Pereiti į pagrindinį turinį

Chuliganiškas paspirtuko vairavimas: laužyti taisykles vaikus paskatina tėvų pavyzdys?

Elektrinių paspirtukų ir dviračių vairuotojai mieste rieda ne pagal taisykles. Kai kurie įsigudrina važiuoti ne po vieną, bet po kelis. Įmonės, nuomojančios paspirtukus ir dviračius, sako, kad sužiūrėti chuliganiškai vairuojančius – sunku. Medikai įspėja, patirtos traumos gali suluošinti visam gyvenimui. Anot jų, važiuojant keliems vienu metu – traumų tikimybė didėja.

Chuliganiškas paspirtuko vairavimas: laužyti taisykles vaikus paskatina tėvų pavyzdys?
Chuliganiškas paspirtuko vairavimas: laužyti taisykles vaikus paskatina tėvų pavyzdys? / LNK stop kadras

Pagal Saugaus eismo įstatymą, numatyta, kad elektrinė mikrojudumo priemonė skirta važiuoti tik vienam asmeniui.

„Tikrai pasitaiko važiuojančių dviese ar trise. Turbūt rekordinis atvejis buvo kuomet paaugliai sugebėjo keturiese važiuoti ant vieno paspirtuko. Sunku tai pavadinti važiavimu“, – teigė Vilniaus kelių policijos vyriausiasis specialistas Donatas Mankauskas.

Transporto saugumo administracija sako, kad šios transporto priemonės nėra pritaikytos važiuoti dviese.

„Važiuodamas su keleiviu, jis negali 100 proc. išlaikyti stabilumo. Priklauso, kaip tas keleivis elgsis“, – aiškino LTSA Eismo įvykių tyrimų skyriaus vedėjas Jonas Drunga.

„Pats esu matęs tokių atvejų, kai tėveliai tiesiog nepamąsto. Pasisodino vaikus priekyje, kur prie vaiko veido – vairas“, – pasakojo „Judu“ judumo strategijos planavimo specialistas Elonas Šaparnis.

Policija tokiu tėvų elgesiu taip pat stebisi.

„Tenka pastebėti, kad netgi tėvai nevengia savo atžalų vežti kaip keleivio, visiškai neprisiimdami atsakomybės“, – teigė D. Mankauskas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

Elektrinius paspirtukus ir dviračius nuomojančioms įmonėms sunku sukontroliuoti ne tik, kiek jų klientų važiuoja vienu paspirtuku, bet ir kokio amžiaus yra vairuotojas.

„Tėveliai patys duoda savo prisijungimus ir jaunesnio amžiaus žmonės tiesiog naudojasi ta paslauga. Nors pats operatorius mato kaip vyresnį“, – aiškino E. Šaparnis.

Gydytojai pabrėžia – elektrinių paspirtukų ar dviračių vairuotojai, patekę į eismo įvykį, neretai sunkiai susižaloja. Užpernai su elektriniais paspirtukais įvyko 208 eismo įvykiai, per juos buvo sužeisti 223 žmonės.

„Dažniausiai galva nukenčia, veidas. Iškrenta dantys, išbyra, lūžta žandikaulis. Jeigu tas paspirtukininkas susidūrė su mašina, tai yra ir mirtinų atvejų“, – sakė traumatologas Andrius Vaitiekus.

Dažniausiai galva nukenčia, veidas. Iškrenta dantys, išbyra, lūžta žandikaulis. Jeigu tas paspirtukininkas susidūrė su mašina, tai yra ir mirtinų atvejų.

Asmenims, kurie šiomis transporto priemonėmis važiuoja ne po vieną – numatyta administracinė atsakomybė.

„Būtent praeitais metais savo sistemoje užfiksavome apie 200 tokių atvejų“, – teigė „Bolt“ dalijomsi paslaugų operacijų vadovas Benas Jurlovas.

Pasak policijos, vienintelė prevencija šiai problemai – švietimas.

„Varijuoja tos baudos. Nuo padaryto pažengimo sunkumo. Tiktai švietimas, laikas ir visuomenės subrendimo dalykas padės išgyvendinti tai“, – įsitikinęs D. Mankauskas.

Ne po vieną važiuojančiuosius stebi ir paspirtukus bei dviračius nuomojančios įmonės. Prireikus – nebeleidžia jiems nuomotis.

„Panašią patirtį turėjome ir Latvijoje, tačiau bėgant metams tokių įvykių mažėja, pastarųjų aktyvumas buvo pradžioje. Mes tiesiog blokuojame tokius klientus“, – sakė „Ride“ vadovas Edgars Jakobsons.

Tačiau vienas dalykas paspirtukų ir dviračių nuomotojus stebina dar labiau nei neatsakingas važiavimas keliems vienu paspirtuku.

„Aš buvau labai nustebęs. Mes patyrėme labai aukštą vandalizmo lygį Vilniuje. Ši industrija nėra labai nauja, vien Baltijos šalyse ši paslauga veikai daugiau nei penkeri metai“, – pastebėjo E. Jakobsons.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų