Lietuvos katastrofų, avarijų ir incidentų visų rūšių transporte tyrimų vadovai dirbs vienoje institucijoje, kuri nebus susijusi su geležinkelių, oro uostų ir jūrų uostų valdymu ar vežėju kontrole.
Tokiam Susisiekimo ministerijos siūlymui trečiadienį pasitarime pritarė Vyriausybė.
„Tai susiję su Europos Komisijos nurodytu pažeidimu, kurį mes turime pašalinti. (…) Tai yra susiję su būtinybe užtikrinti katastrofų tyrimų vadovų nepriklausomumą. Todėl ir buvo siūlymas perkelti šiuos tyrimų vadovus į kitą instituciją“, - BNS komentavo susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas.
Šiuo metu katastrofų tyrimų vadovai dirba atskirose Susisiekimo ministerijai pavaldžiose institucijose.
Viceministras BNS penktadienį atsisakė įvardyti institucijas, iš kurių būtų pasirinkta viena.
„Akivaizdžiai yra keletas variantų, bet dabar darbine tvarka mes turime juos išsinagrinėti. Šiuo metu aš jų nenorėčiau įvardinti, kad po to nebūtų sukeltas tam tikras ažiotažas“, - kalbėjo A.Šliupas.
Anot jo, sprendimą dėl konkrečios institucijos tikimasi priimti iki kitų metų sausio pabaigos.
„Mes turime pakankamai griežtus terminus dėl to pažeidimo šalinimo, tam kad išvengtume tolesnių pažeidimų procedūros veiksmų, kas būtų žalinga Lietuvai. Todėl turime per sausio mėnesį surasti sprendimus“, - tvirtino susisiekimo viceministras.
Susisiekimo ministerija siūlė įkurti atskirą nepriklausomą instituciją, į kurią būtų perkelti visi tyrėjai iš kitų institucijų. Tačiau tokiam siūlymui nepritarė Finansų ministerija, nes tam reikėtų papildomų lėšų iš valstybės biudžeto.
Dar vienai alternatyvai – Valstybinėje darbo inspekcijoje (VDI) įkurti atskirą skyrių, kuris atliktų nelaimingų atsitikimų tyrimus – nepritarė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Pastarosios nuomone, siūlomos perduoti funkcijos yra nebūdingos VDI.
Naujausi komentarai