Pereiti į pagrindinį turinį

Balandį – didesnis policijos dėmesys ir vairuotojams, ir pėstiesiems

2024-04-08 06:52
LNK inf.

Policijos pareigūnai sako, kad atšilus orams keičiasi ir vairavimo sąlygos, ir vairuotojų elgesys. Balandžio šeštąją buvo minima Saugaus eismo diena. Ta proga policija pradeda įvairius reidus, kurių metu tikrins, ar vairuotojai nekalba telefonu, ar laikosi saugaus greičio, praleidžia pėsčiuosius. Šį mėnesį į kelius išrieda ir policijos patruliai su motociklais.

Balandį – didesnis policijos dėmesys ir vairuotojams, ir pėstiesiems
Balandį – didesnis policijos dėmesys ir vairuotojams, ir pėstiesiems / V. Balkūno / BNS nuotr.

Kelių policijos valdybos 1-ojo skyriaus vyresnysis specialistas Vytautas Kelmelis papasakojo plačiau apie policijos organizuojamas akcijas.

– Ar iš automobilio gerai matosi galimi pažeidėjai?  

– Taip, oro sąlygos neleidžia stovėti gatvėje, bet iš automobilio pažeidėjus tikrai gerai matome.  

– Ar atšilę orai keičia vairavimo ypatumus? Ar vairuotojai pradeda kitaip elgtis?  

– Atšilus orams vairuotojai labiau pasitiki savimi, būna mažiau atidūs. Gamtoje vartoja alkoholinius gėrimus, atsipalaiduoja. Nors suvartoja ir mažą kiekį alkoholio, bet sėda prie vairo, nesilaiko saugaus leistino greičio. Daugiau kalba telefonu be laisvų rankų įrangos, nesegi saugos diržu.  

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Vyksta prevencinės akcijos. Jau kelias dienas vairuotojai yra stebimi. Kaip jie elgiasi prie vairo? Ar kalba telefonu?

– Mažiau žmonių kalba telefonu. Situacija kardinaliai keičiasi į gerąją pusę. Žmonės daugiau naudojasi laisvų rankų įranga.  

– Kaip jūs stebite, kaip užfiksuojate? Ar fotografuojate, ar žiūronais stebite?   

– Taip, stebime žiūronais, fotoaparatais ir vaizdo fiksavimo kameromis. 

– Džiugu girdėti, kad vis daugiau vairuotojų turi laisvų rankų įrangą. Kokios baudos gresia vairuojančiam ir tuo pačiu telefonu kalbančiam vairuotojui?  

– Naudojimasis mobilaus ryšio priemone be laisvų rankų įrangos užtraukia baudą nuo 60 iki 90 eurų. Gali būti skirtas ir teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo vieno iki trijų mėnesių.  

– Dviračiai, paspirtukai, vienaračiai. Ar jie laikosi Kelių eismo taisyklių (KET), dėvi šalmus?  

– Motociklus vairuojantys vairuotojai saugo save ir dėvi šalmus. To negalėčiau pasakyti apie elektrinių paspirtukų vairuotojus, nepilnamečius iki 18 metų, kurie dažnai nedėvi šalmų, nesaugoja savęs.  

– Ar gali būti, kad lekiantis paspirtuku gali būti sustabdomas ir baudžiamas? 

– Taip. 

– Žadate tikrinti, kaip vairuotojai praleidžia pėsčiuosius per perėją. Bet ar kas nors žiūri, kaip elgiasi pėstieji? 

– Policijos pareigūnai stebi visus KET pažeidimus. Ypatingą dėmesį skiria ir pėstiesiems, nes jie mažiausiai rūpinasi savo saugumu. Pėstieji pamiršta, kad jie irgi yra eismo dalyviai.  

– Ar bėgantiems per gatvę neleistinoje vietoje gali tekti turėti reikalų su policijos pareigūnu? 

– Taip, gali tekti ir baudą susimokėti.  

– Taip pat stebėsite vairuotojų greitį ir tikrinsite blaivumą. Ateina šiltasis sezonas, daug kas važiuoja prie vandens telkinių, į gamtą. Kada dažniau tikrinate: vakarais ar rytais?  

– Nesirenkame ryte ar vakare, blaivumas tikrinamas nuolat.

– Kodėl vis dar toks didelis avaringumas?

– Dėl to, kad vairuotojai naudojasi mobilaus ryšio priemone. Tai nereiškia, kad jie kalba telefonu prisidėję prie ausies, bet naršo telefone, rašo žinutes, nestebi kelio, būna neatidūs. Dėl to ir įvyksta skaudūs eismo įvykiai. Kai ateina pavasaris, geri orai, žmonės tampa mažiau atidūs ir paspaudžia greičio pedalą. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų