Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ pirmajam etapui Lietuva gavo 131,26 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) paramos. Tai numato Europos inovacijų ir tinklų vykdomosios agentūros (INEA) ir bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ bei 5 Baltijos šalių antradienį pasirašyti susitarimai. Lietuva kitąmet ketina projektui prašyti dar beveik 200 mln. eurų.
„Iš bendrai trijų Baltijos šalių įmonei skirtos sumos (442 mln. eurų - BNS) Lietuvai teks 25,362 mln. eurų. Be to, Lietuva gaus dar 106 mln. eurų pagal atskirą „Lietuvos geležinkelių“ paraišką, kurią teikė Susisiekimo ministerija“, - BNS teigė susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.
„RB Rail“ pagal susitarimą gavo 442 mln. eurų vertės ES paramos, o „Lietuvos geležinkeliai“ - 106 mln. eurų. Visoms 4 šalims - Lietuvai, Latvijai, Estijai ir Lenkijai - skirta 734 mln. eurų paramos.
Susisiekimo ministerija pranešė, kad iki kitų metų vasario pagal antrąjį EITP kvietimą Lietuva planuoja pateikti „Rail Baltica“ paraiškų, kurių bendra vertė - 197,58 mln. eurų.
Lietuvoje 2015-2020 metais numatoma pastatyti naują europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos per Panevėžį. Finansuojami darbai apims žemės paėmimo procedūras, techninį projektą ir kelio statybą.
Liepą paaiškėjo, kad „Rail Baltica“ iš ES gaus iš viso 548 mln. eurų - projekto kuruojančiai „RB Rail“ skirta 81,83 proc. viso jo vertės, arba 442 mln. eurų, o „Lietuvos geležinkeliams“ - 85 proc., arba 106 mln. eurų.
Spalio viduryje Lietuvoje atidaryta daugiau kaip 370 mln. eurų vertės „Rail Baltica“ atkarpa nuo Lenkijos sienos iki Kauno, tačiau traukiniai ja kol kas nevažiuoja.
Bendrą Baltijos šalių bendrovę „RB Rail“ lygiomis dalimis valdo Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės geležinkelių bendrovės.
Naujausi komentarai