Pereiti į pagrindinį turinį

Vaistinės po ribojimų sugriežtinimo: tiek pykčio dar niekada nebuvome sulaukę

2021-10-25 11:06
DMN inf.

Nuo penktadienio vaistinėse, kuriose priimami pacientai ir be galimybių paso, vienam pirkėjui turi būti užtikrinamas 30 kv. m prekybos plotas arba vienu metu aptarnaujamas vienas žmogus. Dauguma tokių vaistinių visoje Lietuvoje nėra didesnės nei 60 kv. m, todėl šiuo metu vienu metu gali priimti tik vieną pacientą. Nuo penktadienio prie vaistinių formuojasi eilės, iš pacientų jaučiamas didelis pasipiktinimas.

„Camelia“ nuotr.

„Iš pacientų tiek pykčio, kiek jo buvo penktadienį ir šiandien, nesu turėjusi per visą savo darbo praktiką“, – su liūdesiu sako „Camelia“ vaistinėje Kaune dirbanti vaistininkė Aida.

Dauguma vaistinių, turinčios atskirus įėjimus iš laiko, ir kurios pacientus priima ir be galimybių paso, yra nedidelės. Kaimiškose vietovėse, miesteliuose, vaistinių prekybos plotas neretai būna 10-30 kv. m, mieste – ne mažesnės nei 25 kv. m, tačiau tokios vaistinės paprastai nebūna didesnės nei 60 kv. m. Tad į tokias vaistines nuo penktadienio vienu metu galima priimti tik vieną pacientą.

„Penktadienį dar daug pacientų apie pasikeitimus nežinojo, nesuprato, kodėl vaistinėje tik vienas žmogus, nors kasos – dvi-trys, bet į vidų patekti negali. Ribojant pacientus vaistinėje, du-tris kartus mažėja aptarnavimo tempas, tad pacientams tenka palaukti, – sako „Camelia“ vaistinių tinklą valdančios UAB „Nemuno vaistinė“ generalinė direktorė Aušra Budrikienė. – Penktadienį oras buvo ypač žvarbus, kai kur lijo lietus, tad dalis pacientų pasirinko lauke nelaukti. Nuogąstaujame, kad dėl šios priežasties kai kurių pacientų gydymo planas gali sutrikti.“

Aušra Budrikienė/„Camelia“ nuotr.

„Turiu 10 receptų!“ – sušunka vaistininkė Dalia, dirbanti vienoje iš Vilniuje esančių vaistinių ir informuoja pacientus, kad kitiems reikės gerokai palaukti – aptarnauja pacientą, kuriam išrašyta 10 receptinių vaistų. Kiekvieno receptinio vaisto išdavimas užtrunka, o daug lėtinių ligų turintys pacientai vaistininkui dažniausiai turi daugybę klausimų, kurių nespėja užduoti gydytojui. Tuo tarpu kita vaistininkė išeina į lauką ir paklausia čia laukiančių pacientų, galbūt kas nors laukia atsiimti jau apmokėto internetinio užsakymo, o gal kas nors nori atsispausdinti galimybių paso. Jei darbuotoja išgirsta teigiamą atsakymą, užsirašo užsakymo numerį ir prekes išneša į lauką arba atneša atspausdintą galimybių pasą.

Vaistinių tinklas fiksuoja, kad didesnės eilės formuojasi mažesniuose miestuose ir miesteliuose, kur vaistinių mažiau, o kartais viename miestelyje – tik viena vaistinė. Gyventojai čia ateina ne tik įsigyti jiems svarbių vaistų, jiems taip pat reikalinga ir farmacinė paslauga, kurią suteikia vaistininkai.

„Vaistinės – ne parduotuvės. Į jas vaistų ar farmacinės paslaugos ateina pacientai, sergantys ūmiomis ar lėtinėmis ligomis. Dauguma jų senyvo amžiaus, prastai besijaučiantys. Kol vienas pacientas aptarnaujamas, kitas norėtų vaistinėje prisėsti, tačiau pagal naująją tvarką mes negalime to leisti“, – apgailestauja „Camelia“ vaistinių tinklo generalinė direktorė A. Budrikienė.

Kol vienas pacientas aptarnaujamas, kitas norėtų vaistinėje prisėsti, tačiau pagal naująją tvarką mes negalime to leisti.

Kai kurie prekybos tinklai priėmė sprendimą priimti tik galimybių pasus turinčius klientus. Vaistinėms toks sprendimas netinka, nes jose išduodamos gyvybiškai svarbios prekės – vaistai, be kurių kai kurie pacientai negali gyventi.

„Camelia“ vaistinių tinklas ragina pacientus skiepytis, absoliuti dauguma mūsų darbuotojų pasiskiepiję, kai kuriose mūsų vaistinėse galima pasiskiepyti ir nuo COVID-19 – vertiname skiepų svarbą, tačiau suprantame, kad kai kurie pacientai dvejojo ir dar nespėjo gauti savo galimybių paso, tad negalime jiems užtverti kelio įsigyti vaistų ar kitų jiems svarbių prekių, – sako A. Budrikienė. – Suprantame, kad naujas ribojimas prekybos vietose yra dėl COVID-19 plitimo stabdymo, tačiau, manome, kad vaistinėms toks sprendimas turi ir žalos. Manome, kad 15 kv. m vienam pirkėjui, kaip buvo taikoma iki šiol, buvo saugus sprendimas. Mūsų pacientai eina tiesiai prie kasos, kur laukia vaistininkas, jie po vaistinę, kaip po, tarkime, maisto ar rūbų prekių parduotuvę, nevaikšto, tad atstumai tarp pacientų išlaikomi, tarp vaistininko ir paciento – apsauginiai skydai, vaistinėje, žinoma, privaloma dėvėti kaukę.“

Vaistinių tinklo atstovė pacientų, šiomis dienomis ateinančių į vaistines, prašo kantrybės ir supratimo. „Mūsų vaistininkai padarys viską, kad gautumėte savo vaistus ir farmacinę paslaugą“, – ramina A. Budrikienė.

Primename, kad vaistinėse, kuriose prašoma patekti galimybių pasą, pacientų priėmimas vyksta įprasta tvarka.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų