transporto priemone važinėti kasdien atvėsdavo.

Pavyzdžiui, vienas iš amerikietiškų Trojos arklių – kompaktinės klasės modelis "Dodge Caliber", po debiuto Ženevos automobilių salone sulaukė patyčių, kad mašina gali pretenduoti nebent į Metų nesusipratimo titulą. Agresyvokai atrodanti mašina tiesiog pašiurpino prasta surinkimo ir salono apdailos medžiagų kokybe. Akivaizdu, kad automobiliai "Caliber" galėjo konkuruoti nebent su rusiškais "Lada" modeliais.

Kitoks naujokas

Skepticizmą amerikietiškų automobilių atžvilgiu vieni rinkoje pasirodantys modeliai sustiprindavo ("Chrysler Grand Voyager", "Dodge Nirto", "Chrysler Avenger"), kiti – sušvelnindavo ("Chrysler 300C", "Chrysler Crossfire"). Tačiau neseniai Lietuvos automobilininkams buvo pasiūlyta susipažinti su atnaujintu vienatūriu "Dodge Journey", kuris šiuo metu yra bene geriausias Amerikos mašinų gamintojų atstovas Europoje.

"Journey" turi visus galingos ir raumeningos "Dodge" stilistikos akcentus, tačiau nėra šiurkštus. Šį modelį galima apibūdinti kaip gana vykusį automobilio, turinčio visureigio išvaizdą ir vienatūrio funkcionalumą, hibridą.

Priekyje esančios chromuotos kryžiaus formos grotelės su garsiąja "Dodge" emblema – raguota avino galva ("Dodge" šūkis – "griebk gyvenimą už ragų"), išpūstos ratų arkos, aštrokos kėbulo briaunos kuria atletiško ir vyriško automobilio įspūdį.

"Dodge Journey" ilgis – 4890 mm, plotis – 1835 mm, aukštis – 1700 mm, o tarpuašis – 289 mm. T. y. beveik tokie pat, kaip prancūziško vienatūrio "Renault Espace", tačiau amerikietiška mašina vizualiai atrodo kur kas mažesnė. Galbūt todėl sėdus prie vairo maloniai nustebina vidinė automobilio erdvė, jos planavimas ir užčiuopiama apdailos medžiagų kokybė.

Standartiniame "Journey" modelyje keleiviams skirtos penkios sėdimosios vietos, o pageidaujant galima rinktis versiją su dviem papildomomis visavertėmis sėdynėmis. Vienatūrio salonas nesunkiai transformuojamas atsižvelgiant į keleivių skaičių ir gabenamų krovinių kiekį. Priekinę sėdynę (po ja yra erdvi daiktadėžė), kuri turi "Flip’N Stow™" funkciją, galima nulenkti horizontaliai. Dėl 90 laipsnių kampu atsidarančių galinių durų lengviau įlipti į automobilį, o dėl slankių antros eilės sėdynių patogiau prieiti trečios eilės keleiviams. Akiniams nuo saulės skirta dėžutė turi veidrodėlį, kuris leidžia vairuotojui ir priekiniam keleiviui stebėti gale sėdinčius.

"Dodge Journey" prietaisų skydelyje rasite CD/MP3 grotuvą. Vietoj standartinio grotuvo galima rinktis papildomai užsakomą MyGIG ™ daugiafunkcę navigacijos sistemą su DVD grotuvu ir galinio vaizdo kamera.

Tolimų kelionių įrankis

Kam skirtas šis vienatūris, nesunku nutuokti išvertus automobilio pavadinimą ("Journey" išvertus jį iš anglų kalbos reiškia "kelionę", "iškylą"). Vidinė "Dodge Journey" erdvė leidžia kelionėje patogiai jaustis penkiems suaugusiems žmonėms. Ir 758 l talpos bagažinė neriboja užgaidų, kiek ir kokio bagažo pasiimti. Svarbu, kad salone tylu važiuojant bet kokiu keliu ir bet kokiu greičiu. Riedant prastu asfaltu, vienatūrio pakaba visai neblogai slopina vibraciją, tačiau kartu neleidžia mašinai liulėti.

"Dodge" atstovai Lietuvoje siūlo automobilį rinktis iš praktiškos SE ir gana gausiai sukomplektuotos SXT versijų. Abiejų modelių standartinėje įrangoje yra ABS stabdžių antiblokavimo sistema, elektroninė stabilumo programa ESP, traukos kontrolės sistema, adaptyviosios priekinės saugos oro pagalvės, šoninės oro pagalvės ir t. t.

Yra trys "Journey" variklių alternatyvos: dyzelinis 2 CDR variklis, kurio pajėgumas 140 AG, ir du benzininiai motorai – 2,4 l darbinio tūrio (170 AG) ir 2,7 l (185 AG). Automobilis gali būti komplektuojamas su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže ir 4 arba 6 laipsnių automatine transmisija.

Pastarasis agregatas veikia be didesnių priekaištų ir kelionę paverčia tikru poilsiu. Beje, dyzelino sąnaudos važiuojant kombinuotu ciklu pasirodė esančios netgi šiek tiek mažesnės, nei deklaruoja gamintojas, ir nesiekė 7 l šimtui kilometrų.

SXT komplektacijos "Dodge Journey", kuriame yra minėtas dyzelinis variklis, Lietuvoje kainuoja nuo 95 500 litų. Daugoka, tačiau šis automobilis vertas dėmesio.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų