Temperamentinga, aistringa ir intriguojanti – tokia žada būti po savaitės pasirodysianti "Karmen". Šis žavingas meno kūrinys į Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) sceną įsiverš tikrąja šio žodžio prasme, mat naujasis pastatymas išsiskiria begaline ekspresija.
Opera atspindi režisierių
Į salę jis įžengia kaip viesulas – pilnas energijos ir užsidegęs. "Karmen" operos repeticija prasideda. Kupinas idėjų ir minčių režisierius iš Prancūzijos Arnaud Bernard'as pradeda savo darbą. Pamačius jo ryžtą, klausimas, ar ši opera bus ypatinga, nekyla. Jo kalba konkreti: "Arba aš operą padarau tobulai, arba išvis jos nedarau."
"Pripažinsiu: dirbti su LNOBT choristais ir operos solistais, baleto šokėjais, aktoriais man tikras malonumas ir garbė. Jie tikri profesionalai ir puikiai pasiruošę būsimai premjerai. Man be galo įdomu čia dirbti ", – su didžiule pagarba Lietuvos artistams kalbėjo režisierius.
A.Bernard'as pripažino, kad "Karmen" pastatymuose savo veiklą pradėjo kaip režisieriaus pavaduotojas, ir tai buvo seniai. Pats įvairių šios operos variantų jis yra sukūręs Helsinkyje, Lozanoje, Tokijuje, San Fransiske. Lietuvoje tai bus dar kitoks "Karmen" variantas.
"Ši opera ir klasikinė, ir šiek tiek moderni, tačiau ispaniško šėlsmo bei ekspresijos tikrai netrūksta. Labai tikiuosi, jog pavyks uždegti lietuvius, norėčiau, kad jie tikrai išgyventų visą jausmų laviną, kuri tiesiog veržte veržiasi iš pačios operos", – sakė vietoje nenustygstantis režisierius.
A.Bernard'as neslėpė, kad "Karmen" ypatinga ne tik dėl nepakartojamos Georges'o Bizet muzikos, bet ir dėl auros, slypinčios tiek siužete, tiek pačiame pastatyme.
Nepriklausoma moteris
Pagrindinio vaidmens atlikėja, gerai Lietuvoje ir užsienyje žinoma operos solistė Ieva Prudnikovaitė pasakojo, kad tai ne pirmasis jos Karmen vaidmuo, tačiau šis gerokai skiriasi nuo kitų jos sukurtų vaidmenų.
"Ši Karmen gana vulgari, laisva, nepriklausoma, ryžtinga ir labai aistringa moteris. Pripažinsiu, kad nei Vokietijoje, nei Latvijoje mano atlikti Karmen vaidmenys nepareikalavo tiek energijos ir jėgų, kiek šis. Tačiau jau nuo pirmos repeticijų dienos pajutau begalinį prisirišimą prie personažo. Man nepaprastai įdomu dirbti", – kalbėjo solistė.
Operos dainininkė įsitikinusi, kad kiekviena moteris šioje Karmen galėtų atrasti sau būdingų bruožų, nes ji tarytum įkūnija visus slapčiausius moters troškimus.
"Pripažinsiu, kad Karmen vaidmuo padeda atrasti save. Man taip pat, kaip ir operos herojei, svarbu laisvė rinktis gyvenimą tokį, kokio noriu, nepriklausomybė nuo kitų, be suvaržymo. Tačiau neslėpsiu, kad į kai kuriuos Karmen poelgius ir sprendimus dar pati negaliu surasti atsakymo", – atviravo I.Prudnikovaitė.
Reikalauja aktyvumo
I.Prudnikovaitė prisipažino, kad vienas iš sunkesnių dalykų šiame pastatyme yra nuolatinio judesio ir ryškių, bet ne dirbtinių emocijų būtinybė. "Patys veiksmai taip pat be galo aktyvūs ir nuolat kinta, todėl ne visada lengva išpildyti kūrėjų reikalavimus", – teigė solistė.
Judesiai ir muzika, jos manymu, čia neatsiejami, todėl padirbėti tenka ne tik prie dainavimo partijų, bet ir prie pačios choreografijos.
"Apskritai manau, kad ši opera pakerės ir nustebins mūsų teatro žiūrovus. Jau pats pirmas Karmen pasirodymas yra netradicinis. Priešingai nei daugelyje operų įprasta, pagrindinė herojė čia neišeis pompastiškai ar labai oriai, o į sceną tiesiog įgrius, nes personažo atėjimas prasideda nuo muštynių scenos", – intrigavo I.Prudnikovaitė.
Kur? Operos ir baleto teatre
Kada? Lapkričio 20, 21, 22 d.
Kaina? 20-200 litų.
Gintautas Kėvišas, LNOBT generalinis direktorius Mano manymu, "Karmen" kiekvienam teatrui yra tarsi chrestomatinis veikalas, galingas polis ir, žinoma, pasididžiavimas. Žinodami, kad statysime vieną populiariausių ir geidžiamiausių pasaulio operų, su režisieriumi kontaktus užmezgėme jau prieš porą metų. Pripažinsiu, jog LNOBT stengiasi sukaupti visus garsiuosius operos kūrinius, tokius kaip "Traviata", "Aida", "Rigoletas", todėl "Karmen" – ne išimtis. Netgi sakyčiau ji yra aukštesnėje vietoje už bet kurią minėtą operą. Juk daug pasako ir tai, kad tai vienas ryškiausių prancūzų kompozitoriaus G.Bizet kūrinių. Esu įsitikinęs, kad ši opera sulauks sėkmės, nes bilietų, žinia, jau nebeliko prieš kelis mėnesius. Manau, kad šiame pastatyme bus atskleistas ne tik kompozitoriaus muzikos grožis, bet ir su talentingo režisieriaus pagalba išpasakotas gilus ir amžinas "Karmen" turinys. Pats pastatymas teatrui kainavo maždaug 690 tūkst. litų. Manau, reikia laukti galingos premjeros. |
---|
Naujausi komentarai