Atšylantys orai išvilioja dviratininkus
Klaipėdiečiai pastebėjo: nors orai dar nepakankamai šilti, uostamiesčio gatvėse vis dažniau pasirodo dviratininkai.
Sulaukia šimtų pirkėjų
Dviračių nuoma užsiimančios viešosios įstaigos „Du ratai“ vadybininkė Asta Rudzinskienė prisiminė, jog jau per Velykas žmonės ryžosi ekstremalioms kelionėms. Šiuo metu „Du ratai“ susilaukia užsakymų vasarai, o sezonas turėtų prasidėti tik visiškai atšilus orams.
Prie Senojo turgaus įsikūrusioje dviračių prekybos ir paslaugų įmonėje „Vasarė“ jau susilaukta nemažai pirkėjų.
Bendrovės direktoriaus komercijai Algimanto Pauliukaičio duomenimis, per savaitę dabar čia parduodama iki 100 šių transporto priemonių. Pasak pašnekovo, pakankamai gerą klasikinį miesto dviratį įmanoma nusipirkti už 600 litų.
Dviračiai – šalia dešrų
Kalbėdamas apie dviračių patvarumą, A.Pauliukaitis pažymėjo, jog nesklandumų galima išvengti perkant juos specializuotose parduotuvėse.
„Kitokia situacija prekybos centruose arba turgavietėse, kur šios transporto priemonės pardavinėjamos šalia dešrų ar drabužių, – kalbėjo A.Pauliukaitis. – Atrodo, jog svarbiausia du ratai ir rėmas.“ Anot pašnekovo, du trečdaliai visų dviračių šalyje nuperkama ne specializuotose parduotuvėse.
Trikdo šaligatvių bortai
Dviračių takais mieste nusivylusi A.Ružinskienė teigė, jog pačiame uostamiestyje važinėti nepatogu: keliaujant tamsiuoju paros metu galima netikėtai atsitrenkti į viduryje tako augančius medžius ar pastatytus kelio ženklus, o ir šaligatvių bortai vietomis per aukšti.
Pašnekovė atkreipė dėmesį ir į tai, jog kai kuriose vietose dviračių takai staiga baigiasi, o tai ypač nesaugu vaikams.
Jau nutiestų dviračių kelių remonto šiais metais tikėtis neverta. Anot miesto savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjos Violetos Staskonienės, lėšų tam šiais metais neskirta.
Tačiau numatyta įrengti dviračių taką nuo Labrenciškės individualių namų kvartalo iki Girulių. Pasak vedėjos, jau įvyko viešųjų pirkimų konkursas ir skirtas 420 tūkst. litų finansavimas. Darbus pradėti numatoma kai tik bus pasirašyta sutartis su rangovais, o užbaigti – liepos mėnesį.
Taip pat rengiama dviračių tako palei Danės upę galimybių studija ir techninis projektas 2008 metams. Šiam reikalui skirta šiek tiek daugiau nei 200 tūkst. litų.
Pasidomėjus, ar galima tikėtis, jog dviračių kelių zonoje nebeliks eismą trukdančių objektų, V.Staskonienė patikino, jog reikalaujama taisyti projektus, kai numatomi ženklai dviračių ir pėsčiųjų takuose.
Teks važiuoti šalmuotiems
Nuo liepos 1-osios įsigaliosiantis reikalavimas dviratininkams dėvėti šalmus sukėlė priešingų nuomonių. A.Ružinskienės manymu, šalmai nesušvelnina smūgio nukritus nuo dviračio. O tokie atvejai, kad dviratininkas krisdamas galva trenktųsi į akmenį ar kitą aštrų daiktą, – labai reti.
„Be to, dėvėdamas šalmą žmogus kaip tik jaučiasi saugiau ir dėl to dar labiau gali būti linkęs rizikuoti. Tačiau esu už liemenes, dėl kurių dviratininkai tampa labiau pastebimi“, – pridūrė pašnekovė.
Anot A.Pauliukaičio, nors šalmais jau senokai prekiaujama, tikras susidomėjimas jais kilo prieš trejus metus. Vis dėlto paskelbus apie privalomąjį reikalavimą, niekas nepuolė jų pirkti.
Parduotuvės „Vasarė“ atstovas pritarė, jog tikriausiai žmonės tuo susirūpins baigiantis birželiui, tačiau abejojo, ar ši priemonė sumažins riziką susižeisti.
„Jau seniai išleisti reikalavimai dėl atšvaitų, tačiau į juos niekas nekreipė dėmesio, – teigė vyriškis. – Saugumas priklauso nuo to, kaip transporto priemonė sutvarkyta, kad dviratininkas būtų pastebimas kelyje“.
Naujausi komentarai