Pereiti į pagrindinį turinį

K.Torrau: "VW Golf" – lietuviška mašina"

2009-09-06 14:41
Išsipildymas: nuo 2006-ųjų Kastis Torrau svajojo apie "VW R32".
Išsipildymas: nuo 2006-ųjų Kastis Torrau svajojo apie "VW R32". / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

"VW Golf" – lietuviškas automobilis. Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas, šturmanas ir žinomas didžėjas Kastis Torrau kalba be ironijos. Už jo nugaros stovi "VW Golf R32".

Papildomai komplektavo

Nuo 18 metų vairuojantis ir jau 10 metų lenktynėse dalyvaujantis trisdešimtmetis neslepia: "VW R32" jau nuo 2006-ųjų (tuomet pasirodė ši serija) buvo jo geidžiamas automobilis.

Žinomo lenktynių šturmano svajonė išsipildė pernai: jis pirko naują "VW R32". Tiesa, papildomai komplektavo. Jis rinkosi ne mechaninę, o DSG (dviejų sankabų) greičių dėžę, kuri beveik identiška sekvencinei greičių dėžei: "Norėdamas pajusti vairavimo malonumą, naudoju mechaninę, o mieste atsipalaidavęs viena koja valdau automatinę sankabą. Beje, stabdo ji taip pat nedelsdama."

Keturi varomi ratai, galingumas – 184 kW (beveik 270 arklio jėgų), 3,2 litrų variklis, kuris 100 km suryja nuo 13 litrų degalų. K.Torrau šypsosi: važiuojant į Klaipėdą 220 km/val. greičiu, jo golfui reikėjo iki 18 litrų benzino.

"Išsirinkau stabdžius, 18 colių padangas, "Moto Sport" komplektacijos sėdynes, sidabrinę spalvą, – įspūdingai išaugusios dviviečio automobilio kainos priežastis vardijo Kastis. – Sėdynės nėra patogios apkūnesniam žmogui ir įlipant, ir išlipant, tačiau automobilį rinkausi sau. Norėjau sportiško, jaunatviško."

Išskirtinis aksesuaras

Prieš pirkdamas šį "VW Golf" K.Torrau rinkosi tarp "Mitsubishi Evo 9", su kuriuo dabar dalyvauja lenktynėse, ir "Audi S3": "Mitsubishi Evo 9" nėra labai komfortiškas, tai – sportinė mašina, o automobilį "Audi S3", nors esu "Audi" gerbėjas, "R32" nukonkuravo, kai įvertinau kainos ir kokybės santykį."

Didžėjas nemėgsta prabangių, didelių limuzinų. Tiesa, automobilis jam ne tik susisiekimo priemonė, bet ir stilius, savotiškas aksesuaras.

"Kažkam, – šypsosi K.Torrau, – malonu išleisti pinigus prabangiems mobiliesiems telefonams, laikrodžiams, krokodilo odos batams, man išskirtinumas yra automobilis."

Tiesa, "VW R32", be įspūdingų padangų ir dviejų duslintuvų, kurie pabrėžia automobilio sportiškumą ir, kūrėjų nuomone, yra dizaino akcentas, nėra pernelyg arogantiška mašina. Kastis nesimaivo: "Tai – vokiškai kokybiškas ir visiškai lietuvių mentalitetui bei stiliui tinkamas automobilis."

Pajusti adrenaliną

K.Torrau lenktynėse gaunamo adrenalino maža. Jis nesutinka, kad visi lenktynininkai, išsilieję varžybose, kasdienybėje vengia greičio. Juk tam ir pirko manevringą, greitai važinėjantį automobilį.

Tiesa, neslepia savaitgaliais dalyvaujantis ne tik varžybose, bet ir prie didžėjo pulto stovintis vyras, sportinius automobilius nusipirkę žmonės greitai pajunta, kad Lietuvos keliai jiems nepritaikyti. Jie kenčia sukandę dantis, barškina stuburą, ir, neslapukauja vyras, ne visada savo automobiliais greitai laksto tik užmiestyje.

"Tačiau, – pabrėžia Kastis, – aš niekada nevažinėju įžūliai, niekada nerizikuoju aplinkinių arba keleivių gyvybe. Kaune tamsiu paros metu yra išasfaltuotų vietų, kur galima pajusti greičio malonumą. Kai tvarkingi stabdžiai, patikimas automobilis, kurį tu moki jį valdyti."

Trečia moteris

Per 6 sekundes (o naudojant starto programą – per 5,6 sekundės) 100 km greitį išvystantis "R32", neslepia K.Torrau, – kietokas važinėjant Lietuvos keliais. Tačiau jis kaltina ne "VW Golf", o mūsų valdininkus ir kelininkus.

Vyras kruopščiai puoselėja ir prižiūri savo automobilį: "Man nepatinka, kai kas nors jame barška, čerška. Mes juk nevaikščiojame apiplyšusiais drabužiais, nešvarūs, susivėlę ir prasmirdę".

Aha, tuomet žmona, važinėjanti penktos kartos "Golf", turbūt priekaištauja, kad jis pernelyg daug dėmesio skiria automobiliui? Kastis prunkštelėja: "Sakė, kad per daug myliu tą geležies gabalą. Mašina man kaip antra, ne, jau trečia moteris, nes turiu dukrą. Tačiau žmona mane supranta. Beje, moterys taip pat turi savo malonumų."

Į Palangą 270 kilometrų greičiu

Po "R32" eksploatavimo žiemą K.Torrau liko patenkintas salono apdailos detalėmis. Kai jis važinėdavo japoniškais automobiliais, po temperatūrų skirtumo panelės dažnai pradėdavo barškėti taip, kad garsas rėždavo ausis.

Ne, tarsi ant žaizdos užpylus druskos susiraukia K.Torrau, muzika jo mašinoje neskamba: "Jos aš persisotinu klube. Geriausiu atveju mašinoje skamba tik lengvas radijo fonas. Aš noriu klausytis sielai nuostabesnės muzikos – variklio ir duslintuvų garso."

Koks didžiausias patirtas nuotykis važiuojant "VW R32"? Kastis juokiasi ir puto galvą: "Nesakysiu... Negaliu."

Na, gerai, nusileidžiame, o antras pagal mastelį nuotykis? Dažniausiai Lietuvos čempionu tapęs su pilotu Dovilu Čiutele, o pastaruosius trejus metus su Deividu Jociu važinėjantis šturmanas pasitikslina: "270 kilometrų per valandą greičiu važiuoti į Palangą – nuotykis ar ne?"

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų