Tačiau durys į universitetus neužsivėrė – abiturientai, kurių minimalus konkursinis balas ne mažesnis kaip 5,4, gali pretenduoti į valstybės nefinansuojamas vietas, kadangi privaloma būti išlaikius vieną valstybinį egzaminą, nebūtinai matematikos. Šiemet ar ankstesniais metais mokyklas baigę abiturientai taip pat gali prisijungti ir prie Mykolo Romerio universitete jau trečius metus įgyvendinamo edukacinio projekto „4mm. Pasistiebk“.
Projektas skirtas abiturientams, norintiems metus papildomai pasimokius iš naujo perlaikyti valstybinius egzaminus ir taip siekti pagerinti savo rezultatus. Visus mokslo metus projekto dalyviams pasiruošti nemokamai padeda lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, istorijos ir anglų kalbos mokytojai ekspertai.
Jau pilotinio projekto 2018 metais rezultatai pranoko lūkesčius – apie 80 proc. projekto dalyvių pakartotinai perlaikiusių valstybinį egzaminą rezultatai buvo geresni. Projekto dalyvis Jurgis perlaikęs anglų kalbos egzaminą gavo 80 balų, nors anksčiau laikyto anglų kalbos egzamino rezultatas buvo... vos 27 balai. Raminta iš istorijos egzamino gavo 68 balus, nors prieš anksčiau laikyto egzamino rezultatas tik 20. Jurgis sako, kad jau pats egzamino perlaikymas paskatino į pasiruošimą pažvelgti dalykiškiau ir rimčiau: „Retas mokinys supranta, kokia yra gerai išlaikyto egzamino svarba“, – pastebi Jurgis.
Šis projektas tik įrodo, kad negabių vaikų nėra, o mums visiems turi būti svarbus kiekvienas Lietuvos vaikas, vaikų motyvacija.
Keli projekto dalyviai, pagerinę egzaminų rezultatus į užsiėmimus Mykolo Romerio universitete važinėjo ir iš kitų miestų. Eglė į užsiėmimus universitete keliaudavo iš Kauno. Mergina perlaikiusi lietuvių kalbos egzaminą gavo 75 balus, nors ankstesnis egzaminų rezultatas – vos 25. Pasak Eglės, pagerinti rezultatus padėjo pačios užsispyrimas, noras įrodyt sau ir kitiems, kad gali geriau, ir didžiulis mokytojų palaikymas. Dar viena projekto dalyvė Marija į užsiėmimus važinėjo net iš Klaipėdos, ir, kaip pati sako, tikrai nesigaili. „Be abejonės šis projektas davė pagreitį mano tikslų įgyvendinimui, praplėčiau savo akiratį ir, norėčiau tikėti, jog supratau, kuo norėčiau būti“. Mergina gana savikritiškai vertina savo rezultatus, nors jie taip pat pagerėjo – iš anglų kalbos egzamino ji gavo 86 balus (buvo 73), iš lietuvių kalbos ir literatūros egzamino – 56 balus, nors ankstesnis rezultatas – 42.
Svarbiausia – mokytojų profesionalumas ir jaunuolių motyvacija
Rektorė taip pat pabrėžė, kad padaryti metų pauzę, papildomai pasimokyti, dar labiau išsigryninti savo norus, nėra blogas sprendimas, o siekiant geresnių rezultatų ypač svarbi pačių besimokančiųjų motyvacija ir aktyvus įsitraukimas į mokymosi procesą. „Mums labai svarbu, kad programoje dalyvautų motyvuoti abiturientai, kad jie tikrai norėtų siekti geresnių mokslo rezultatų, o baigus šią programą jų perlaikytų brandos egzaminų balai būtų aukštesni, todėl į projektą vykdome ir atranką“, – sako Mykolo Romerio universiteto rektorė profesorė Inga Žalėnienė.
Projekte anglų kalbą dėstanti mokytoja Vaida Mickienė sako, kad pasiekti pokyčių tikrai įmanoma ir šiemet, ir ankstesniais metais egzaminus laikiusiems jaunuoliams, o rezultatus tikrai galima pagerinti papildomai pasimokius ir turint noro.
„Šis projektas tik įrodo, kad negabių vaikų nėra, o mums visiems turi būti svarbus kiekvienas Lietuvos vaikas, vaikų motyvacija, noras, mūsų mokytojų atsidavimas, profesionalumas, supratimas ir kantrybė gali duoti apčiuopiamų rezultatų“, – pastebi I. Žalėnienė.
Pasak šio projekto edukacinės dalies koordinatorės, Mykolo Romerio universiteto Žmogaus ir visuomenės studijų fakulteto dekanės profesorės Odetos Merfeldaitės, labai svarbi ir mokytojų edukacinė pagalba: „Mokomųjų dalykų ugdymo turinys yra individualizuotas, atsižvelgiama į kiekvieno projekto dalyvio poreikius. Pažymėtina, kad mokytojo ir projekto dalyvių sąveika, grįsta abipuse pagarba – viena iš projekto sėkmės sąlygų“, – pabrėžia O. Merfeldaitė.
Norintys dalyvauti jau dabar gali registruotis internetinėje projekto svetainėje 4mm.lt
Naujausi komentarai