Pereiti į pagrindinį turinį

Dirbtinio intelekto ekspertas: šie įrankiai keičia pasaulį, o juos uždrausti – klaida

2023-04-04 18:00
DMN inf.

Italijos asmens duomenų apsaugos institucija užblokavo sėkmingiausią istorijoje pokalbių robotą „ChatGPT“. Argumentai – dirbtinio intelekto programa nesaugo vartotojų duomenų ir negali patikrinti jų amžiaus. Ką tai keičia, kokios grėsmės švietimo sistemai, ar tai protingas žingsnis, LNK žurnalistas kalbino Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos asociacijos prezidentą Dovydą Čeilutką.

Scanpix nuotr.

– Ar šis dirbtinio intelekto pokalbių robotas kelia kokią nors grėsmę, ar priešingai, gali atnešti naudos?

– „ChatGPT“ jau šiandien keičia pasaulį. Tai yra tas įrankis, kuris mūsų kasdieniniame gyvenime būtent gali  atlikti kai kuriuos darbus už mus. Na, viena iš didelių sričių yra švietimo sistema, kur šie modeliai gali labai daug padaryti už studentus ir mokinius. Pavyzdžiui, atlikti rašto darbus, testus. Mano nuomone, viena didžiausių dabar kylančių problemų yra žmonių mokymosi, kitaip tariant, švietimo sistemos pakeitimas.

– Kitaip tariant, studentai, mokiniai gali šia sistema naudotis, o mokytojai nesupras, kad jie naudojasi, tad švietimas bus beprasmis – moksleiviai nieko neišmoks, jie visą laiką sukčiaus? Tai ką reikėtų daryti mokykloms?

– Tikroji problema ta, kad žmonės nieko neišmoks, jie tiesiog išmoks naudotis tuo įrankiu, kuris už juos atliks tam tikrus darbus. Tad švietimo sistemai reikia adaptuotis. Jau ilgą laiką sakome, kad ši sistema labai pasenusi, nebeatitinka šiuolaikinio pasaulio aktualijų. Dėl to mažėja ir mokinių motyvacija mokytis. Tad, manau, atėjo laikas dideliems pokyčiams. Ypač, kai teigiama, kad tokie įrankiai kaip „ChatGPT“ bei kiti didieji kalbos modeliai gali radikaliai pagerinti švietimo sistemą ir palengvinti mokymosi procesą. Jeigu mes sugebėsime pasinaudoti tais naujais įrankiais teisingai, mes padarysime mokymosi procesą labiau efektyviu, prieinamą skirtingo mokymosi tipo žmonėms. Būtent pasitelkiant tuos įrankius, o ne kažkaip bandant juos uždrausti kaip kad Italija ir pan., galime pasiekti daug geresnių rezultatų. 

  Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Mačiau žmonių, kurie bandė žaisti šachmatais arba bandė paprašyti, kad jis ką nors parašytų. Tačiau toli gražu šis įrankis dar nėra toks tobulas, kaip kai kurie kalba. Ar tai išties gali padėti pelnyti gerus pažymius mokyklose ir universitetuose?

– Tiesa, jeigu mes šį įrankį naudosime nepasitelkus ir savo proto, galbūt jis nebus visose srityse labai geras. Nors yra pavyzdžių, kad tinkamai parinkus užduotį, tie rezultatai iš tiesų yra puikūs. Tačiau tikrasis pavojus ir tikrosios galimybės atsiveria, kai mes pasižiūrime, kokius rezultatus generuoja tas „ChatGPT“ ir tada tuos rezultatus patys pamodifikuojame taip, kad jie iki galo atitiktų tą užduotį. Įsivaizduokite pagalbininką, kuris paruošia pirmąjį šabloninį tekstą, kurį mes patobuliname taip, kaip mums reikia ar atrodo geriau.

Šie įrankiai išties keičia pasaulį, jie tikrai yra labai galingi. Tačiau, vargu, ar tas sprendimas tiesiog uždrausti, yra teisingas.

 

– Italija yra pirmoji, uždraudusi šį pokalbių robotą „ChatGPT“. Taip pat yra šalių, kurios nemėgsta didžiųjų korporacijų... Jeigu reikėtų reguliuoti, kaip tą padaryti?

– Reguliavimas tikrai nėra pati lengviausia sritis, tačiau, mano galva, vienareikšmiškai uždrausti tokio įrankio naudojimą yra klaida. Susidaro įspūdis, kad Italijos reguliatoriai norėjo parodyti, kad jie kažką daro. Tačiau ne veltui mes apie tai kalbame – šie įrankiai išties keičia pasaulį, jie tikrai yra labai galingi. Tačiau, vargu, ar tas sprendimas tiesiog uždrausti, yra teisingas. Jeigu mes jau reguliuojame, tai galėtume reguliuoti tokius dalykus, kaip, pavyzdžiui, asmens duomenų naudojimą ir pan. O tiesiog uždrausti įrankį, kurio, atrodo, kad mes nesuprantame, tiesiog, pasikartosiu, yra klaida.  

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų