Vangiai į susirinkimus besirenkantiems daugiabučių gyventojams siūloma leisti sprendimus dėl savo būsto priimti balsuojant elektroninėje erdvėje. Aplinkos ministerija neprieštarauja tokiems siūlymams, o sprendimus interneto erdvėje siūlo jau veikiantys valstybės institucijų projektai.
„Rengiant gyventojų susirinkimus jiems aktualiais klausimais, salėse dažniausiai susirenka vos vienas kitas, kuriam rūpi kokioje aplinkoje jis gyvena. Siekiant, kad sprendimai būtų priimami, salėje turėtų būti vos viena kita laisva kėdė. Būsto priežiūros specialistai, abejingus savo būstui gyventojus, bandys kviesti balsuoti ne tokiose salėse, o elektroninėje erdvėje“, – teigė žurnalistas Tomas Kavaliauskas.
Šiuo metu daugiabučių gyventojai aktualius klausimus gali spręsti tik susirinkimuose arba balsuodami raštu. Tačiau ir tokia forma nesulaukia aktyvaus žmonių dalyvavimo.
„Mes negalime patvirtinti ilgalaikių metinių planų, negalime išsirinkti šilumos tiekėjo, karšto vandens tiekėjo, prižiūrėtojo, net bendrijos pirmininko. Dabartiniai pirmininkai skundžiasi, kad niekas neateina, nesusirenka, tad išsigelbėjimu taptų balsavimas elektroniniu būdu“, – teigė Būsto valdymo ir priežiūros rūmų prezidentas Juozas Antanaitis.
Aplinkos ministerija, nustatanti tvarką, kaip gyventojai turėtų prižiūrėti savo būstą ir priimti tam reikalingus sprendimus, neprieštarauja tokiai iniciatyvai, tačiau sako matanti ir grėsmių.
„Reikia pažiūrėti į patį įgyvendinimo mechanizmą, nes egzistuoja rizikos dėl piktnaudžiavimo galimybių. Turime įvertinti, kokios galimybės būtų piktnaudžiauti, kaip tai reikėtų pažaboti, nes administratoriai nepasižymi labai sąžiningu ir atsakingu darbu. Egzistuoja mūsų noras įvertinti visas galimas problemines sritis“, – teigė aplinkos viceministrė Daiva Matonienė.
Nors kai kurie daugiabučių administratoriai ir bendrijos sako jau šiandien galintys pasiūlyti gyventojams sprendimus priimti balsuojant e. būdu, tačiau toks balsavimas neturėtų jokios juridinės galios.
Aplinkos ministerija svarsto, kaip užtikrinti prisijungimo ir duomenų saugumą. Gyventojų balsavimui elektroniniu būdu erdvę galėtų suteikti Registrų centro regionų geoinformacinės aplinkos paslauga „Regia“, kur savivaldybės, gyventojai ir institucijos jau dabar skelbia jiems aktualią informaciją. „Regijoje“ jau dabar galima rasti būstų administratorių ir bendrijų duomenų.
„Fizinis asmuo turi galimybę prisijungti prie „Regijos“ ir palikti pranešimą savivaldybėms apie problemines ir savivaldybės dėmesio reikalaujančias vietas. Panašiu būdu autentifikuoti vartotojai, ar tai būtų fiziniai asmenys, ar konkrečiai bendrijos, galėtų žymėti savo informaciją, įkelti dokumentus, formuoti nuorodas, skelbti bei viešinti“, – pasakojo VĮ „Registrų centro“ projekto „regia.lt“ vadovė Eglė Rimkienė.
Prie „Regijos“ jungiamasi su elektroniniu parašu arba per bankininkystės svetaines.
„Regia.lt“ nekomercinės paslaugos teikiamos nemokamai.
Naujausi komentarai