Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos ekspertai pirmadienį spręs, ar seksualinių mažumų eitynių reklama, kurią nutarė riboti Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, neprieštarauja Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamos informacijos poveikio įstatymui.
Lietuvos gėjų lyga liepą apskundė Žurnalistų etikos inspektorei LRT sprendimą griežtai riboti vaizdo klipų, kuriais buvo reklamuojamos liepos pabaigoje vykusios eitynės, rodymą. Buvo nuspręsta juos rodyti tik vėlai vakare.
LRT generalinio direktoriaus pavaduotojo Rimvydo Paleckio pasirašytame rašte teigiama, kad klipuose "skatinami santykiai tarp tos pačios lyties asmenų".
Lietuvos gėjų lyga teigia, kad klipais tiesiog informuojama, kad Lietuvoje yra alternatyvių seksualinių orientacijų ir lytinių tapatybių žmonių.
Žurnalistų etikos inspektorius atlieka Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo nuostatų įgyvendinimo priežiūrą.
Ekspertai pirmadienį turėtų pateikti išvadą, ar klipai atitinka įstatymą, BNS penktadienį sakė inspektoriaus tarnybos patarėjas Deividas Velkas.
Įstatymas numato, kad nepilnamečiams kenkia ir turi būti ribojama tokia informacija, "kuria niekinamos šeimos vertybės, skatinama kitokia, negu Konstitucijoje ir Civiliniame kodekse įtvirtinta, santuokos sudarymo ir šeimos kūrimo samprata".
Su Prancūzijos finansine parama nufilmuotame vaizdo klipe lietuviai nurodo esantys skirtingų seksualinių orientacijų ir remiantys "Baltic Pride" eitynes. Vaizdo klipus galima peržiūrėti interneto svetainėje YouTube.
Seksualinių mažumų eitynės Vilniuje vyko liepos 27 dieną. Gedimino prospekte eitynėse dalyvavo apie 500 seksualinių mažumų atstovų ir jų teisių rėmėjų. Protestuoti prieš eitynes susirinko panašus skaičius žmonių. Kelios dešimtys iš jų buvo sulaikyti dėl smulkių pažeidimų, bet rimtų smurto protrūkių išvengta.
Naujausi komentarai