Jūrų perkėloje jau ankšta
Zasnico uoste Vokietijoje prasidėjusios jūrų perkėlos jubiliejinės iškilmės vakar pažymėtos ir Klaipėdoje.
Prieš 20 metų vienu metu pradėjo veikti Vokietijos ir Lietuvos terminalai dvyniai. Juos susiejo jūrų keltų linija.
Zasnico ir Klaipėdos liniją aptarnaujantis kompanijos „DFDS LISCO“ keltas „Vilnius“ vakar į mūsų uostą atplukdė vokiečių delegaciją. Jai vadovavo Riūgeno žemės prezidentė ponia Lenkė ir Zasnico meras ponas Holcas.
KLASCO jūrų perkėlos terminale įvykusiame šventiniame mitinge dalyvavo ir Lietuvos Prezidentas Algirdas Brazauskas, ir Ministras Pirmininkas Gediminas Kirkilas, ir Seimo nariai klaipėdiečiai.
1986 metais buvusios Sąjungos kariškių reikmėms Klaipėdoje ir Mukrane (Zasnicas) pastatyti unikalūs jūrų perkėlos kompleksai per tą laiką buvo modernizuoti ir tapo daugiafunkciniais terminalais. Per juos keliauja ir geležinkelio sąstatai, ir generaliniai kroviniai, ratinė technika bei keleiviai. KLASCO generalinis direktorius Valentinas Greičiūnas iškilmėse teigė, kad dabar jie jūrų linijomis Lietuvą jungia ne tik su Vokietija, bet ir su kitomis Europos Sąjungos šalimis.
Pastaruosius penkerius metus jūrų perkėlos terminale krovinių apyvarta kasmet daugėjo po 10 procentų. 2005 metais gabenta 2,8 milijono tonų krovinių. Keleivių padaugėjo iki 163 tūkstančių. Šiuo požiūriu jubiliejiniai metai yra rekordiniai. Per 8 mėnesius krovinių, palyginti su tuo pačiu 2005 m. laikotarpiu, padaugėjo 25 procentais, keleivių - 11 procentų.
Numatytas perkėlos projektinis galingumas – 150 tūkst. vagonų per metus. Tačiau jai neužtenka geležinkelio krovinių – per metus plukdoma ne daugiau kaip 6-7 tūkst. Šią vasarą sulaukta ir padidėjimo. Keltas „Vilnius“, kiekvieną savaitę atliekantis 3 reisus į Zasnicą, kas mėnesį gabena po 500-600 pilnų vagonų.
Prieš dvidešimt metų pastatytoje perkėloje jau ankšta didėjantiems krovinių ir keleivių srautams. Tolimesnė komplekso perspektyva siejama su gretimų Smeltės pusiasalio teritorijų panaudojimu ir numatoma statyti prieplauka. „Achemos grupės“ prezidento ir KLASCO valdybos pirmininko Bronislovo Lubio nuomone, reikėtų paskubėti statyti šiuolaikiškesnį ir erdvesnį keleivių terminalą.
Naujausi komentarai