Lietuvos fotomenininkų sąjungos (LFS) Klaipėdos skyrius šiandien klaipėdiečiams pristatys 30-mečio klaipėdiečio fotografo, kandidato į LFS narius Marijaus Bružilos debiutinę kūrybos parodą "Maudynės".
M.Bružila priklauso jaunųjų fotografų kartai, kuri skaitmeninių atvaizdų perprodukcijos akivaizdoje atsigręžė į klasikines technologijas, išgrynintą vaizdą ir asketišką aplinkos tyrinėjimą. Jo pirmąją autorinę ekspoziciją sudaro per 20 analogine fotografijos technika 2005-2008 m. sukurtų fotografijų.
Kaip pastebėjo fotomenininkas Gytis Skudžinskas, parodai "Maudynės" atrinktuose fotolakštuose, kaip ir daugumoje Marijaus darbų, skvarbus autorinis žvilgsnis ne siekia dokumentuoti ir kolekcionuoti aplinką, bet pateikia savitą šviesos, šešėlio ir faktūrų studiją. Autoriaus fiksuojami personažai – tai vitališkame šėlsme nuo kasdienybės išlaisvinti kūnai. Šie darbai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti kaip hedonistinių savaitgalio performansų dokumentacija, tačiau vandens įvaizdžių išplitimas kultūros diskurse kviečia atidžiau panagrinėti jauno autoriaus metaforiškus pasakojimus.
"Paradoksalu, tačiau cikle "Maudynės" aptinkame ženklų, rodančių ir žmogaus gebėjimą būti visiškai laisvu ir situacijos valdovu, ir žmogiškosios būties trapumą gamtos stichijų akivaizdoje. Vandens tema išskleidžia plačias parodos interpretacijos galimybes – nuo teologinių ar mitinių vaizdinių iki ekologinės ar geopolitinės problematikos. O neretai panaudojama priešpriešinė šviesa atvaizdams suteikia ir dramatiškos įtampos. M.Bružilos paroda – tai ir klasikinės fotografijos reabilitacija šiandien. Pasitelkdamas klasikines technologijas, Marijus sugeba sukurti intriguojančias ir įtaigias fotografijas", – pastebėjo G.Skudžinskas
M.Bružilos fotoparodos "Maudynės" atidarymas – 17 val. Klaipėdos fotografijos galerijoje (Tomo g. 7). Paroda veiks iki balandžio 1 d.
Naujausi komentarai