Politikės teigimu, galimi trumpalaikiai ekonominiai nuostoliai neturėtų nusverti žmogaus teisių klausimų, o spaudimas gali prisidėti prie Aliaksandro Lukašenkos režimo žlugimo.
„Manau, kad reikėtų svarstyti. Nuo pat pradžių, kai buvo suklastoti rinkimai Baltarusijoje ir prasidėjo represijos, sakiau, kad reikia nepaisant trumpalaikių savo ekonominių interesų padėti tiems žmonėms ir ekonominės sankcijos galėtų būti tas įrankis, kuris veikia“, – BNS ketvirtadienį sakė A. Armonaitė.
Nepaisant trumpalaikių savo ekonominių interesų padėti tiems žmonėms ir ekonominės sankcijos galėtų būti tas įrankis, kuris veikia.
„Manau, kad tai svarstytinas klausimas. Dėl konkretaus modelio dabar negaliu pakomentuoti, reikėtų viską įvertinti“, – teigė ji,.
„Yra žmogaus teisių klausimai, kurie yra vertybiniai ir amžini, ir yra ekonominiai interesai, kurie yra trumpalaikiai. Taip, taip galėtų turėti neigiamų pasekmių Lietuvos ekonomikai, bet tai galėtų turėti teigiamų pasekmių Baltarusijos režimo baigčiai“, – teigė A. Armonaitė.
Tuo metu paskirtasis užsienio reikalų ministras, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų pirmininkas Gabrielius Landsbergis tvirtina, kad Lietuva neturi galimybių įvesti vienašalių ekonominių sankcijų. Pasak jo, tai gali padaryti tik Europos Sąjunga (ES).
„Šiuo metu ES jau vyksta diskusija dėl trečiojo paketo sankcijų, kuriame numatomos galimos sankcijos režimo aplinką finansuojantiems verslininkams bei įmonėms“, – BNS komentavo politikas.
Baltarusijos opozicijos lyderė Sviatlana Cichanouskaja paragino Lietuvos vyriausybę svarstyti sankcijas trąšų gamintojai „Belaruskalij“, jei ši Baltarusijos valstybinė įmonė ir toliau persekios savo darbuotojus dėl protestų prieš A. Lukašenkos režimą.
S. Cichanouskaja interviu BNS patvirtino, kad Lietuvos valdžios atstovams pasiūlė peržiūrėti tranzito sąlygas, jei „Belaruskalij“ tęs represijas prieš darbuotojus dėl politinių priežasčių.
„Belaruskalij“ bendrovė naudojasi Lietuvos geležinkeliais ir Klaipėdos uostu eksportuoti savo produkciją. "Belaruskalij" taip pat yra investavęs į infrastruktūrą pačiame Klaipėdos uoste.
Naujausi komentarai