Kaip pabrėžė A. Veryga, mes nė vienas negalime žinoti, kas gali atsitikti dėl mūsų pačių elgesio ar aplinkybių, tad kiekvienas Lietuvos pilietis turi laiku sulaukti medikų, paramedikų pagalbos.
„Tai tikrai aukščiausio lygio technika, kurią Nepriklausomybės pradžioje matydavome filmuose arba apie ją svajojome“, - pridūrė ministras, akcentuodamas tikslą iki aukščiausio lygio sveikatos priežiūros įstaigos pacientą nuvežti ne ilgiau kaip per valandą.
Savivaldybių atstovams, kurie atvažiavo pasiimti automobilių, ministras linkėjo ne tik tausoti juos, bet ir patiems neperdegti atliekant pacientams svarbų darbą.
B tipo skubiosios medicinos pagalbos automobilius gaus 14 savivaldybių grietosios medicinos pagalbos (GMP) centrų ir pirminės sveikatos priežiūros įstaigų.
Kaip Eltai sakė įmonės „Altas komercinis transportas“ vadovas Edvardas Radzevičius, tai B tipo automobiliai pagal europinius standartus pritaikyti žmonių gelbėjimui su gyvybės palaikymo įranga.
„Ypač svarbu, kad šiuose automobiliuose sumontuoti autonominiai širdies masažo įrenginiai. Tai reiškia, kad, jei sustoja širdis, reikalingas širdies masažas, jį atlieka ne žmogus, o aparatas. Taip eliminuojama žmogiškos klaidos galimybė, ir atitinkamai didėja tikimybė, kad bus išgelbėta paciento gyvybė“, - sakė gamintojų atstovas.
Svarbu ir tai, kad GMP automobiliai - keturiais ratais varomi, pritaikyti kaimo vietovėms ir prastiems keliams, su pačiais galingiausiais varikliais.
„Šie automobiliai - naujausios kartos, pradėti gaminti tik pernai, ir visos saugumo priemonės bei paties automobilio saugumo charakteristikos labai geros: automobilis ekonomiškas, greitas, saugus“, - komentavo įmonės atstovas.
Eltos pašnekovas išskyrė neštuvus, kurie ergonomiški pacientui. „Labai svarbu, kad vežamas žmogus neslydinėtų posūkiuose, nes tai ligoniui labai didelis stresas. Taip pat yra įranga, naudojama stuburo pažeidimų ar lūžių atveju - nugabenus į gydymo įstaigą iškart su ja galima pacientą nešti į rentgeną, nereikia jo perkėlinėti nuo neštuvų ant neštuvų. Atrodo smulkmenos, bet ligoniams labai svarbios“, - rodė įmonės „Altas komercinis transportas“ vadovas.
Pasak jo, Lietuvoje greitųjų automobilių parką sudaro 350-400 automobilių, kurie labai intensyviai eksploatuojami. „Natūralu, automobiliai labai greitai susidėvi, nes tikrai ne visur geri keliai, todėl Lietuvoje einama to link, kad GMP automobiliai būtų kas penkeri metai keičiami. Dabartinė situacija - nepavydėtina, tad, natūralu, rajonai labai laukia naujų automobilių, ypač keturiais ratais varomų, su kuriais lengviau pasiekti atokias vietas bet kuriuo metų laiku“, - sakė pašnekovas.
ELTA primena, kad šiame GMP parko atnaujinimo etape savivaldybėms bus perduoti 22 automobiliai, nupirkti iš Valstybės investicijų programos ir Europos Sąjungos lėšų.
Netrukus savivaldybėms SAM perduos dar pusšimtį B tipo GMP automobilių.
GMP parko stiprinimas yra vienas iš strateginių šios Vyriausybės tikslų siekiant gerinti sveikatos priežiūros paslaugas bei užtikrinti pacientų pristatymą į aktyvaus gydymo įstaigas laiku, ypač jei jie patyrė ūmų miokardo infarktą ar galvos smegenų insultą.
Tikimasi, kad nauji automobiliai per ateinančius metus padės sumažinti mirštamumo dėl miokardo infarkto rodiklį nuo 98,02 iki 68 atvejų 1000 stacionaro ligonių, o patyrusių galvos smegenų insultą - nuo 203,1 iki 160 atvejų 1000 stacionaro lovų.
Naujausi komentarai