Lietuvos ekranuose pradėtą rodyti jausmingą dramą, kuri gvildena sudėtingus motinos ir dukters santykius, Ispanija delegavo siekti svarbiausio kino apdovanojimo pasaulyje – „Oskaro“.
Šia proga proga siūlome prisiminti 4 ryškiausias kino kūrėjo P. Almodóvaro aktores, kurios darė įtaką ne tik jo karjerai, bet ir gyvenimui. Dvi iš jų – Adriana Ugarte ir Rossy de Palma – vaidina ir naujame ispanų kino meistro filme.
Rossy de Palma
Sunku įsivaizduoti P. Almodóvaro kiną be šios aktorės, mados ikonos ir dainininkės. Charizmatiška, ekstravagantiška ir netradicinių veido bruožų, kurie lyginami su Pablo Picasso tapytais portretais, aktorė režisieriaus dėka visiems laikams pakeitė grožio sąvoką. Ant podiumo ją kvietėsi net mados dizaineris Jeanas-Paulis Gautier.
Ryškiausias R. de Palma pasirodymas ispanų meistro kine – įsimintina snobė Marisa filme „Moterys ties nervų krizės riba“ (1988). Už vėlesnius vaidmenis P. Almodóvaro filmuose „Kika“ (1993) ir „Mano paslapties gėlė“ (1995) aktorė sulaukė ir prestižinių Ispanijos kino apdovanojimų „Goya“ nominacijų.
Nors aktorė filmuojasi vis rečiau, tačiau naujausiame kūrinyje „Chuljeta“ režisierius jai patikėjo epizodinį vaidmenį. „Atrodė, jog esu su juo susijusi netgi tada, kai nesifilmuodavau. Jaučiau, kad esu jo pasaulio dalis“, – apie P. Almodóvarą atvirauja aktorė.
Penélope Cruz
Nutarusi tapti aktore, ji kelis kartus bandė patekti į režisieriaus filmavimo aikštelę, tačiau iš savo dievaičio sulaukė tik vieno atsakymo – „tu dar per jauna“ bei pažado – „kada nors sukursiu vaidmenį, kuris tau tiks kaip pirštinė“. Prabėgo penkeri metai nuo jų pažinties pradžios ir režisierius galiausiai pakvietė P. Cruz filmuotis.
Pirmuoju bendru darbu tapo „Virpantys kūnai“ (1997), vėliau sekė daugybę kino apdovanojimų gavęs filmas „Viskas apie tavo mamą“ (1999). Jame P. Cruz suvaidino nėščią vienuolę, kurią mylimasis transvestitas užkrėtė ŽIV. Po šio epizodinio, bet įsimintino vaidmens aktorei atsivėrė ir Holivudo durys. Visgi abiejų menininkų kūrybos viršūne vadinamas filmas „Sugrįžimas“ (2006), kuriame aktorė įkūnijo vienišą motiną.
Iki šiol P. Almodóvaras ir P. Cruz yra artimi draugai. Režisierius neslepia: „Sutariame puikiai – kaip pora, kuri kartu nemiega“. „Kai jaučiuosi blogai, stengiuosi jai neišsiduoti, nes žinau, kad netrukus sulauksiu jos prie savo durų, pasiruošusios mane slaugyti“, – apie tvirtą jųdviejų ryšį sako režisierius.
Carmen Maura
„Carmen Maura yra aktorė, kuri geriausiai perteikia mano idėją apie moteris“, – viename interviu prisipažino P. Almodóvaras. Dviejų menininkų bendras kūrybinis kelias – ilgas ir pilnas pakilimų bei nuopolių.
Aktorė pasirodė penkiuose iš septynių pirmųjų P. Almodóvaro filmų. Vieni svarbiausių jos sukurtų personažų – transeksuali moteris Tina filme „Aistros įstatymas“ (1987) ir Pepa filme „Moterys ties nervų krizės riba“ (1988). Pastarasis buvo pirmasis režisieriaus kūrinys, nominuotas „Oskarui“.
Po ilgo bendradarbiavimo kūrėjai galiausiai susipyko. Sklandė kalbos, kad aktorė įsižeidė, jog P. Almodóvaras nepakvietė jos į „Oskarų“ teikimo ceremoniją. Menininkai kartu nedirbo net 17 metų, kol 2006 metais režisierius pakvietė aktorę filmuotis „Sugrįžime“. Šis filmas tapo ir atgijusios dviejų menininkų draugystės simboliu.
Adriana Ugarte
„Nauja režisieriaus mūza“, – taip ispanų aktorę A. Ugarte pakrikštijo kino kritikai po „Chuljetos“ premjeros šių metų Kanų kino festivalyje. „Nuo pats mažens norėjau tapti aktore ir svajojau vieną dieną filmuotis pas P. Almodóvarą. Kai sužinojau, kad jis nori su manimi dirbti, maniau, jog tai kažkokia klaida“,– emocijų neslepia Madride užaugusi A. Ugarte.
„Chuljetoje“ aktorė vaidina pagrindinę veikėją jaunystėje. Jos gyvenimas pažymėtas meile, aistra, pavydu ir skausmu – emocijomis, kurios lydi visas „Almodóvaro moteris“.
„Kurdamas jis vienodai dėmesio skiria tiek tavo sielai, tiek šypsenai, tiek antakiams. Štai dėl ko jo filmai išsiskiria tokiu asmeniniu ir savitu stiliumi“, – apie darbą su ispanų kino meistru pasakoja aktorė, kuriai dėl vaidmens net teko nusidažyti tamsius plaukus šviesia spalva.
Lietuvoje pradedama rodyti „Chuljeta“ vadinama „almodovariškiausiu Almodóvaro filmu“. Kritikai filmą giria už stiprų scenarijų ir – jau tradiciškai – įsimintinus moterų vaidmenis. „Gražus gryno liūdesio filmas“, – naujausią P. Almodóvaro dramą pavadino prancūzų dienraštis „Le Monde“.
Naujausi komentarai