Klaipėdietiškoji "Karmen" grįžta su staigmenomis Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdietiškoji "Karmen" grįžta su staigmenomis

2008-11-14 09:00
Klaipėdietiškoji "Karmen" grįžta su staigmenomis
Klaipėdietiškoji "Karmen" grįžta su staigmenomis / Gynimas: D.Zlotnikas 2005-aisiais įstojo į Lvovo muzikos akademijos operinio-simfoninio dirigavimo aspirantūrą. Šį vakarą jis gins savo diplominį darbą.

Klaipėdos muzikiniame teatre šįvakar vėl kunkuliuos nepaprastos aistros – scenoje pasirodys "Karmen". Šįkart spektaklis publikai žada mažiausiai dvi staigmenas.

Šiuolaikiškas mitas

G.Bizet keturių veiksmų opera "Karmen" – muzikinė istorija pagal Prospero Merimee novelę apie laisvą, aistringai ir nevaržomai mylinčią čigonę Karmen. Ją sukūrė prancūzai, du XIX amžiaus paryžiečiai. Jų Karmen – erotiška, laukinė, nenuspėjama, stipri, pavergianti vienu juodų akių žvilgsniu, paslaptinga, nepriklausoma, fatališka. Nors pasaulyje sukurta daug kūrinių, šlovinančių aistringą ir nevaržomą meilę, vargu ar egzistuoja gražesnis ir įspūdingesnis veikalas, kur meilė ne tik užburia, bet ir gąsdina…
Du romantikai realistai sukūrė didžiausią ir iki šiol nepralenkiamą mitą – Karmen. Kaip taikliai pastebėjo Jamesas Conlonas, Karmen – unikali: "Tai vienintelis personažas, pakeitęs savo operinę egzistenciją ir pakilęs iki archetipo, tapęs populiariu ir šiuolaikišku mitu".

Populiariausia pasaulyje

Dabar tai dažniausiai pasaulyje statoma opera, o XIX amžiuje tokios istorijos ir tokio personažo, kaip čigonė Karmen, pavaizdavimas operoje buvo vertinamas kaip įžūlus išsišokimas ir didžiulis nesusipratimas. Dabar kiti laikai ir kiti papročiai. Tačiau muzika, alsuojanti pietietišku temperamentu, tebeskamba jaudinamai ir įtaigiai. Juolab kai ją atlieka profesionalai.

"Karmen" premjera Klaipėdoje įvyko dar 1998-ųjų rugpjūčio 8-ąją, pirmojo operos ir simfoninės muzikos festivalio "Muzikinis rugpjūtis pajūryje" metu. Spektaklį režisavo Eligijus Domarkas, dekoracijas ir kostiumus jam sukūrė Henrikas Ciparis. Spektaklio muzikinis vadovas – Juozas Domarkas, baletmeisteris – Jurijus Smoriginas, chormeisteris – Vladimiras Konstantinovas.

Vainikuos dirigento studijas

Visą dešimtmetį uostamiesčio scenoje gyvuojantį, bet nedažnai rodomą spektaklį pastaruoju metu dirigavo Ilmaras H.Lapinis. Šįvakar batutą paims Dmitrijus Zlotnikas – ilgametis Klaipėdos muzikinio teatro dirigentas.

Jam būsimasis vakaras ypatingas, nes tarp garbios publikos bus ir D.Zlotniko pedagogas – Ukrainos liaudies artistas, Nacionalinės premijos laureatas profesorius Jurijus Lucevas. Jis yra klaipėdiečio dirigento, baigiančio studijas Lvovo muzikos akademijos operinio-simfoninio dirigavimo aspirantūroje, kuratorius.

Šį vakarą D.Zlotniko diriguojama "Karmen" vainikuos dirigento studijas.

Dar vienas Chosė

Kita šio vakaro staigmena – vieno iš pagrindinių operos personažų atlikėjas. Klaipėdos muzikinio teatro primadonos Dalios Kužmarskytės (Karmen) partneriu scenoje taps kviestinis solistas Vaidas Vyšniauskas (Don Chosė).

Šis tenoras televizijos žiūrovams pažįstamas kaip "Triumfo Arkos" dalyvis. Beje, svečiuose kraštuose jis geriau žinomas Kristian Benedikt vardu. Tačiau operos gerbėjai gal dar nepamiršo 1999-aisiais jo žaviai sukurtų Natarelio ir Spolonzanio vaidmenų J.Offenbacho "Hofmano pasakose". Nacionalinio operos ir baleto scenoje Vaidas debiutavo dar būdamas studentas. Pirmuosius muzikos ir dainavimo įgūdžius patyręs "Ąžuoliuko" chore ir jo mokykloje, vėliau mokslus dainininkas tęsė Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kur jo mokytojas buvo Lietuvos operos grandas prof. Virgilijus Noreika. Tarp kitko, maestro – pirmasis klaipėdietiškos "Karmen" Chosė vaidmens atlikėjas. Nuo tol uostamiesčio scenoje jau matėme ne vieną Chosė – Algirdą Janutą, Audrių Rubežių, operos solistus iš Baltarusijos, Ukrainos, Rusijos.

Pamatė daug pasaulio

V.Vyšniauskas 1997-aisiais baigęs studijas debiutavo Sankt Peterburgo Mažajame teatre Lenskio vaidmeniu P.Čaikovskio operoje "Eugenijus Oneginas". Po to solisto koncertiniai keliai pasuko į JAV ir Kanadą. 2001-aisiais Niujorke ir Vašingtone jis dainavo su Violeta Urmanavičiūte, po metų su ja ir pačiu P.Domingo dalyvavo įrašant A.Ponchielli operą "La Gioconda", pastaraisiais metais dažnai dainuoja Baltijos šalių teatruose. Į Lietuvą dainininkas sugrįžo pamatęs daug pasaulio, įvairių šalių prestižinėse scenose sukūręs tokius rimtus tenorų vaidmenis, kaip Alfredas (G.Verdi’o "Traviatoje"), Chosė (G.Bizet "Karmen"), Kavaradosis (G.Puccini’o "Toskoje"), Germanas (P.Čaikovskio "Pikų damoje") ir kitus.

Šįvakar spektaklyje taip pat dainuos teatro solistai Valerija Balsytė (Mikaela), Artūras Kozlovskis (Eskamiljas), Viačeslavas Tarasovas (Remendadas), Virginijus Pupšys (Dankairas), Kęstutis Nevulis (Cuniga), Šarūnas Juškevičius (Moralesas), Rita Petrauskaitė (Fraskita), Jadvyga Grikšienė (Mersedes) ir Stanislovas Rezgevičius (Lilas Pastijas). Karininkai, kareiviai, tabako fabriko darbininkės, jaunuoliai, kontrabandininkai, čigonai ir čigonės, toreadorai, liaudis – teatro choro dainininkai ir baleto šokėjai.
Spektaklio pradžia – 18.30 val.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų