Trečiadienį karinių oro pajėgų bazėje Šiauliuose antrajam Lietuvos karinių oro pajėgų transporto lėktuvui C-27J „Spartan“ ceremonijos metu suteiktas Algirdo vardas. Vardą lėktuvui kariai išrinko pagerbdami Lietuvos didįjį kunigaikštį Algirdą.
Vadinti naujuosius orlaivius Lietuvos didžiųjų kunigaikščių vardais jau tapo tradicija – pirmasis C-27J „Spartan“ pavadintas Gedimino vardu.
Vardo suteikimo ceremonijoje dalyvavo Karinių oro pajėgų vadas brigados generolas Artūras Leita, Karinių oro pajėgų štabo viršininkas pulkininkas leitenantas Sigitas Gudeika, Lietuvos kariuomenės skrydžių saugos departamento direktorius pulkininkas Remigijus Daujotis, Karinių oro pajėgų Aviacijos bazės kariai. Naująjį orlaivį pašventino Šiaulių įgulos kapelionas kapitonas Tomas Reinys, pranešė Krašto apsaugos ministerija.
Ceremonijos metu Aviacijos bazės vadui pulkininkui leitenantui Audroniui Navickui buvo įteiktas naujojo orlaivio registracijos liudijimas ir tinkamumo skraidyti pažymėjimas. Karinių oro pajėgų vadas kartu su Skrydžių saugos departamento direktoriumi penkiems Aviacijos bazės leitenantams, galbūt būsimiems „Spartan“ lakūnams, įteikė transporto aviacijos lakūno licencijas.
„Antrasis „Spartan“ nieko nesiskiria nuo pirmojo“, – po ceremonijos kalbėjo Karinių oro pajėgų vadas brigados generolas A. Leita. „Tiek Algirdas, tiek pirmasis „Spartan“ orlaivis aprūpinti pačia moderniausia įranga ir yra patikimi orlaiviai, galintys atlikti visas Karinėms oro pajėgoms keliamas užduotis. Be Lietuvos karinių oro pajėgų, juos eksploatuoja Italija, Graikija, Bulgarija. JAV karinės oro pajėgos, kurios savo technikai ir ginkluotei kelia labai aukštus reikalavimus, yra pasirinkusios taip pat šį orlaivį, kurių per dešimt metų planuoja įsigyti apie 200“, – sakė A.Leita.
Reaguodamas į žiniasklaidoje pasirodžiusius pranešimus dėl angarų trūkumo, Karinių oro pajėgų vadas sakė, kad laikyti lėktuvą „Spartan“ angare nėra būtina, nes „Spartan“ eksploatacijos instrukcijose nėra numatytas reikalavimas lėktuvą laikyti angare. „Lauko sąlygomis laikomi ir kitų šalių kariniai orlaiviai, kaip, beje, ir civiliniai“, – kalbėjo A.Leita.
Algirdas – antras iš trijų Lietuvos kariuomenės įsigyjamų transporto lėktuvų. C-27J „Spartan“ Lietuvą pasiekė gruodžio 6 d. Sutartį dėl trijų taktinių transporto lėktuvų C-27J „Spartan“ pirkimo Lietuvos kariuomenės su Italijos bendrove „Alenia Aeronautika S.p.A.“ pasirašė 2006 m. birželį. Pirmasis lėktuvas atskraidintas 2006 m., trečiasis orlaivis Lietuvos kariuomenei turėtų būti pristatytas kitais metais.
C-27J „Spartan“ techniniai duomenys, eksploatavimo sąlygos:
Šalis gamintoja: Italija"
Ilgis 22,7 m
Sparnų mojis 28,7 m
Aukštis 9,6 m
Varikliai: 2 x Rolls Royce/Allison AE 2100 D2 (4637 AG)
Maksimali pakilimo masė: 30500 kg
Maksimali krovinio masė: 11500 kg
Maksimalus keleivių skaičius: 50
Skrydžio nuotolis: 5925 km (be krovinio), 1852 km (su kroviniu)
Kreiserinis greitis: 500 km/h
Maksimalus skrydžio aukštis: 9150 m
Įgula: 3 žmonės
C-27J „Spartan“ eksploatuojančios šalys Bulgarija, Graikija, Italija, JAV, Lietuva, Rumunija
Specialūs reikalavimai dėl orlaivio eksploatavimo, laikymo: Nėra
Pastaba: KAM duomenys
Naujausi komentarai