„Niekada nesikišau į tokius (paramos skirstymo) reikalus, ir viename portale buvo išrinktos Vilkaviškio, dar Mažeikių (įstaigos), kada pamačiau tas lėšas, kurios skirstomos, ir kada buvo portaluose visa tai parašyta, tai kažkodėl kiti rajonai nebuvo paminėti, kaip ir Klaipėdos miestas, kuris vienas iš (paramos gavėjų) lyderių“, - ketvirtadienį interviu Žinių radijui sakė A.Butkevičius.
BNS gauti išsamūs pastarųjų trejų metų bendrovės paramos duomenys rodo, kad Vilkaviškio rajono ir Mažeikių rajono lopšeliai, darželiai ir sporto mokyklos sulaukė išskirtinio dėmesio skirstant „Lietuvos geležinkelių“ paramą.
Vilkaviškio vienmandatėje apygardoje į Seimą nuo 1996 metų kandidatuoja premjeras A.Butkevičius, o Mažeikiuose savivaldybės tarybos nariu dirba ministro pirmininko patarėjas susisiekimo klausimais Darius Jarmantavičius.
Kilus skandalui dėl dalijamos paramos bei vidaus sandorių, ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka praėjusią savaitę atsistatydino iš pareigų.
Vidaus sandoriai leido atpiginti „Rail Baltica“ darbus
Kadenciją baigiantis premjeras A. Butkevičius teigia pritarsiantis vidaus sandorių viešuosiuose pirkimuose draudimui, tačiau priminė, kad tiesiant europinę vėžę „Rail Baltica“ būtent vidaus sandoriai buvo sumažinę darbų kainas.
„Aš atsimenu, kad kai kada vidaus sandoriai buvo naudojami dėl to, kad sumažintume viešuosiuose konkursuose kainas tam tikrų projektų įgyvendinimui. Kažkada anksčiau „Rail Baltica“ paskelbtas viešas konkursas buvo kainą išauginęs tuomet daugiau kaip 120 mln. litų (maždaug 35 mln. eurų - BNS). Po to, kai buvo įsteigta viena įmonė, kuri buvo atsakinga už geležinkelių tiesimą, tai sekančiame konkurse kaina sumažėjo apie 130 mln. litų (maždaug 38 mln. eurų - BNS)“, - ketvirtadienį interviu Žinių radijui sakė A.Butkevičius.
Vis dėlto, jis pripažino, kad balsuojant dėl vidaus sandorių uždraudimo, jis balsuotų už.
Prezidentė Dalia Grybauskaitė ir paskirtasis premjeras Saulius Skvernelis trečiadienį teigė, kad vidaus sandorių praktikos turi būti atsisakyta, nes ji sudaro prielaidas korupcijai. Naikinti vidaus sandorius siūlo ir Viešųjų pirkimų tarnyba bei Specialiųjų tyrimų tarnyba.
Portalas 15min.lt trečiadienį pranešė, kad valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ su antrinėmis įmonėmis 2011-2015 metais sudarė vidaus sandorių už 429 mln. eurų, o didelė jų dalis atiteko šių įmonių be konkursų samdytiems neatskleidžiamiems subrangovams. Pasak portalo, „Lietuvos geležinkelių“ vidaus audito ataskaita rodo, kad neseniai pasitraukęs įmonės vadovas Stasys Dailydka buvo puikiai informuotas tiek apie iškreiptą vidaus sandorių tvarką, tiek apie korupcijos rizikas.
Naujausi komentarai