Daugiau nei metus truksiantis tyrimas bus atliekamas rengiantis kurti naują Lietuvos įvaizdžio strategiją.
Kaip skelbia naujienų portalas 15min.lt, sausio 3 dieną Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas Deividas Matulionis pasirašė 264,3 tūkst. eurų vertės sutartį su įmone „KOG Institutas“, atstovaujančiai partnerių grupę, kurią sudaro „KOG institutas“, bendrovė „Norstat LT“ bei viešoji įstaiga „Socialinių inovacijų institutas“.
Vyriausybės kanceliarijos skelbtą konkursą laimėjusi įmonių grupė iki kitų metų kovo turės atlikti nuodugnius tyrimus ir pasiūlyti, kuria kryptimi reikėtų judėti kuriant mūsų šalies įvaizdį užsienyje. Konkurse dalyvavo dar viena įmonė „Socialinės informacijos centras“, paslaugas siūliusi už 277,5 tūkst. eurų.
„KOG Instituto“ direktorė, socialinių mokslų daktarė Eleonora Šeimienė BNS teigė, kad už šias lėšas metus tyrimus vykdys ir juos apibendrins pagrindinė 10–12 specialistų komanda, taip pat kai kurioms užduotims bus buriamos atskiros komandos – dar apie 30–40 žmonių.
Planuojama, kad „Norstat LT“ atliks socialines apklausas, „KOG Institutas“ ir „Socialinių inovacijų institutas“ – tyrimą. Ekspertai turės pasiūlyti Lietuvos prisistatymo kryptį, nurodyti pagrindines šalies vertybes.
„Tai bus interviu su lietuviais, kurie gyvena užsienyje, su užsieniečiais, kurie gyvena Lietuvoje, taip pat su lietuviais nuolatiniais Lietuvos gyventojais. Tikslas – suprasti, kaip 14 tikslinių šalių yra matomas Lietuvos įvaizdis. Tikslingai tiriame tas šalis, kurios aktualios pagal Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės sprendimą, su kuriomis šalimis Lietuvai verta dirbti“, – sakė E. Šeimienė.
Anot jos, antruoju etapu bus daugiau koncentruojamasi į tai, kaip šalies įvaizdį vertina patys Lietuvos piliečiai. Be šalyje gyvenančių Lietuvos piliečių, internetu bus taip pat apklausti septynių užsienio valstybių piliečiai – maždaug po tūkstantį kiekvienoje.
„Trečioji tyrimo dalis bus darbo grupės su lietuvių ekspertais, t. y. žmonėmis, kurie stiprūs rinkodaros, komunikacijos, viešųjų ryšių, valstybės politikos formavimo srityse. Aptarsime ankstesnių etapų rezultatus ir tuomet jau darbo grupėse formuosime gaires Lietuvos, kaip šalies, pozicionavimui. Kalbėsime apie tai, kad tas pristatymas gali būti kažkiek skirtingas skirtingose užsienio šalyse“, – tikino sociologė.
Kaip skelbia 15min.lt, tyrimo šalimis pasirinktos Lenkija, Švedija, Danija, Norvegija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Vokietija, Jungtiniai Arabų Emyratai, Kinija, Japonija, Izraelis, Latvija, Estija, JAV. Kiekybinis tyrimas bus vykdomas pusėje jų.
Lietuvos įvaizdžio grupė pabrėžia, kad atsirenkant šalis, kuriose bus vykdomas tyrimas, vertinta, kur šalies žinomumas yra nedidelis, o kur – nuspėjamas (pavyzdžiui, Estijoje, Latvijoje), pagal tai pasirinkta ir tyrimų metodika – vienur bus atliekami kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai, kitur – tik kokybiniai, t. y. giluminiai interviu su ekspertais.
Šalies įvaizdžio strategijas kūrė ir ankstesnės Vyriausybės. E. Šeimienė BNS sako, kad naujausi gyventojų nuomonių tyrimai apie šalies įvaizdį daryti prieš 13 metų ir situacija nuo to laiko yra pakitusi, tačiau žadama atsižvelgti į ankstesnių tyrimų rezultatus.
Vyriausybė praėjusią savaitę sudarė Lietuvos įvaizdžio strateginę įvaizdžio tarybą. Joje įtraukti ministerijų, Prezidentūros, žiniasklaidos, reklamos, turizmo, verslo asociacijų ir kitų grupių atstovai turės imtis esminio vaidmens kuriant Lietuvos įvaizdžio strategiją. Ją numatoma tvirtinti 2020-ųjų pradžioje.
Naujausi komentarai