Apsaugininkas – draugas ar priešas? Pereiti į pagrindinį turinį

Apsaugininkas – draugas ar priešas?

2004-05-24 09:00

DIENOS RŪPESTIS

Apsaugininkas – draugas ar priešas?

Kam prekybos centruose reikalingi apsaugos darbuotojai? Kokios jų funkcijos? Ar turi teisę tikrinti pirkėjų kišenes? Į šiuos klausimus „Klaipėdai“ atsakė UAB „Daranata“ apsaugos regiono direktorius Edgaras Maconka.

Vieningų apsaugos darbuotojų nuostatų Lietuvoje nėra. Kiekviena įstaiga kuria vidaus taisykles pati. UAB „Daranata“ saugo visą „Norfos prekyba“ parduotuvių tinklą, vykdo asmenų fizinę apsaugą.

Apsaugos darbuotojai nesaugo parduotuvių naktimis, tačiau dieną atsakingi už visą turtą. Apsaugos darbuotojas atsako už prekes, inventorių, stebi ne tik pirkėjus, bet ir pardavėjus, krovikus, prižiūri kasą. E.Maconkos pavaldiniai yra sulaikę nemažai vagišių, kuriuos perduodavo policijai.

Kilus įtarimų, apsaugos darbuotojas turi teisę pakviesti pirkėją į atskirą patalpą ir paprašyti jį parodyti savo rankinę, kišenes. E.Maconkos manymu, jei žmogus nekaltas, tai dėl to neturėtų piktintis. Jei tas nesutinka, kviečiama policija. Tačiau apsauga neturėtų tikrinti viešai, prekybos salėje.

Būna ir pykčio. Kretingoje „apsauginiui“ kilo įtarimų, jog su tėvais einanti mergaitė į kišenę įsidėjo žaislą. Susinervinusi mama pati iškratė vaiko kišenes, o vėliau apkaltino apsaugos darbuotoją, kad tai jis apieškojo vaiką.

Anot direktoriaus, į apsaugą priimami jauni, sveiki, stiprūs vyrai, be žalingų įpročių, neteisti. Jų biografijų detalės yra patikslinamos per policiją. Deja, su naujais darbuotojais nedirba psichologai, nėra taikoma apmokymo metodika. Paprastai parduotuvėje yra vyresnysis darbuotojas, kuris kontroliuoja kitus.

Parduotuvių apsauga neturi ginklų, specialiųjų priemonių, tad visus teisinius reikalus sprendžia su policija. Buvo atvejų, kai nuo vagių nukentėdavo pirkėjai, tuomet apsaugos darbuotojai ateidavo jiems į pagalbą.

Pasitaiko, kad pirkėjai paprašo apsaugininko įjungti televizorių, klausia patarimo. Apsaugos darbuotojas neturėtų atsisakyti padėti pirkėjui, jei tuo metu nėra užimtas kitais darbais. Dažniausiai, iškilus klausimams, pakviečiamas parduotuvės darbuotojas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų