Parūpo brandžioji karta
Paklausta, ar iš tiesų Lietuvoje yra vietos senjorams, Laura turi savo nuomonę. Anot jos, Lietuvoje niekas brandaus amžiaus žmonėms nepadeda ant lėkštutės“ nei darbo vietos, nei laisvalaikio veiklos, nei pinigų ja užsiimti – viską tie žmonės turi padaryti patys, savo noru ir savo jėgomis. „Tad jei mūsų šalyje nėra vietos senukams, tai tą vietą po saule jie turi patys susikurti“, – užsidegusi kalba L.Balčiūtė.
Dirbdama su vyresnio amžiaus žmonėmis ji pastebi, kad šie nelabai nori būti vadinami senjorais, juolab – pensininkais. Pastarasis žodis Lietuvoje jau seniai įgavęs menkinamąjį atspalvį. Todėl Laura stengiasi rasti kitų atitikmenų – vyresnioji karta, brandaus amžiaus žmonės. „Kita vertus, – sako ji, – ne definicijoje esmė, o žmogaus jausenoje. Vienas senjoru gali būti turėdamas vos aštuoniolika, o kitas net ir devyniasdešimties – žvalus, kupinas energijos, galintis kalnus nuversti.“
Nors verslų, iniciatyvų, projektų turi su kaupu, L.Balčiūtė akcentuoja, kad, visų pirma, ji yra trijų vaikų mama. Tad didysis prioritetas gyvenime jai yra šeima, kuri taip pat prisidėjo prie projektų senjorams kūrimo.
Kai laukėsi antrojo vaikelio, Laura pradėjo leisti nemokamą žurnalą „60 plius“ ir ėmė ieškoti įmonių, organizacijų, kurios norėtų skirti dėmesį būtent vyresnės kartos žmonėms.
Į klausimą, kodėl Laurai, 35-erių verslininkei, parūpo brandžioji karta, ji atsako greitai ir užtikrintai. „Dėl to, kad aš visą laiką mylėjau ir myliu vyresnius žmones. Vaikystėje labai šiltai bendravau su savo močiute Jadvyga. Kai ji mirė, matyt, nesąmoningai ėmiau ieškoti jos atitikmens tarp kitų senjorų“, – svarsto pašnekovė, įkūrusi ir pirmąją Lietuvoje senjorų modelių agentūrą.
Ji tiki, kad kiekvienas žmogus gimdamas atsineša savo likimą. Lauros likimo knygoje parašyta, kad jai lemta dirbti su vyresniąja karta.
Žvelgdama į savo agentūros moteris svajoju būti tokia kaip jos. Turėti išskirtinį stilių ir užtektinai drąsos išbandyti naujus dalykus.
Nori užkelti ant pjedestalo
Kol dar nebuvo pradėjusi savo iniciatyvų, Lietuvos senjorus pašnekovė matė visiškai kitaip – suvargusius, ligotus, nelaimingus, besiskundžiančius savo likimu. Požiūris pasikeitė kardinaliai, kai Laura pradėjo važinėti po Lietuvą ir lankytis įvairiose senjorų organizacijose.
Tuomet ji savo akimis pamatė, kad senatvė gali būti kitokia – keliaujant, darant rankdarbius, lankant senjorams skirtus nemokamus renginius, studijuojant Trečiojo amžiaus universitetuose ir pan.
„Negalėjau patikėti, kad jie taip užsidegę šoka, dainuoja, švenčia šventes, sportuoja“, – susijaudinusi kalba L.Balčiūtė, įsitikinusi, kad nederėtų žmonių skirstyti pagal jų amžių. Kaip ir nereikėtų vadovautis klaidinga stereotipine nuomone, kad išėjus į pensiją visi žmogaus hobiai, pomėgiai nutrūksta.
Anot jos, taip siaurai dar mąsto daugybės Lietuvos įmonių rinkodaros skyriaus vadovų, kuriems atrodo, kad senjorai – nurašyta karta: jie nieko neperka, jiems nieko nereikia. Laura norėtų pamažu keisti Lietuvoje nusistovėjusius stereotipus ir brandžiąją kartą už jų sukauptą metų išmintį vėl užkelti ant pjedestalo.
„Powerage‘ncy“ – nepaprasta agentūra. „Ja siekiu parodyti mūsų visuomenei, kokia senatvė gali būti patraukli ir kokie patrauklūs gali būti vyresnio amžiaus žmonės su visais savo raukšlių žemėlapiais ant veido, žilais plaukais ir iš akių sklindančia šviesa“, – teigia L.Balčiūtė, sumaniusi rengti ir tradicinius „Metų senjoro“ rinkimus, „60 plius kine“ renginius.
Iššūkis: senjorams profesionalios fotosesijos tapo smagiu nuotykiu. / „Powerage‘ncy“ nuotr.
Amžius, kuriantis išskirtinumą
Šia idėja netikinčioms įmonėms, organizacijoms, su kuriomis Laurai tenka bendrauti, moteris siūlo nuvažiuoti ir patiems įsitikinti, kaip puikiai dalis mūsų senjorų leidžia laisvalaikį.
„Bendraudama su jais supratau viena: jei žmogus dar jaunas buvo intravertas, senatvėje jam taip pat nereikės bendraamžių šurmulio, bendros veiklos ir pan. Bet jei visą gyvenimą praleido aktyviai – sportavo, lankė renginius, ėjo su draugais į kavines – jis ir toliau, būdamas brandaus amžiaus, stengsis daryti tą patį“, – aiškina ji.
Lauros agentūros moto – amžius, kuriantis išskirtinumą. Jau pats pavadinimas simbolizuoja ne ramų ar nuobodų, o priešingai – galingą amžių. Ji kviečia moteris ir vyrus nuo 55-erių užpildyti keletą eilučių poweragency.lt tinklalapio anketoje ir laukti skambučio ar elektroninio laiško.
„Mūsų tikslas yra parodyti, kad modelio darbas neapsiriboja tik jaunyste ir šiam amžiaus tarpsniui būdingais grožio standartais. Norime įrodyti, kad brandaus amžiaus žmonės taip pat gali būti patrauklūs, tik jau kitais dalykais – savo sukaupta patirtimi ir išskirtine charizma, kuriančia unikalumą.“
Laura įsitikinusi, kad įvairių reklaminių projektų sėkmė priklauso ne nuo amžiaus, bet nuo sugebėjimo įsikūnyti į reikiamus vaidmenis, nuo žmogaus aktorinio meistriškumo.
Ambicijos veda toli
Paklausta, ar pati Laura kada nors yra ragavusi modelio duonos, moteris linksmai nusikvatoja. „Oi ne… Modelio darbo išbandyti niekada neteko. Bet mano galvoje nuolat kyla įvairių idėjų, kurios dažiausiai būna sėkmingos“, – prisipažįsta ji ir neslepia, kad pirmuosius žingsnius žengianti agentūra turi ambicijų ateičiai.
Laura norėtų neapsiriboti Lietuva, kur vis dar vyrauja streotipinis mąstymas: dirbti modeliais, reklamuoti produktus gali tik jauni žmonės. Ji siekia parodyti lietuvių modelius užsienio rinkai ir sulaukti deramo įvertinimo.
Senjorai ateina į jų agentūrą įvairiausių intencijų vedami. Vieniems tai yra jaunystės svajonės išsipildymas, kitiems – išsvajotasis pirmas kartas.
Iššūkis: senjorams profesionalios fotosesijos tapo smagiu nuotykiu. / „Powerage‘ncy“ nuotr.
„Sakoma, kad kol žmogus dar turi pirmų kartų – pirmą kartą dalyvauti fotosesijoje su stilingais drabužiais ir makiažu, pirmąsyk pareklamuoti prieš kameras kokią nors prekę ir pan. – tol jis gyvena“, – mano L.Balčiūtė, įvardijusi dar ir trečią labai svarbų faktorių senjorams – papildomą uždarbį.
Jautriai reagavo į karą
Šiuo metu agentūroje yra virš 100 senjorų, iš kurių vieni jau turi savo aplankus su nuotraukomis iš fotosesijų, kiti dar tik laukia savo eilės. Lauros žodžiais tariant, jų darbą labai paveikė prasidėjęs karas Ukrainoje.
Prieš jį į agentūros elektroninio pašto dėžutę kasdien įkrisdavo bent po penketą naujų laiškų – senjorų užklausų, o prasidėjus karui veiksmas visiškai sustojo. Matyt, vyresni žmonės, patys ragavę karo ar pokario baisumų, kur kas jautriau sureagavo į šią žinią.
Kokie kriterijai taikomi senjorams, norintiems tapti „Powerage‘ncy“ modeliais? „Pas mus nėra ūgio, svorio ar kažkokių kūno linijų reikalavimų. Ieškome brandaus amžiaus žmonių, kurių akys spinduliuotų į aplinką tą vidinį grožį, kurio visi kasdienybėje esame ištroškę“, – pasakoja agentūros įkūrėja.
Ar Lietuvoje galima rasti tokių stilingų, mados ikoną Iris Apfel primenančių, brandaus amžiaus moterų? „Žinoma, kad galima, tik jų nedaug. Nenoriu įžeisti kitų savo modelių, tad konkrečių vardų neminėsiu. Pasakysiu, kad ypač stilingai atrodo moterys, turinčios sveikus žilus plaukus. Nenuostabu, kad ir reklamos užsakovai kaipmat jas pamato“, – dalijasi pastebėjimais L.Balčiūtė ir šmaikštauja, kad auksas ir pelenuose žiba.
Ji kviečia moteris nekompleksuoti, jei neturi kuo pasipuošti vykdamos į fotosesiją, ir palikti šituos rūpesčius jos komandai. „Aprengiame, padažome, sušukuojame – senjorėms tereikia sukaupti drąsą ir atvykti pas mus į svečius, sudalyvauti fotosesijoje“, – tikina pašnekovė ir kviečia jaunus žmones paraginti savo mamas, močiutes dalyvauti tokioje linksmoje avantiūroje.
Moterys kur kas aktyvesnės
Ar agentūroje laukiami ir vyrai? Be abejo. Deja, juos labai sunku įkalbėti. Laura pastebi, kad Lietuvoje (kaip turbūt ir visame pasaulyje) moterys yra kur kas aktyvesnės, drąsesnės, energingesnės, o vyrai sėslesni, labiau linkę sėdėti namuose, nei dalyvauti panašiuose projektuose. Net ir kalbant apie tų pačių senjorų susibūrimus, klubų veiklą, Trečiojo amžiaus universiteto paskaitas. Didžiąją dalį aktyviųjų lankytojų ten sudaro moterys.
Pasiryžę dalyvauti savo pirmojoje fotosesijoje senjorai dažnai būna susikaustę. Vėliau atsipalaiduoja. Laura siūlo priimti kvietimą į modelių agentūrą labiau kaip smagų nuotykį.
„Sakau senjorams, kad jie pasidžiaugtų pasitaikiusia proga. Juk niekas per jėgą nekerpa, nedažo plaukų (juokiasi). Čia jie patiria tiesiog smagų nuotykį, o galiausiai dar gauna ir gražių nuotraukų į savo fotoalbumą. Dauguma senjorų nebūna dalyvavę profesionaliose fotosesijose, tad tas pirmasis kartas palieka neišdildomą įspūdį“, – pastebi L.Balčiūtė, kuriai neretai tenka šluostyti ir moterų ašaras.
Verkia jos iš susijaudinimo ir džiaugsmo, kad pažvelgusios į veidrodį vargiai gali atpažinti save. Profesionalus makiažas iš tiesų daro mažus stebuklus. Jis labai subtilus, kad tik paryškintų brandų moters grožį, pabrėžtų jos pranašumus, o ne priešingai – maskuotų amžių ar raukšles.
Laura tiki kažkur girdėta išmintimi, kad per dieną reikia padaryti bent vieną žmogų laimingą – tuomet gyvenimas įgaus visai kitokią prasmę. „Kai vyksta fotosesijos, gerų emocijų pasisemiu kokiam mėnesiui į priekį“, – džiaugiasi ji.
Statistikos, kokių profesijų žmonės ryžtasi išbandyti modelių darbą gyvenimo saulėlydžiu, ji neveda. Pastebi, kad dažniau juos susiranda veiklesni žmonės, nemėgstantys net ir būdami pensijoje sėdėti namuose.
Turi ir garsenybių
Nors gyvuoja dar visai neseniai, „Powerage‘ncy“ savo modelių gretose turi ir garsių žmonių. Tai brandaus amžiaus sulaukę, gerai žinomi Lietuvoje aktoriai, visuomenės veikėjai. Viena iš jų – aktyvaus judėjimo Lietuvoje ambasadorė Joana Bartaškienė.
Vis dėlto Laura nenorėtų kažkaip išskirti ar brėžti ribos tarp vadinamųjų garsenybių ir paprastų žmonių. Paprašyta išvardyti, kokiose reklamose dalyvauja jų modeliai, Laura mini kosmetikos priemonių brandžiai odai gamintojus, sanatorijų reklamas.
„Visada mielai prisimenu pirmąją fotosesiją, kur papuošalus su deimantais reklamavo mūsų modeliai – vyras ir moteris“, – didžiuodamasi kalba agentūros vadovė ir sako, kad jos modeliai gali rinktis, kokiose reklamose dalyvauti, kokiose – ne.
Ji nenori, kad senjorai reklamuotų vien tik vaistus, nes tuomet kils pavojus sutapatinti senjorų amžių su ligomis, sveikatos trikdžiais, skurdžiomis kompensacijomis ir apskritai – socialinėmis problemomis, kurių mūsų šalyje vis dar apstu.
Iššūkis: senjorams profesionalios fotosesijos tapo smagiu nuotykiu. / „Powerage‘ncy“ nuotr.
L.Balčiūtė svajoja, kad branda žmonėms asocijuotųsi su kelionėmis, turiningu laisvalaikiu ir pan. „Juk tai tas amžius, kai vaikai jau užauginti, darbai nudirbti, tad visą laisvą laiką galima skirti savo svajonėms ir pomėgiams įgyvendinti“, – svarsto ji.
Paklausta, kaip įsivaizduotų save po 20 metų, moteris susimąsto. „Žvelgdama į savo agentūros moteris svajoju būti tokia kaip jos. Turėti išskirtinį stilių ir užtektinai drąsos išbandyti naujus dalykus. Mane žavi motyvuoti žmonės – darantys, o ne sėdintys tarp keturių sienų ir bambantys, koks blogas yra pasaulis. Labiausiai turbūt norėčiau švytėti iš vidaus kaip mūsų modelis Janina!“ – šypsosi ji ir sako, kad to švytėjimo nesuvaidinsi, kaip, beje, ir vidinio moters grožio.
Naujausi komentarai