Gegužės viduryje į Lietuvą atkeliavo visiškai naujos koncepcijos japonų inžinierių šedevras "Toyota iQ". Mažiausias pasaulyje keturvietis modelis, turintis daugiausia didelio automobilio bruožų.
Neįtikima, tačiau akivaizdu
"Toyotą iQ" būtų galima demonstruoti žiūrovams per pertraukėles tarp cirko iliuzionistų pasirodymų. Galėčiau lažintis, kad absoliuti dauguma automobilininkų, kasdien važinėjančių pusamžiais vidutinės klasės ratuočiais, susipažinę su šio mažylio techninėmis charakteristikomis, aikčiotų taip pat, kaip kad vaikai aikčioja artistams iš skrybėlės traukiant balandžius ar triušius. "iQ" stebina taip pat, kaip prieš keletą metų stebino rinkoje pasirodę delniniai kompiuteriai, MP3 grotuvai, kuriuose telpa visa namų fonoteką, ar mobilieji telefonai, kuriuose integruotos filmavimo kameros. Įgyvendinę keletą revoliucingų technologinių naujovių, "Toyotos" inžinieriai atvertė naują puslapį automobilių konstravimo istorijoje ir iš esmės pakoregavo sampratą, kokia turėtų būti individuali miesto transporto priemonė.
Nė trijų metrų ilgio nesiekiančiu "iQ" (sėdint prie šio automobiliuko vairo tuo pat metu kaire ranka galima liesti priekinį, o dešine – galinį stiklą) pavyko apsisukti įvairiais ūkio rakandais užgriozdintame garaže viso labo du kartus įjungus atbulinę pavarą: mašinos apsisukimo spindulys – tik 3,9 m. Į aplinką žvelgiant pro mažosios "Toyotos" langus tai atrodo neįmanoma, nes vairuotojo vietoje erdvės atrodo daugiau nei "Renault Clio", o trys suaugusieji ir vienas vaikas šia mašina drąsiai gali leistis ir tolesnę kelionę. Apžiūrinėjant eksterjerą, ši mašina atrodo tokia suspausta, kad vienintelis dalykas, kuriuo "iQ" galėtų pasigirti, turėtų būti kuklios degalų sąnaudos ir galimybė įsprausti automobiliuką į patį mažiausią plyšį stovėjimo aikštelėje. Tačiau pajudėjęs kasdieniais maršrutais miesto gatvėse norom nenorom pripažįsti, kad mažoji "Toyota" beveik niekuo nenusileidžia "tikriems" automobiliams. Išvažiavus į užmiestį, šia mašina galima įsibėgėti net iki 170 km/val.
Neatsitiktinai "iQ" vardą sudarančios raidės šifruojamos kaip inovacijų, išminties, individualumo ir kokybės simboliai.
Japoniška logika
"Toyotos" atstovų teigimu, "iQ" istorija prasidėjo prieš kelerius metus, kai šios bendrovės strategai pradėjo mąstyti apie automobilių poveikį aplinkai.
"Priėjome prie išvados, kad norėdami užtikrinti ekologišką ateitį, turime radikaliai pakeisti automobilio konstrukciją", – pasakojo už "Toyotos Motor" tyrimus ir plėtrą atsakingas korporacijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Kazuo Okamoto.
Japonai siekė, kad "iQ" patenkintų tų pirkėjų poreikius, kurie ne tik nori būti judrūs mieste, bet reikalauja erdvaus ir dailaus, neteršiančio aplinkos automobilio. Ieškant sprendimų, kaip būtų galima sumažinti automobilio dalis ir sutaupyti kuo daugiau vietos, Japonijoje bei netoli Nicos įsikūrusio "Toyotos" Europos dizaino centro ED2 inžinieriai pasiūlė šešis originalius dalykus, kaip patobulinti tradicinį mažą automobilį.
Pirmiausia bendrovės atstovai akcentuoja naują priekinį diferencialą – "iQ" priekiniai ratai montuojami pačiuose automobilio kampuose, todėl gerokai patrumpėja priekinė užlaida ir racionaliau išnaudojama erdvė. "iQ" turi daugiau kaip 100 mm papildomos erdvės keleivio zonoje, palyginti su B sektoriaus "Yaris" modeliu. Be to, naujasis diferencialas mažiau užgriozdina variklio skyrių.
Kitas "Toyotos" laimėjimas – plokščias degalų bakas po mašinos dugnu su atgal nukreiptais amortizatoriais. Toks degalų talpyklos dizainas leido sukurti trumpesnes galines užlaidas, taigi leido sumažinti bendrą automobilio ilgį.
Svarbia naujiena japonai vadina "iQ" pritaikytą šildymo ir oro kondicionavimo bloką. Jis maždaug penktadaliu mažesnis nei įprastas agregatas, tačiau toks pat efektyvus.
Projektuojant šį automobilį vieta buvo taupoma netgi konstruojant tokį dalyką kaip prietaisų skydelis. Kiek neįprastame asimetriškos formos centriniame prietaisų skyde nėra tradicinės daiktadėžės (ji pakeista prisegamu segtuvu), todėl keleivio zoną buvo galima patraukti į priekį ir taip išplėsti salono erdvę pagal unikalią sėdynių išdėstymo formulę 3 + 1. Tiesa, vietos už "iQ" vairuotojo nugaros esančioje sėdynėje nedaug. Tai reikėtų prisiminti ne tik komplektuojant ekipažą (keturi suaugusieji čia neišsitektų), bet ir planuojant parduotuvėje nusipirkti ką nors daugiau nei miniatiūrinį bonsą.
Šią problemą kiek sušvelnina itin ploni "iQ" sėdynių atlošai. Jie padėjo išlaisvinti maždaug 40 mm erdvę užpakalinėje sėdynėje sėdinčio žmogaus kelių aukštyje, tačiau padėties iš esmės nepakeitė.
Solidumo dedamosios
Pagyrų nusipelno ir "Toyotos" inžinieriai, atsakingi už "iQ" eksterjerą. Automobiliukas atrodo "raumeningas", stabiliai įsikibęs į kelią, stilingas. Gamintojo atstovai teigia, kad šis ratuotis gerai atspindi japoniškosios estetikos sampratą ir gebėjimą į harmoningą visumą susieti tris elementus – "tobulą disbalansą", "integruotų komponentų vienovę" ir "laisvų formų geometriją".
"Jos esmė – paradoksų ir prieštaringų elementų jungimas, pavyzdžiui, tuščio ir pilno, lygaus ir šiurkštaus. Tai paprasta, tačiau intriguojanti dizaino koncepcija pritaikyta automobiliui", – dėsto "Toyotos" atstovai.
Tai, kad "iQ" yra visapusiškai "teisingas" automobilis, iliustruoja ir tas faktas, kad techniniu atžvilgiu identišką modelį tik kosmetiškai kiek pakeitusi išvaizdą ketina gaminti garsioji britų bendrovė "Aston Martin".
Dar vienas objektyvus ir itin svarbus rodiklis – "Euro NCAP" organizacijos ataskaita apie "iQ" bandymų rezultatus. Šis mažylis pelnė penkių žvaigždučių įvertinimą pagal sugriežtintą naują "Euro NCAP" vertinimo sistemą. "iQ" surinko 79 proc. bendros galimos taškų sumos, arba tik dviem procentiniais punktais mažiau nei didysis brolis naujasis "Avensis".
Čia gausu aktyviosios saugos įrangos: iš viso devynios oro saugos pagalvės, įskaitant pirmą pasaulyje galinio lango užuolaidinę oro saugos pagalvę, pagalbinė stabilumo kontrolės sistema (VSC+), traukos kontrolės sistema (TRC) ir stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) su elektronine stabdymo jėgos paskirstymo sistema (EBD). Akivaizdu, kad "iQ" saugos technologijomis gerokai pranoksta visus kitus savo klasės atstovus.
Duoklė ekologijai
Japonai didžiuojasi, kad "iQ" yra svarbus "Toyotos" žingsnis į priekį įgyvendinant bendrą CO2 mažinimo planą. Šis automobilis į aplinką išskiria ne daugiau nei 99 g kilometrui teršalų, o jo vidutinės degalų sąnaudos siekia 4,3 l šimtui kilometrų.
Automobiliuke gali būti vienas iš trijų skirtingų jėgai agregatų: 1 ar 1,33 l darbinio turio VVT-i benzininis arba 1,4 l D4-D dyzelinis variklis su mechanine, pastoviai kintamojo veikimo "Multidrive" arba šešių laipsnių pusiau automatine "Multimode" transmisijomis – tai užtikrina mažą teršalų kiekį ir gana didelę galią. Tiesa, sėdant į kukliausią benzininį motorą turinį "iQ" derėtų atsisakyti ambicijų laimėti lenktynes nuo šviesoforo iki šviesoforo – automobiliukas skirtas visiškai kitiems dalykams.
"iQ" pirkėjams bus siūlomi du įrangos lygiai. Aukštesnio lygio "iQ2" modeliai savo įranga prilygsta didesniems automobiliams: juose montuojamas automatinis oro kondicionierius, "Smart Entry & Start" sistema, automatiniai prieblandos ir lietaus jutikliai. Šiame modelyje bus galingesnis benzininis variklis, jie išsiskirs kitokio dizaino 16 colių lengvojo lydinio ratlankiais.
Bazinė "Toyotos iQ" kaina prasideda nuo 44 840 litų.
Naujausi komentarai