Tokį Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) įstatymo pakeitimo projektą Seimo posėdžių sekretoriate įregistravo Seimo narė Aušra Maldeikienė.
„Siūlau išplėsti ribojimus komercinei reklamai LRT valdomose internetinėse svetainėse, pritaikant tuos pačius komercinės reklamos ribojimo principus, kurie taikomi radijui ir televizijai. (...) Tokiu būdu LRT nebegaus jokių pajamų iš komercinės reklamos (išskyrus išimtis taikomas sporto ir kultūros renginiams). Tai savo ruožtu išskaidrins konkurencines sąlygas reklamos rinkoje, nes LRT nebegalės naudotis savo išskirtine, nacionalinio transliuotojo finansuojamo biudžeto lėšomis padėtimi, ir nebegalės pardavinėti reklamos už turinį, už kurį jau sumokėjo mokesčių mokėtojai“, - sako projekto autorė A. Maldeikienė.
Ji primena, kad 2015 m. sausio 1 dieną įsigaliojo Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) įstatymo pataisos, kuriomis įtvirtinta, kad LRT skiriamų lėšų iš valstybės biudžeto dydis kiekvienais metais sudaro 1,5 procento praėjusių metų faktinių įplaukų iš gyventojų pajamų mokesčio ir 1,3 procento praėjusių metų faktinių įplaukų iš akcizo pajamų.
„Šiomis pataisomis buvo uždraustas komercinės reklamos transliavimas LRT radijo ir televizijos kanalais. Tačiau įstatymu įtvirtinta situacija, kad LRT gali gauti pajamas iš komercinės reklamos, nes, be radijo ir televizijos transliacijų, LRT taip pat išlaiko internetinę svetainę www.lrt.lt, kurioje pardavinėjama komercinė reklama. Tokiu būdu LRT nesilaiko Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo dvasios. Tai, kad LRT naudoja valstybės biudžeto finansuojamą turinį, kuris sudaro daugumą LRT svetainės turinio, ir teikdama komercinės reklamos paslaugas galimai sukuria nelygiavertes konkurencines sąlygas kitiems internetinės žiniasklaidos kanalams, kurie nėra išlaikomi iš valstybės biudžeto“, - sako Seimo narė A. Maldeikienė.
Parlamentarės nuomone, siūlomas teisinis reguliavimas padės skaidrinti reklamos rinką ir užtikrins skaidresnes konkurencines sąlygas komercinės reklamos pardavėjams. Ji siūlo, kad įstatymo pataisos įsigaliotų 2019 m. sausio 1 d.
Šiuo metu Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymas riboją komercinę reklamą (su tam tikromis išimtimis sporto ir kultūros renginiams) radijuje ir televizijoje.
Galiojantis įstatymas numato, kad reklama ir komerciniai audiovizualiniai pranešimai LRT radijo ir televizijos programose draudžiami, išskyrus kultūros ir sporto renginių ir (ar) jų transliacijų rėmimo pranešimus, ir atvejus, kai reklamą ir komercinius audiovizualinius pranešimus LRT privalo transliuoti, vykdydama sutartinius įsipareigojimus dėl tarptautinių renginių transliavimo teisių įsigijimo ar suteikimo.
Naujausi komentarai