Muzikiniame projekte "Triumfo arka" kauniečiams iki šiol nesisekė. Šiemet kaip niekad gausiai šturmavę atranką, jie – pakeliui į finalą. Trečias kartas nemeluos?
Muzikinio teatro žvaigždės
Kai prieš dvejus metus muzikinis projektas ėmė skintis kelią į pripažinimą, skeptikai kraipė galvas. Esą geriausias eterio laikas nacionaliniame kanale ir opera – du tarpusavyje sunkiai suderinami dalykai. Besitęsiantis pirmųjų dviejų projektų nugalėtojų šlovės šleifas ir prie televizorių ekranų prilipę tūkstančiai žiūrovų neleido abejoti, kad trečiasis operos solistų varžytuvių sezonas taip pat bus sėkmingas.
Dalyvauti klasikinės muzikos projekte šiemet norą išreiškė kone pusšimtis profesionalių ir pradedančių atlikėjų iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Panevėžio. Sėkmingi bilietai atiteko kone trečdaliui jų. Tarp laimingųjų – Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) solistai: Gitana Pečkytė, Raminta Vaicekauskaitė, Mindaugas Zimkus, Raimondas Baranauskas ir Akvilė Garbenčiūtė.
"Šiemet dalyviai iš Kauno sudaro apie 70–80 proc. visų projekto dalyvių, – skaičiavo "Triumfo arkos" redaktorė Jurgė Pridotkaitė. – Visgi pergalę prognozuoju ne jiems. Manau, būtų teisingiausia, jei laimėtų Lilija Gubaidulina." Balsingoji totorė iš Kazanės iki šiol sėkmingai ėjusi užsibrėžto tikslo link, per paskutines laidas lyderio pozicijas užleido tenorui M.Zimkui.
Kaunietis – tarp lyderių
"Bravo! Puikiai jaučiate šį žanrą. Jūsų įvairiapusiškumas mane tiesiog žavi", – po Andrew Lloydo Weberio roko operos "Jėzus Kristus superžvaigždė", kurią atliko kaunietis, liaupsių negailėjo vienas komisijos narių dainininkas Eduardas Kaniava. Nors ir lauktos, pagyros M.Zimkų trikdė.
"Negaliu patikėti, kad visa tai vyksta su manimi", – paklaustas, kaip jaučiasi pirmaudamas, kalbėjo Kauno auksinių balsų desanto narys. Prieš dvejus metus jėgas bandęs pirmojoje "Triumfo arkoje", tačiau taip ir likęs ant atsarginių suolelio, šiemet jis neslėpė ambicijų įveikti varžovus ir užlipti ant nugalėtojo pjedestalo. "Dabartiniai vertinimai teikia vilčių, – tvirtai tarė solistas. – Ką manau apie kolegas? Jie labai stiprūs."
Tiesa, patekę į projektą, kauniečiai, pasak M.Zimkaus, sulaukė kandžių Vilniaus operos mokyklos auklėtinių replikų. Esą provincialai Kauno atlikėjai pažymėti riebiu operetės antspaudu, todėl tikėtis iš jų gerų rezultatų – naivu. "Galbūt. Visgi realybė tokia, kad Vilniaus solistų projekte neliko", – šyptelėjo "Triumfo arkos" lyderis.
Padeda šokių pamokos
Su žiūrovais jau atsisveikino dainininkai, kurių pasiekimai tarsi ir neleido abejoti jų sėkme šiame projekte. Tarp jų – Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė Sandra Janušaitė ir Andrius Rubežius. Tiesa, praėjusį sekmadienį praretėjo ir kauniečių gretos. Vienam perspektyviausių KVDT solistui R.Baranauskui pritrūko žiūrovų balsų. Kritikos strėlių iš vertinimo komisijos irgi buvo per daug. Kodėl krenta teatruose labiau už kitus spindinčios žvaigždės, kurias žiūrovai į sceną kviečia biso?
"Manau, jiems sunku suvokti, kad televizija – ne teatro scena. Čia lyderiauja ne geriausi, o įtaigiausi ir išskirtiniausi, todėl visai nesvarbu, ar esi žvaigždė, ar pradedantysis, – įsitikinusi J.Pridotkaitė. – Dainuodami teatro scenoje atlikėjai turi dvi valandas žiūrovui įtikinti, televizijoje dainininkams skirtos vos kelios šlovės minutės."
Projekto redaktorė neslėpė – sostinės solistams koją pakišo nesugebėjimas laisvai judėti. Gerą choreografijos mokyklą perėję kauniečiai šiuo atžvilgiu pranašesni. Ir nors projekte svarbiausia balso galimybės, žiūrovai, jos manymu, kur kas labiau vertina muzikos ir šou elementų visumą.
Tuo neabejojo ir M.Zimkus. "Ne visi gali susitaikyti su tuo, kad stovi "nuogas" prieš kamerą. Čia pastebima kiekviena smulkmena, net tai, kaip laikai mikrofoną, – iki šio projekto patirties televizijoje neturėjęs solistas sakė, kad akinančios šviesos ir operatorius jo netrikdo. – Jaučiu kamerą, o ji turbūt jaučia mane."
Naujausi komentarai