Šią savaitę Klaipėdos muzikinis teatras sulaukė ypatingos viešnios iš Londono. Džiazo šokio specialistė Dollie Henry teatro baleto trupei vedė meistriškumo kursus, o šįvakar visus besidominčius šokiu klaipėdiečius kviečia į atvirą meistriškumo pamoką.
Surengs atvirą pamoką
Klaipėdos muzikiniame teatre toliau tęsiamas iš Europos Sąjungos paramos fondo finansuojamas projektas, skirtas darbuotojų kvalifikacijos kėlimui.
Šįsyk pagal numatytą mokymų programą baleto trupės artistus hiphopo, lindyhopo, stepo ir kitų džiazo šokių visą savaitę mokė šios srities specialistė iš Londono D.Henry bei jos asistentas Remy Martynas.
Meistriškumo kursus pedagogė užbaigs šįvakar atvira pamoka didžiojoje teatro salėje.
Atviroje pamokoje viešnia ketina pateikti septynias dienas trukusio darbo rezultatą – trijų skirtingų stilių šokius, reprezentuojančius džiazą. Šokių kompozicijoms D.Henry pasirinko savo vyro kompozitoriaus Paulo Jenkinso muziką. Vėliau pedagogė pristatys autorinį DVD, kuriame ne tik pratimai, atskleidžiama ir džiazo šokio esmė. Taip pat bus galima susipažinti su jos knygele, pilna naudingų patarimų, kaip valdyti ir prižiūrėti savo kūną.
Dirbo su K.Minogue
Londono universitete dėstanti D.Henry prieš 14 metų įkūrė iki šiol vienintelį Londone Džiazo šokio teatrą. Pedagogė yra dirbusi su tokiomis popmuzikos žvaigždėmis kaip Mis-TeeQ ir Kylie Minogue. Ji statė spektaklius ir pati šoko beveik visuose Brodvėjaus miuzikluose. Po vizito Klaipėdoje D.Henry vyks į Niujorką, kur Brodvėjuje kurs choreografiją naujam muzikiniam spektakliui.
Meistriškumo kursus džiazo šokio pedagogė D.Henry yra vedusi daugelyje Europos, Azijos šalių bei Amerikoje. Atvykusi į Klaipėdą ir pamačiusi skirtingą teatro baleto artistų fizinį pasirengimą, ji šiek tiek sunerimo. Tačiau, kaip pati sakė, po trijų dienų darbo pajuto progresą.
Svarbu ne vien technika
Pedagogė teigė: "Šokėjai yra skirtingi savo technika ir vaidybos gebėjimais, tačiau noriu, kad dirbdami su manimi jie pakiltų į vieną lygį. Džiazo šokiuose ne vien technika svarbu. Svarbus ir artisto vidus, išraiškos laisvė. Džiazo šokiai siejami su Afrikos tautų istorija. Šokėjas į šokį turi įsilieti visa siela. Džiazas leidžia būti laisvu, tiesiog išsilaisvinti. Džiazo šokiai labai žemiški, o baletas, kaip aš mėgstu sakyti, – orinis".
D.Henry aiškino, kad džiazo šokiuose, kaip ir muzikoje, svarbi improvizacija. "Dideliuose spektakliuose improvizacijos nelieka, tačiau yra privaloma kiekvieno žmogaus individuali emocija. Ritmas, laikas, širdies plakimas turi tapti visuma. Darbas su klaipėdiečių trupe man didžiulis iššūkis. Noriu atverti artistus ir pabandyti su jais padaryti tai, ko jie nėra išbandę. Baletas – nusistovėjusi forma, o džiazas vis atranda naujovių. Priežastis – aplinka, žmonės, socialinė padėtis. Mus supantis pasaulis diktuoja, kaip reikia judėti", – teigė pedagogė, visus kviesdama į atvirą pamoką Klaipėdos muzikiniame teatre.
KUR: Klaipėdos muzikiniame teatre (Danės g. 19).
KADA: vasario 26 d. 18 val.
KAINA: nemokamai.
Naujausi komentarai