Prieš dvi savaites Rokiškio kaimynystėje esančiame Ruopiškyje įvykęs pirmasis šio sezono Lietuvos motociklų kroso taurės varžybų čempionato etapas ne tik išsiskyrė dalyvių gausa, bet ir nepagailėjo daug ypač įspūdingų akimirkų.
Varžybose buvo varžomasi net 16-oje skirtingų klasių. Lietuvos sportininkams rimtą iššūkį metė svečiai iš kaimyninės Latvijos, o naujovių nešykštinčio sezono staigmena tapo pirmą kartą šalyje organizuotos merginų varžybos. Moterys nuo šiol startuoja tiek su dviračiais, tiek su keturračiais motociklais.
Varžybas organizuojančios Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) prezidentas Virginijus Visockis dienraščiui papasakojo apie motociklų kroso nūdieną bei ambicingus ateities planus.
– Kaip praėjo pirmasis šio sezono etapas? – paklausėme federacijos vadovo.
– Džiaugiamės, kad startas praėjo sklandžiai ir be jokių netikėtumų. Dvi dienas trukusios kovos džiugino dalyvių gausa. Iš viso trasoje savo meistriškumą demonstravo net 218 lenktynininkų. Mūsų organizuojamos varžybos yra atviros svečiams iš užsienio, tad dažnai sulaukiame sportininkų iš kaimyninių šalių. Pirmajame etape, be mūsų šalies sportininkų, kovojo svečiai iš Danijos, Rusijos, Baltarusijos, Estijos ir Latvijos. Džiaugiamės, kad atviras Lietuvos čempionatas beveik tampa Baltijos pirmenybėmis.
– Kodėl pasirinkta Ruopiškio trasa?
– Sezoną pradėti Ruopiškyje nusprendėme neatsitiktinai. Ten esanti trasa yra smėlėta. Kitose trasose šlaitas yra kitoks, todėl drėgmė laikosi ilgiau. Šiuo metų laiku būtent Ruopiškyje lenktyniauti yra geriausios sąlygos.
– Kokių naujovių žada šis sezonas?
– Kasmet sugalvojame įvairių naujovių. Motociklų federacija laimėjo kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo organizuotą projektą, tad nuo šių metų galėjome patys trasose įdiegti laiko matavimo kontrolės sistemas. Iki šiol laiko matavimo specialistus ir techniką samdydavomės iš užsienio šalių. Šį sezoną stengiamės daugiau dirbti ne tik organizuojant pačias varžybas, tačiau ir šalia trasos – tapome atviresni, labiau matomi, daugiau bendraujame su žiniasklaidos atstovais.
Vienas šio sezono prioritetų – teisėjų licencijavimo procesas. Daug dirbame bendradarbiaudami su tarptautinėmis federacijomis, ruošiame arbitrus, taip pat geriname infrastruktūrą bei siekiame, kad mūsų šalies trasos taptų dar saugesnės ir atitiktų tarptautinius reikalavimus.
Šiemet į varžybų kalendorių nusprendėme įtraukti moterų varžybas. Dailiosios lyties atstovės nuo šiol varžosi tiek dviračiais, tiek keturračiais motociklais. Dėl šio klausimo komisijos nariai daug diskutavo. Galiausiai nuspręsta pirmiausia ne ieškoti merginų, kurios galėtų lenktyniauti, bet įvesti klasę, kuri sudomintų sportininkes. Tai iš karto pasiteisino – atsirado nemažas būrys entuziasčių. Jau vien pirmajame etape prie starto linijos stojo aštuonios merginos. Per ateinančius etapus šis skaičius turėtų dar labiau išaugti, kadangi ketina prisijungti viešnios iš kitų šalių.
– Kiek iš viso etapų sudarys šį sezoną?
– Iš viso bus lenktyniaujama penkiose trasose. Kitas etapas vyks Plungėje, gegužės 12–13 d. Ten taip pat vyrauja minkšta smėlio danga. Trečiasis etapas Pakruojyje – specifinis. Trasa įrengta buvusioje dolomito gamykloje, tad sportininkams tenka važiuoti kieta akmenuota vietove. Ketvirtasis etapas Rokiškyje vyks minkštoje grunto trasoje, o sezonas pasibaigs rugsėjo viduryje Panevėžyje maišytoje smėlio, molio ir žvyro trasoje.
– Kas yra šio sezono favoritai?
– Motokroso lyderiai ir favoritai daugelį pastarųjų metų išlieka tie patys. Norėčiau išskirti Vytautą Bučą, Dovydą Karką, Arminą Jasikonį, Arną Milevičių, Saimoną Vespenderį, Nerijų Rukštelą.
– Kokią vietą Lietuvos motociklų krosas užima tarptautiniame kontekste?
– Galiu pasidžiaugti, jog turime iš tiesų labai gabią ir perspektyvią jaunų sportininkų kartą. Pavyzdžiui, A.Jasikonis praėjusių metų Europos čempionate, lenktyniaudamas 85 kub. cm klasėje, užėmė trečiąją vietą. Tai tikrai istorinis pasiekimas. Kiti jaunieji sportininkai visuose čempionato etapuose nestartavo, tad liko už dvidešimtuko ribos. Turime nemažai imlių jaunuolių, kurie sėkmingai važiuoja keturračiais. Į Europos geriausiųjų penkioliktuką patenka net keli mūsų šalies sportininkai.
Pastaraisiais metais jaunųjų sportininkų ugdymui skiriame daug dėmesio. Anksčiau užteko turėti motociklą ir jau galėjai varžytis. Dabar nuolat rengiame įvairius seminarus, skirtus fiziniam lenktynininkų rengimui, trenerių rengimo kursus ir t.t.
– Kokie dar iššūkiai laukia šį sezoną?
– Birželio 9–10 d. Kaune per XIII „Bike Show Millennium 2012“ šventę planuojama surengti motociklų kroso Europos čempionatą. Tai bus iš tiesų labai aukšto lygio renginys. Sportininkai varžysis 65 ir 85 kub. cm bei atviroje klasėse. Tikimės, kad ši šventė taps puikiu reginiu ir puikiai perteiks sporto ir motociklizmo dvasią.
Pirmojo etapo rezultatai
65 kub. cm.: 1.Nojus Gasiunas, 2.Raineras Zukas, 3.Kurtis Kuzminas. 750 kub. cm su priekaba: 1.Modris Stelle, 2.Arnoldas Silis, 3.Tomas Tunikas. 125 kub. cm.: 1.Arminas Jasikonis, 2.Saimonas Vespenderis, 3.Joviltas Cibas. MX2: 1.Andis Valtis, 2.Janis Karklinis, 3.Nerijus Rukštela. MX2M: 1.Deividas Baranauskas, 2.Tomas Šerkšnas, 3.Airimas Luksė. Keturračiai: 1.Imantas Tamuliūnas, 2.Edgaras Mengelis, 3.Karlis Meldrajis. Moterys: 1.Inga Piladzė, 2.Ugnė Danauskaitė 3.Karolina Vasiliauskaitė. Veteranai: 1.Aleksandras Girutas, 2.Saulius Stankus, 3.Arūnas Ramanauskas. 50 kub. cm.: 1.Arnas Vedlūga, 2.Martinas Varmalis, 3.Marcelis Peldesas. 85 kub cm.: 1.Dovydas Karka, 2.Kristeris Drevinskis, 3.Argaudas Čiapas. Open: 1.Janis Karklinis, 2.Nerijus Rukštela 3.Artiomas Kuncevičius. Open M: 1.Egidijus Karaliūnas, 2.Kęstutis Kazlauskas, 3.Nerijus Sipavičius. Open (pradedantieji): 1.Nerimantas Jucius, 2.Tadas Bertašius, 3.Linas Barauskas. Keturračiai (moterys): 1.Lina Stanevičiūtė, 2.Alvita Kietytė 3.Ugnė Dragūnaitė. Keturračiai (pradedantieji): 1.Darius Lukša, 2.Tomas Zigmantas, 3.Kęstutis Juozaitis. Keturračiai (veteranai): 1.Eduardas Krumplevskis, 2.Pavelas Lukasevičius, 3.Narsutis Balčiūnas.
Motokrosas
1900-aisiais Didžiojoje Britanijoje atsiradęs motociklų krosas ir šiandien populiarus visame pasaulyje. Tai motociklų sporto šaka, kurios varžybos paprastai vyksta atviroje trasoje su tokiais elementais ir kliūtimis kaip ilgi tramplynai, vadinamosios bangos ir netikėti posūkiai. Klasės yra skirstomos pagal variklio galingumą, važiuotojo meistriškumo lygį arba sportininko amžių.
Likę Lietuvos taurės etapai
2. Gegužės 12–13 d. Plungėje.
3. Birželio 23–24 d. Pakruojyje.
4. Liepos 21–22 d. Rokiškyje.
5. Rugsėjo 15–16 d. Panevėžyje.
Vairininkas: motociklų sporto federacijos prezidentas V.Visockis džiaugiasi motokroso pažanga.
Ovacijos: keturračių lenktynės kaskart sulaukia didžiulio motociklų entuziastų dėmesio.
Anšlagas: pirmajame Lietuvos taurės etape susirinko rekordinis dalyvių skaičius.
Adrenalinas: motociklų sporto varžybose dalyviams tenka patirti ir ekstremalių pojūčių.
Startas: sezonas prasidėjo smėlėtoje Ruopiškio trasoje.
motopress.lt nuotr.
Naujausi komentarai