„Vyriausybė neturi priemonių mesti pastangų kontroliuoti židinius. Šito mechanizmo veikiančio Lietuvoje nėra. Vyriausybė neturi kitos išeities, kaip tik įvesti, sugriežtinti karantino priemones“, – LRT radijui trečiadienį sakė buvęs Vyriausybės patariamosios ekspertų tarybos COVID-19 klausimais narys.
Nauja atmaina komplikuoja situaciją
Anot jo, nustatytos Pietų Afrikos koronaviruso atmainos plitimas šalyje dar labiau komplikuoja situaciją.
Šia mutacija gali užsikrėsti ir jau persirgę, ir skiepyti žmonės. Antradienį pranešta apie nustatytus du labiau pavojingos Pietų Afrikos mutacijos atvejus Vilniuje ir Kaune. Tačiau epidemiologai teigė neturį išsamesnių duomenų apie šios atmainos galimus židinius ar plitimą.
„Turime duomenų, kad gal ir daugiau tokių atvejų bus. Tai nebuvo atvejai, kurie buvo akivaizdžiai įvežti iš kitų šalių, tad šis viruso variantas plinta visuomenėje, tai situaciją gerokai komplikuoja“, – sakė L. Griškevičius.
Vyriausybė neturi priemonių mesti pastangų kontroliuoti židinius. Šito mechanizmo veikiančio Lietuvoje nėra.
Anot jo, šiuo metu registruotos vakcinos yra mažiau efektyvios prieš šią mutaciją, tačiau „yra duomenų, kad nuo sunkių pasekmių vis tik žmogų apsaugo“.
„Tai vakcinos nėra visiškai neefektyvios, jos yra mažiau efektyvios“, – aiškino medikas.
„Labai svarbios tikslios proaktyvios priemonės, kurios, deja, Lietuvoje šiuo metu labai prastai veikia, jos iki šiol nėra tinkamai įdiegtos, tai yra židinių identifikavimas, testavimas, kontaktų atsekimas, izoliavimas ir, žinoma, prevencinis testavimas ir tų pačių viruso variantų ir infekuotų asmenų proaktyvi paieška“, – sakė Santaros klinikų medikas.
L. Griškevičius bei dar keli buvę nariai iš ekspertų tarybos pasitraukė pirmadienį. Anot premjerės atstovės – „dėl didelio užimtumo“.
NVSC funkcijas siūlo perduoti policijai
Anot L. Griškevičiaus, prieš tris mėnesius pradėjusi dirbti ekspertų taryba smarkiai kylant naujų atvejų skaičiui bei mirtingumui, be karantino griežtinimo ir vakcinacijos, taip pat rekomendavo pertvarkyti NVSC veiklą, kad jis pradėtų kontroliuoti židinius.
„Karantinas įvestas, vakcinacija pradėta, bet ši dalis, paskutinė dalis nebuvo padaryta. Ir karantino priemonės suveikė, atvejų skaičius sumažėjo, bet mes neturime Nacionalinio visuomenės sveikatos centro normalios infrastruktūros, kuri valdytų židinius ir užtikrintų kontaktų atsekimą. Todėl mes neturime šios pandemijos valdymo grandies ir ta idėja perduoti Visuomenės sveikatos centro funkcijas Vidaus reikalų ministerijai yra visiškai galima ir turbūt kad palaikytina, nes dabartinė Sveikatos apsaugos ministerijoje esanti struktūra, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras, tiesiog šios funkcijos neatlieka“, – kalbėjo jis.
Tai nebuvo atvejai, kurie buvo akivaizdžiai įvežti iš kitų šalių, tad šis viruso variantas plinta visuomenėje, tai situaciją gerokai komplikuoja.
Be to, jis pabrėžė, jog efektyvi židinių kontrolė įmanoma tuomet, kai viruso paplitimas nėra didelis.
Idėją įtraukti policiją į židinių atsekimo tyrimus ir valdymą LRT radijuje trečiadienį išsakė Marijampolės meras Povilas Isoda.
Anot jo, nemažai žmonių, vengdami ribojimų, šiuo metu yra linkę slėpti, neatskleisti informacijos, kuri svarbi nustatant viruso židinius bei užkardant jo tolesnį plitimą.
„Matosi, kad riekia aukštesnių sprendimų ir didesnių pajėgų, nes tom esamom pajėgom, kurias turi NVSC, žmogiškai ir fiziškai neįmanoma atlikti (...). Man asmeniškai atrodo, kad tas policijos buvimas ant kelio, turbūt mažiau efekto duoda tą virusą gaudant. Jei policija kažkuria apimtim įsijungtų į šiuos tyrimus, jie yra profesionalai kalbint žmones (...), tai manau tikrai poveikis būtų didžiulis“, – sakė P. Isoda.
„Aš pats sirgau ir mane buvo atvykę policijos pareigūnai patikrinti, tai žmogiškai jaučiasi, kad požiūris yra kitoks, kai policija tą daro“, – pridūrė meras.
Nacionalinis visuomenės sveikatos centras epidemiologinių tyrimų duomenis viešai skelbdavo kasdien, tačiau kovo 15 dieną pranešė tai darysiantis kas savaitę. Tačiau nuo kovo 15 dienos informacijos apie epidemiologinius tyrimus NVSC nepaskelbė.
Naujausi komentarai