Motokroso vunderkindu vadinamo Nerijaus Rukštelos svajonės įveikti sunkiausią pasaulyje enduro motociklų ralį "Red Bull Romaniacs 2009" neišsipildė. Beprotiškai sudėtingose Rumunijos Karpatų kalnuose įrengtose trasose penkiolikmečio uteniškio motociklas antrą varžybų dieną sulūžo.
Transilvanijos staigmenos
Praėjusį savaitgalį aplink Sibiu ir Petrošeno miestus šiemet jau šeštą kartą buvo surengtos sudėtingiausiomis pasaulyje tituluojamos "Hard-Enduro" motociklų lenktynės "Red Bull Romaniacs". Šias varžybas patys dalyviai juokaudami vadina kančia ant dviejų ratų. Dalyvių trasoje laukia visi įmanomi išbandymai, kuriuos galima rasti miškinguose ir uolėtuose kalnų šlaituose. Tuose kelio ruožuose, kuriuos, organizatorių manymu, įveikti būtų pernelyg paprasta, suformuojami dirbtiniai kliūčių ruožai iš rastų, sunkvežimių padangų, uolų nuolaužų. Sportininkams tenka pasivažinėti apleistų daugiaaukščių laiptais ir koridoriais, įveikti gigantiškas sūpynes, šokinėti per betoninių miesto džiunglių prarajas ir t. t.
Pernai pirmą kartą "Red Bull Romaniacs" išbandyti jėgas užsimoję Lietuvos motociklininkų "Enduro klubo" nariai prisipažino, kad nieko panašaus lig tol nebuvo matę ir net neįsivaizdavo, jog tokiomis vietomis galima bandyti važiuoti. Mūsiškių teigimu, lenktynių trasa parengta taip, kad išsunktų visus dalyvius iki paskutinio prakaito ir kraujo lašo.
Jau pirmą dieną viduramžiais įkurtame Sibiu miestelyje rengiamas vadinamasis prologas, kai sportininkams reikia įveikti dirbtines kliūtis stebint tūkstančiams žiūrovų, daliai motokroso meistrų yra pernelyg kietas riešutas: technika stringa, lūžta ir netgi dega, o patys lenktynininkai duoda nemažai darbo greta budinčioms medikų brigadoms.
Tačiau vėlesnės keturios tikrųjų lenktynių dienos atrodo kaip vienas nesibaigiantis košmaras. Pirmą dieną trasa ėjo per vaizdingas, tačiau smagiai pasivažinėti visiškai netinkamas vietas – apstu nesuskaičiuojamų įkalnių ir pakalnių, išsidėsčiusių zigzagais. Antrą dieną dalyviai privalėjo įrodinėti, kad važiuodami sudėtinga trasa sugeba naudotis navigacijos sistemos prietaisais. Trečią dieną įveikus kalnuose įrengtas trasas buvo surengtas atskiras naktinis žygis. Paskutinis lenktynių ruožas – grįžti į Sibiu tokiais pat ilgais, sudėtingais ir negailestingais takais.
Neatlikti namų darbai
"Pirmą varžybų dieną teko kabarotis į lig tol nematyto statumo ir ilgio šlaitus. Kai užvažiavau į pirmą, GPS prietaisas rodė, kad esu 1500 m aukštyje. Kilti į kalną buvo itin sunku dar ir todėl, kad pralėkus pirmiesiems sportininkams trasoje susiformavo gilios provėžos, atsivėrė medžių šaknys ir uolos. Iššokus iš tų vėžių ar pagriuvus, pakelti motociklą buvo žiauriai sunku. Be to, mano "Honda CR250X" buvo be starterio, o bandant užvesti motociklą kojele, jis smarkiai slysdavo žemyn. Kadangi tai daryti reikėjo nesuskaičiuojamą daugybę kartų, jau pirmos dienos popietę pradėjo trūkti ne tik trialo tipo trasos įveikimo įgūdžių, bet ir fizinių jėgų", – pasakojo į Lietuvą grįžęs N.Rukštela.
Uteniškis teisę atstovauti Lietuvai "Red Bull Romaniacs" ralyje iškovojo užtikrintai laimėjęs "Enduro Lithuania – Rodeo 2009" varžybas Trakuose. Mėnesį iki varžybų Rumunijoje N.Rukštela skyrė intensyvioms treniruotėms ir varžyboms Lietuvoje bei Latvijoje.
Tačiau nepaisant visų pastangų tinkamai atlikti namų darbus, nukeliavus į "Hard-Enduro" lenktynių stovyklą paaiškėjo, kad mūsiškių komandos lūkesčiai buvo pernelyg optimistiški.
"Tos kliūtys, kurios Lietuvoje atrodė sudėtingos, šlaitai – labai statūs, neprilygo net pačioms lengviausioms "Red Bull Romaniacs" trasų vietoms. Iš tiesų neturėjome net teorinių galimybių tinkamai pasiruošti tokioms varžyboms", – pripažino vienas Utenos motosporto klubo "Porteris" vadovų Julius Juodišius.
Beje, rugsėjo 14-ąją švęsiantis tik 16-ąjį gimtadienį N.Rukštela buvo jauniausias šiųmečių "Red Bull Romaniacs" dalyvis iš maždaug 100 lenktynininkų iš 24 šalių ir 4 žemynų. Jis startavo "Expert Single" klasėje ir turėjo galimybę iš arti stebėti, kaip trasą įveikia tokios pasaulinės motokroso žvaigždės kaip britas Grahamas Jarvisas, Cyrilas Despresas (Andora), Chrisas Birchas (Naujoji Zelandija), Darrylas Curtisas (PAR), Shane'as Cuthbertsonas (Kanada), Dieteris Happas (Austrija), Jimmy Lewisas (JAV), Gerhardas Forsteris bei Andi Lettenbichleris (Vokietija) ir t. t.
Grįžo į realybę
"Red Bull Romaniacs" varžybose N.Rukštela startavo "Expert Single", o ne "Hobby" klasėje, kurios dalyviams buvo parengtos kiek lengvesnės trasos.
Ar tai buvo klaida? "Porterio" klubo žmonės ir pats N.Rukštela vienareikšmiško atsakymo į šį klausimą neturi. Aišku tik tai, kad "Expert" klasės dalyviams parinktas toks maršrutas stačiais, medžių išraizgytais, byrančių akmenų latakais ir upelių išvagotais šlaitais, kad net iš šono žiūrėti į visa tai buvo baisu. Lietuvių delegacija matė daugybę nevilties apimtų dalyvių, kurie įstrigę stačiuose šlaituose tiesiog šliaužė paskui motociklą užsikabindami už medžių šaknų ir tikėdamiesi tiesiog jo neprarasti.
Neatsitiktinai jau po pirmos dienos N.Rukštelos "Honda" atrodė graudžiai: lietuvis pametė beveik visą motociklo galinę dalį, sulankstė radiatorius, duslintuvą. Antrą dieną po daugybės smūgių motociklo variklis pradėjo skleisti tokius garsus, kad iliuzijų pasiekti finišą nebeliko. Kadangi daug kartų krito, N.Rukštela nebespėjo į tarpinį kontrolės punktą, todėl finišavo nebaigęs maršruto.
"Antrą varžybų dieną trasoje buvo daug vietų, kurių vienam, be pagalbos, pervažiuoti buvo neįmanoma. Būtina turėti drauge važiuojančių komandą ir tam tikrą komandinę taktiką. Nieko panašaus neturėjome, o trasoje užsimezgusi draugystė su taip pat pirmą kartą "Red Bull Romaniacs" startavusiais rusais buvo tik kompromisas, o ne problemos sprendimas", – pasakojo klubo "Porteris" žmonės.
Pirmenybė klasikai
Nors Lietuvos komanda į Rumuniją buvo nusivežusi ir atsarginį motociklą, po ilgokų diskusijų nutarta nemėginti trūks plyš pasiekti finišo (tai pavyko padaryti mažiau nei pusei startavusių).
"Buvo akivaizdu, kad tokio tipo varžyboms kol kas nesame tinkamai pasirengę. Važiuodamas toliau būčiau be reikalo rizikavęs visiškai "užmušti" techniką ir patirti rimtų traumų. Tai tikrai būtų kainavę labai brangiai. Dėl šių priežasčių apie dar vieną startą "Red Bull Romaniacs" lenktynėse šiandien negalvojame. Prieš tai reiktų iš tiesų nemažai padirbėti kalnų trasose, tinkamai paruošti motociklą ir tik tada bandyti jėgas", – prisipažino N.Rukštela.
Kada pavyks išspręsti visus šiuos uždavinius, kol kas visiškai neaišku, todėl uteniškių delegacija pasuko namo net nesulaukusi "Red Bull Romaniacs" pabaigos. Artimiausiuose N.Rukštelos planuose – dvejos šį savaitgalį vyksiančios klasikinės motokroso varžybos Vilniuje ir Pakruojyje. Tolimoji perspektyva – pasaulio motokroso batalijos.
Naujausi komentarai