Pereiti į pagrindinį turinį

Tragiškai pasibaigusios neteisėtų migrantų gaudynės: kas daugiau žinoma apie šį įvykį

2023-05-19 12:25
DMN inf.

Apie Lietuvos pasienyje su Lenkija praeitą naktį mirtinas nelegalų gaudynes jau buvo plačiai skelbta. Lėkdamas „Audi“ staigiame posūkyje nuvažiavo nuo kelio, kliudė stulpą bei versdamasis įkrito į beveik dviejų metrų gylio pelkę. Manoma, kad žuvęs vairuotojas vežė nelegalus, iš Baltarusijos patekusius į Latviją. Kas daugiau žinoma apie šį įvykį ir ar nelegalių migrantų gabenimo kelias yra įprastas pastaraisiais mėnesiais, LNK žurnalistas teiravosi Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) vado pavaduotojo Sauliaus Nekraševičiaus.

– Kas žinoma daugiau apie šį įvykį, ar nelegalių migrantų gabenimo kelias yra įprastas pastaraisiais mėnesiais?

– Svarbu pabrėžti, kad būtent dėl šio įvykio pradėti du ikiteisminiai tyrimai, kuriuos kuruoja Kauno apygardos prokuratūra. Yra sudaryta jungtinė tyrimo grupė, kurioje dirba tiek policijos, tiek VSAT pareigūnai. Mes taip pat esame pradėję ikiteisminį tyrimą pagal baudžiamojo kodekso 292 straipsnį. Tai yra neteisėtas asmenų gabenimas per valstybės sieną, nes šis atvejis susijęs su neteisėtų asmenų buvimu Lietuvoje.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Ar jūs žinote maršrutą, tą kelią, kaip ir kur buvo gabenami migrantai? Ar keičiasi tendencijos?

– Tai, ką mes stebime Lietuvoje, bent jau šiais metais, tendencijos yra labai akivaizdžios. Kaimyninės šalies instrumentalizuotos migracijos aktyvavimas šiame regione, norint paveikti Baltijos šalis ir Lenkiją, – vis dar naudojamas.  Iš Lietuvos pusės yra labai gerai stabdantis faktorius – investicijos į mūsų sienos apsaugos infrastruktūros stiprinimą. Turime ir fizinį barjerą, ir vaizdo stebėjimo sistemas, 100 procentų dengiančias išorinę sieną. Tai yra labai stipriai atgrasantis veiksnys. Ir mes didesnio neteisėtos migracijos faktoriaus šiuo metu nestebime.

Nelegali migracija egzistuoja, tiesiog yra pasislinkusi į mūsų kaimynines valstybes – tiek į Latviją, tiek į Lenkiją. Turime pagrįstų įtarimų, jog šis atvejis irgi susijęs su judėjimu būtent iš Latvijos.

Tačiau nelegali migracija egzistuoja, tiesiog yra pasislinkusi į mūsų kaimynines valstybes – tiek į Latviją, tiek į Lenkiją. Ir absoliuti dauguma nelegalių migrantų, šiais metais sulaikomų šalies gilumoje, yra iš mūsų kaimyninės Latvijos. Turime pagrįstų įtarimų, jog šis atvejis irgi susijęs su judėjimu būtent iš Latvijos.

– Įdomu tai, kad žmonės, kurie važiavo, yra Sirijos piliečiai, o vairuotojas, kaip manoma, – iš Moldovos, bet automobilis buvo su lietuviškais numeriais. Tai – irgi tendencija, o ne išimtis iš taisyklės?

– Pakankamai dažna tendencija naudotis automobiliais, kurie registruoti tipiniais valstybiniais numeriais, kad kuo mažiau atkreiptų teisėsaugos institucijų dėmesį.

– Ar jums žinoma, kiek kainuoja, kiek žmonės sumoka, kad būtų pervežami gilyn į Vakarų Europą.

–  Čia yra labai skirtingos schemos. Maksimalaus paketo kaina nuo kilmės valstybės iki paskirties valstybės skaičiuojama tūkstančiais eurų. Jeigu yra minimalus paketas – iš vienos valstybės į kitą, tai „bilietas“, žinoma, kainuoja pigiau.

– Šis įvykis, nelegalių migrantų gaudynės – tragiškai pasibaigė vos už kelių kilometrų nuo Lenkijos sienos. O jei vairuotojas būtų spėjęs ją kirsti, tuomet gal jiems būtų buvę lengviau pasprukti?

– Šiandien Šengeno erdvėje yra labai efektyviai veikiančios kompensuojančios priemonės, kurios taikomos kompensuojant vidaus sienų kontrolės panaikinimą. Tokiu atveju mechanizmas, kuris šiais metais dažnai taikomas, būtų labai paprastas. Jeigu bėgliai būtų sulaikyti Lenkijoje, būtų perduoti mūsų šaliai, mes dirbtume su šiais asmenimis. Na, o ikiteisminiai tyrimai dėl neteisėto asmenų gabenimo atitinkamai būtų pradėti jau Lenkijoje. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų