Šis postas teisiškai priklauso opozicijai, tačiau pastarajai ketvirtąjį kartą pateikus vis atmetamą kandidatę Viktoriją Polzunovaitę, valdantieji nebeleido už ją balsuoti ir pasiūlė savo kandidatą, buvusį „valstietį“, buvusį tarybos narį Tomą Josą. Jis į šią komisiją buvo deleguotas kaip visuomenės atstovas ir pirmininku antradienį patvirtintas daugumos balsais, nedalyvaujant opozicijai.
Panevėžio valdantieji kritikavo opozicijos kandidatę dėl per menkos politinės patirties. Tuo metu opozicija tvirtino, kad net neįtraukiant jų siūlomos kandidatės į darbotvarkę, yra paminamos jos teisės, nes Seimo teisininkai išaiškino, jog įstatymai neriboja galimybės teikti vis tą patį kandidatą.
„Šie veiksmai rodo brutalų valdžios norą suvaržyti įstatymiškai opozicijai priklausančias teises, tokie valdančiosios daugumos darbo metodai prieštarauja teisės aktams, demokratijos principams ir moralės nuostatoms“, – tvirtino opozicinio visuomeninio rinkimų komiteto „Kurkime jaukų miestą KARTU“ atstovė Erika Kosei.
Šie veiksmai rodo brutalų valdžios norą suvaržyti įstatymiškai opozicijai priklausančias teises.
Opozicinės Lietuvos žaliųjų partijos atstovė Gema Umbrasienė sako, kad opozicija trečiadienį kreipsis į centrinę šalies valdžią, kad „būtų užtikrintas įstatymų vykdymas“, nes, pasak jos, nei Panevėžio savivaldybės tarybos reglamentas, nei Vietos savivaldos įstatymas valdantiesiems neleidžia siūlyti savo kandidato. Savivaldybės teisininkai teigia priešingai, jog reglamentas tokią galimybę numato.
„Rytoj kreipsimės į vidaus reikalų ministrę, į Seimo savivaldos komitetą, Teisingumo ministeriją. Prašysime, kad būtų užtikrintas įstatymų galiojimas Panevėžio miesto taryboje, opozicijos galimybė veikti, apginti demokratijos principai“, – tikino ji.
Spalio pradžioje Vyriausybė nusprendė duoti mėnesį Panevėžio ir Širvintų rajono savivaldybėms, kad šios paskirtų Etikos komisijų pirmininkus ir taip išvengtų tiesioginio valdymo. Širvintų rajono savivaldybė prieš kelias savaites eilinį kartą atmetusi opozicijos kandidatą taip pat į pareigas skyrė valdančiųjų siūlomą atstovą.
Pagal Tiesioginio valdymo įstatymą, tiesioginis valdymas savivaldybės teritorijoje gali būti laikinai įvedamas, jeigu savivaldybės taryba per Vietos savivaldos įstatyme nustatytą laiką du mėnesius – nepaskiria mero pavaduotojo (pavaduotojų), savivaldybės administracijos direktoriaus, nesudaro savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto, nepaskiria šio komiteto pirmininko, nesudaro komisijų, nepaskiria jų pirmininkų.
Naujausi komentarai