Skraidantys taksi Pereiti į pagrindinį turinį

Skraidantys taksi

2005-04-09 09:00

Skraidantys taksi

Kai kas nors jums pasakys, kad taksi jau atskrido, negūžčiokite pečiais - taip iš tikrųjų galėjo įvykti. Turtingieji jau ir Lietuvoje gali pasipuikuoti, kad į susitikimą atskrido privačiu lėktuvu. Tereikia pakelti telefono ragelį, iškviesti oro taksi ir, sulaukus lėktuvo oro uostuose, galima keliauti kur tik širdis geidžia.

Iškviesti skraidantį taksi gali ir romantiškas mylimasis, kurio banko sąskaitoje puikuojasi bent keturženklis skaičius. Įsėdus į oro taksi galima apžvelgti miestą ar šalį arba, įveikiant po 1000 kilometrų per 3 valandas, nuskristi kad ir į pasaulio kraštą. Kas gali būti geriau nei įkvepiančios saulėlydžio spalvos, žvilgsnis į žemę iš dangaus ir debesys po kojomis.

Klaipėda - provinciali?

Oro taksi paslaugą šalyje siūlo kelios bendrovės, tačiau iš Klaipėdos oro uosto, esančio už kelių kilometrų nuo uostamiesčio centro, skraidantys taksi nekyla. Užsisakius lėktuvą, į bet kurį pasaulio kraštą galima skristi iš Palangos, Kauno ir Vilniaus.

Kaip dienraščiui sakė bendrovės „Klaipėdos avialinijos“ generalinis direktorius Algimantas Budzilas, klaipėdiečiai, besinaudojantys tokia paslauga, turi išskristi iš Palangos. Klaipėdoje nėra pasienio posto, muitinės, todėl išskristi į kitą šalį iš Dirvupių neįmanoma dėl galiojančių įstatymų.

Anksčiau oro taksi kelionė iš Klaipėdos iki Švedijos sostinės Stokholmo ir atgal kainuodavo nuo 4300 litų, nuo Palangos iki Stokholmo buvo skrendama apie 4 valandas, 225 kilometrų per valandą greičiu. A.Budzilas neslėpė, kad prieš kelerius metus bandymas teikti oro taksi paslaugas klaipėdiečiams patyrė fiasko.

„Kaip ten bebūtų, Klaipėda kaip buvo provincija, taip ir liko. Prabangiomis paslaugomis pas mus dar mažai kas gali naudotis“, - konstatavo A.Budzilas.

Pasak jo, jei vienas kitas klaipėdietis per metus ir užsisako oro taksi paslaugą, tenka kreiptis į kurią nors sostinės bendrovę. Jie suorganizuoja skrydį, o lėktuvą atsiunčia į Palangos oro uostą.

Kas tas oro taksi?

Nors skraidantys taksi - jau realybė, toks paslaugos apibūdinimas yra veikiau susitarimo dalykas, nes Lietuvos įstatymuose oro taksi apibrėžimo apskritai dar nėra. Oro taksi paslaugomis vadinamas pavienių ar nedidelių keleivių grupių skraidinimas pagal užsakymą, be išankstinio tvarkaraščio.

Oro taksi keleiviai dažniausiai skraidinami mažais dviviečiais ir keturviečiais lėktuvėliais tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Prireikus oro taksi paslaugas teikiančios kompanijos galėtų klientams pasiūlyti ir 170 vietų lėktuvą.

Taksi orlaivių įvairovė – didelė. Į pasaulio kraštą galima skristi ir dviese, ir su didele kompanija.

Valanda – 2000 litų

Užsisakyti skraidantį taksi gali tik turtingieji. Paprastiems mirtingiesiems paslaugos kaina gali pasirodyti neprieinama. Būtent dėl to dar mažai kas žino, kad tokia paslauga apskritai egzistuoja.

Už skrydį oro taksi tenka mokėti nepriklausomai nuo to, kiek žmonių būtų lėktuve. Valanda skrydžio penkis ar šešis keleivius talpinančiu dvimotoriu lėktuvu, skrendančiu apie 350 km per valandą greičiu, apytikriai kainuos 2000 litų, už valandą skrydžio daugiau kaip dvigubai greitesniu reaktyviniu lėktuvu su šešiais ar aštuoniais keleiviais gali tekti pakloti ir 10000 litų.

Pavyzdžiui, kelionė iki Stokholmo ir atgal kainuoja apie 4300 litų. Jei iš Kauno skristumėte į Vilniaus tarptautinį oro uostą, kelionė pirmyn ir atgal kainuotų apie 600 litų ir dar apie 10 litų atsieitų oro uosto mokestis. Skrydžio iš Vilniaus į Helsinkį dvimotoriu penkiaviečiu „Cessna-421B Golden Eagle“ orientacinė kaina - apie 11 tūkstančių litų, į Minską - apie 6 tūkstančius litų, į Frankfurtą - apie 20 tūkstančių litų.

Užsakomojo skrydžio kaina yra skaičiuojama įvertinant planuojamas išlaidas. Užsakovams kainuoja ne tik kuras, bet ir orlaivio bei įgulos nuoma, oro uostų ir oro navigacijos rinkliavos, keleivių aptarnavimas, bagažo arba krovinio tvarkymas, stovėjimo mokesčiai oro uoste, keleivių oro uostų mokesčiai, valgiai ir gėrimai. Į skrydžio kainą gali būti įtrauktos ir papildomos paslaugos - VIP išvykimo salių nuoma oro uostuose bei ekstra klasės aptarnavimas. Apie trečdalį užsakomojo skrydžio kainos sudaro kuro kaina.

Skrenda turtingieji

Kaip „Klaipėdai“ sakė seniausiai oro taksi paslaugas teikiančios bendrovės „Navis expedita“ direktorius Benas Laurinaitis, dažniausiai lėktuvus nuomojasi sportininkai, artimieji oro taksi užsako ligoniams, skrendama ir dalykiniais reikalais.

Oro taksi buvo parvežta Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė ir Europos čempionų taurė. Per 11 oro uostų bendrovė „Navis expedita“ organizavo atlikėjos Patricijos Kas skrydžius ture po Rytų Europą bei aptarnavo smuiko virtuozės Vanesos Mei turus po Europą,

Vis dėlto prabangius oro taksi skrydžius pramogai, pasak šias paslaugas teikiančių bendrovių atstovų, galima suskaičiuoti ant rankos pirštų. Dažniausiai skrendant neaukštai iš paukščio skrydžio užsieniečiams aprodoma Lietuva.

Oro taksi skrydį galima užsisakyti didžiausiose Lietuvos kelionių agentūrose.

Taksi ir į Palangą

Dažniausi oro taksi maršrutai - į užsienio šalis. Iš Lietuvos daugiausiai skrendama į Suomiją, Švediją, Norvegiją, Vokietiją, Čekiją, Vengriją, Lenkiją, Rusiją, kitas Baltijos šalis.

Oro taksi skrydžiams paprastai naudojamų orlaivių greitis siekia iki 400 kilometrų per valandą, todėl greitai ir patogiai galima nuvykti į daugelį Europos ar Skandinavijos oro uostų, esančių iki 2000 kilometrų spinduliu nuo Lietuvos. Dažniausiai skraidoma 1000 kilometrų atstumu, jis įveikiamas maždaug per 3 valandas. Keletą kartų bendrovės oro taksi skrido ir iš Vilniaus į Palangą.

Kaip vieną iš veiksnių „už“ oro taksi B.Laurinaitis įvardijo ir tai, jog atskristi atskiru lėktuvu yra ir įvaizdžio dalis.

„Oro taksi galima skristi kada nori ir kur nori, be to, lėktuve sukuriama privatumo atmosfera - galima laisvai aptarinėti verslo reikalus ar atsipalaiduoti nekreipiant dėmesio, ką apie tai pagalvos šalia sėdintieji“, – oro taksi pranašumus nusakė bendrovės vadovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų