KAM teigimu, aerodromas naudojamas tiek civiliniams tikslams, tiek Lietuvos karių kariniam rengimui ir pratyboms, taip pat NATO sąjungininkų poreikiams.
„Lygiaverčio aerodromo, kuriame būtų galima vykdyti laisvojo kritimo šuolius, Lietuvoje nėra. Kiti Lietuvoje esantys aerodromai gali būti naudojami tik šuoliams su priverstinio skleidimo parašiutais ir tik labai ribotą laiką su išlygomis ir apribojimais dėl šuolių saugumo“, – Vyriausybės nutarimo projekte rašo KAM.
„Pociūnų aerodromas tinkamas tiek Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų kariniams orlaiviams, tiek ir civiliams, be to, aerodromu naudojasi ir NATO sąjungininkų transporto aviacija“, – pridūrė KAM.
Pasak ministerijos, nuo 2015 metų Pociūnuose vysta apie 95 proc. visų Lietuvos kariuomenės mokyklos Parašiutinio rengimo centro kursų – po 13 kasmet, be to, vyksta pratybos ir kvalifikacijos palaikymo šuoliai – apie 2650 šuolių per metus/. Arodromas naudojamas 180 dienų per metus ir toliau bus naudojamas tokiu pat intensyvumu.
Aerodromas tinkamas tiek Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų orlaiviams L-410, „C-127J-Spartan“, tiek civiliams lėktuvams L-410 ir AN-2.
Pociūnų aerodromas tinkamas tiek Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų kariniams orlaiviams, tiek ir civiliams, be to, aerodromu naudojasi ir NATO sąjungininkų transporto aviacija.
Pociūnų aerodromas yra strateginėje vietoje – šalia Suvalkų koridoriaus, pabrėžia KAM.
Seimas po pateikimo rugsėjį pritarė siūlymui grąžinti Pociūnų ir Alytaus aerodromus į nacionaliniam saugumui svarbių įrenginių ir turto sąrašą, iš kurio jie buvo išbraukti 2018 metais. Vienas projekto iniciatorių, Seimo narys Andrius Kupčinskas teigė, kad vykstant karui netoli Lietuvos sienų šių objektų svarba labai išaugo. Seimas šiuo metu laukia Vyriausybės išvados.
Susisiekimo ministerija siūlė Vyriausybei nepritarti tokia siūlymui. Anot jos, šie aerodromai pritaikyti tik mažajai bei sportinei aviacijai, jų vieta netinkama sąjungininkų pajėgoms ar gynybos operacijoms. Be to, anot ministerijos, jų infrastruktūra nereikalinga valstybinės mobilizacijos užduotims.
„Šių aerodromų neplanuojama naudoti krašto apsaugos ir nacionalinio saugumo užtikrinimo reikmėms, todėl netikslinga juos įtraukti į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įrenginių ir turto sąrašą“, – teigė Susisiekimo ministerija.
Anot jos, įtraukus šiuos aerodromus į sąrašą, būtų apribotos savivaldybių galimybės juos plėtoti, modernizuoti aplinkines teritorijas, taip pat tai pareikalautų papildomų lėšų apsaugai, kibernetiniam saugumui.
Naujausi komentarai