Pereiti į pagrindinį turinį

Apie nupirktą „Financial Times“ dėmesį: konservatoriai džiaugdamiesi persistengė?

2022-12-01 15:02

Nerimsta aistros dėl nupirktų straipsnių apie Lietuvą įtakingame leidinyje „Financial Times“. Konservatorių lyderiai kritikuojami, kad pasireklamavo už pinigus – 7 tūkst. eurų, esą galėjo pataupyti valstybės pinigus. Yra ir teigiančių, kad tai – normali praktika, pasakojama LNK reportaže. 

Scanpix nuotr.

Konservatoriai ne tik Lietuvoje, be ir visame pasaulyje dabar skleidžia naują žinutę apie dabartinę Vyriausybę ir ypač ministrą Gabrielių Landsbergį.

„Mūsų balsas yra labai stiprus, nes mes paprastai brėžiame tas gaires“, – sakė Seimo narys Žygimantas Pavilionis.

„Norint sustiprinti savo pripažinimą visuomenėje, konservatoriai tarsi pasiuntė tokiu būdu žinutę, kad čia jie ne visada pakankamai įvertinami, bet, žiūrėkite, mus užsienis labai vertina“, – komentavo Seimo narys Algirdas Butkevičius.

Konservatorių lyderiai atsidūrė viename įtakingiausių pasaulio verslo leidinių. „Financial Times“ išleido septynių straipsnių ciklą apie Lietuvos saugumą, užsienio politiką, istoriją, krepšinį ir verslo startuolius. Užsienio reikalų ministerija džiaugiasi ypatingu dėmesiu, kurį esą pats „Financial Times“ skyrė Lietuvai. Europarlamentaras Andrius Kubilius džiaugiasi kad dėl G. Landsbergio ir Ingridos Šimonytės lyderystės „Financial Times“ parašė tokius straipsnius. Rasa Juknevičienė vylėsi, kad pamatys Ramūną Karbauskį su Sauliumi Skverneliu, paaiškėjo, kad straipsnius apie Lietuvą Lietuva nupirko.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

„Žinote, norėta, kaip geriau, išėjo, kaip visada“, – paklaustas savo nuomonę išsakė ir Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda.

Straipsnių ciklą apie Lietuvą nupirko agentūra „Investuok Lietuvoje“.

„Tikiu, kad buvo tų argumentų. „Financial Times“ – tikrai skaitomas leidinys“, – sakė Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė. 

„Galutiniam turiniui tai įtakos neturi. Išperkamas realiai tik dėmesys ir garantija, kad apie Lietuvą bus rašoma tam tikru metu“, – kalbėjo „Investuok Lietuvoje“ rinkodaros vadovė Rūta Nemunytė.

„Financial Times“ sumokėta 7 tūkst. Eur.

„Buvo leista vieną kartą pasiūlyti savo temas, ką mes tikrai darėme. Kaipgi nepasinaudosime tokiu pasiūlymu?! Tačiau nei kontrakto sąlygose, nei darbiniuose susitikimuose nebuvo leidinio įsipareigojimo kažkaip į tuos siūlymus atsižvelgti“, – pabrėžė R. Nemunytė.

Verslo lyderiai, taip pat valdančiuosius konsultuojantis komunikacijos ekspertas sako, kad užsakomieji straipsniai šaliai reklamuoti yra normali praktika.

„Pamatę auditorijas, kiek žmonių pasiekia ši reklama, suprastumėme, kad čia ir ne kažkokie labai pinigai dideli, nei kažkas čia tokio išskirtinio“, – teigė komunikacijos konsultantas Arūnas Armalis.

„Financial Times“ auditorija – pasaulio politikos ir verslo lyderiai, investuotojai. „Investuok Lietuvoje“ tikslas – populiarinti Lietuvos vardą.

„Po straipsnio tarptautinėje žiniasklaidoje esame sulaukę ir potencialių investuotojų“, – sakė R. Nemunytė.   

Bet neįprasta praktika nenurodyti, kad straipsniai nupirkti.

„Kad paskui žmogus, sužinojęs kaip iš tiesų tie straipsniai atsirado, nepasijustų apgautas. Šiuo atveju dalis vidaus auditorijų pajuto tokį kartėlį“, –  savo pastebėjimus išreiškė A. Armalis.

Anot „Investuok Lietuvoje“, pirkti ne straipsniai, o garantija, kad „Financial Times“ parašys.

„Financial Times“ raportai yra laikomi redakcijos, o ne partnerių produktu. Todėl nėra žymimi, kaip  užsakytas arba partnerių turinys. Užsakovas šiuo atveju – mes. Galutiniam turiniui jokios įtakos neturi“, – aiškino „Investuok Lietuvoje“ rinkodaros vadovė.

Keisčiausia ekspertams ir opozicijai konservatorių reakcija.

Kai perkama reklama konkretiems politikams, turime tokios labai aiškios valstybinės propagandos pavyzdį.

 

„Truputį džiaugdamiesi persistengė“, –  pastebėjo komunikacijos konsultantas.

Sudarytas įspūdis, kad „Financial Times“ žurnalistai patys parašė apie Lietuvą.

„Valstybė gali užsisakyti reklamą, reklamuoti savo verslus, idėjas, turizmą… Ir tą daro visos valstybės. Bet kai perkama reklama konkretiems politikams, turime tokios labai aiškios valstybinės propagandos pavyzdį“, – kalbėjo Seimo narė Agnė Širinskienė.

Prezidentas G. Nausėda sako davęs ne vieną interviu pasaulio žiniasklaidai, bet mokėti nereikėjo. Ir esą ministrą Gabrielių Landsbergį pasaulio žiniasklaida dažnai kalbina savo iniciatyva, be pinigų.

„Šiandien susidomėjimas Lietuva, jos požiūriu į įvykius Ukrainoje, Baltarusijoje tikrai yra natūraliai didelis ir galima būtų sutaupyti Valstybės pinigų tiesiog duodant interviu“, – tokia buvo Lietuvos prezidento nuomonė.

Nors ir nupirkti, „Financial Times“ straipsniai kritiški. Kalbant apie Lietuvos politiką, Kinijos, Taivano atžvilgiu, cituojama: „Vienos Baltijos šalies politikas sako, kad lietuviai triukšmingi kaimynai. Kartais turėtų užsičiaupti“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų