Vos nušvitus saulei į kelius išrieda asfalto volai, keltuvai ir dešimtys darbuotojų – dienomis, kai gatvėse rieda tūkstančiai automobilių, verda darbas. Naktimis, kai nėra jokių spūsčių, statybvietėse štilis. „Dėl to, kad visi darbai atliekami tik dieną, valstybė praranda pinigus“, – skaičiuoja automobilių ekspertas Ramūnas Fetingis. Kelininkai atkerta, kad yra kelios priežastys, kodėl nedirbama naktimis. Viena jų – patys miestiečiai, kuriems nepatinka burzgiantys traktoriai.
Užsienyje kelininkai triūsia visą parą
Iki Lietuvos pirmininkavimo Europos sąjungai (ES) Vilnius žada sutvarkyti dalį miesto gatvių, aikščių, kitų viešųjų erdvių, kuriose ar šalia jų vyks renginiai. Šiems darbams Vyriausybė skyrė apie 16 milijonų litų. Pinigų tarsi yra, tačiau nerimaujama, ar pakaks laiko.
Lietuvoje tapo įprasta patraukti tvarkyti gatvių dienomis, kai didžiausiose transporto arterijose nusidriekia automobilių spūstys. Skirtingai nei mūsų šalyje, kitose ES valstybėse, taip pat ir už Atlanto, kelininkai dirba keliomis pamainomis net ir naktį.
Automobilių ekspertas Ramūnas Fetingis tikina, kad užsienyje, pagrindinėse gatvėse, kur šalia nėra gyventojų, darbai vyksta kiaurą parą. Esą kitu atveju valstybė praranda pinigus –žmonės stovi spūstyse ir nedirba, savo darbo laiką jie praleidinėja gatvėse, laiku nepristato prekių ir pan. „Jau nekalbu apie gamtos užterštumą, kai 20 min. ar daugiau burzgini automobilį“, – priduria R. Fetingis.
„Kam mokėti darbininkui papildomą užmokestį, jei galima tiesiog spjauti į vairuotojų kantrybę ir daryti tai dieną? Savivaldybė paskelbia konkursą, kas pigiau padarys darbus, tai tą konkursą laimi tie, kurie daro pigiausiai iš visų. Manau, kad viskas yra dėl mūsų vargšės ekonomikos, kuri yra šlubuojanti, daugiau pavyzdžių neįsivaizduoju“, – stebisi automobilių ekspertas.
Skundžiasi patys gyventojai?
„Ne visus darbus galima padaryti pamainomis naktį“, – pokalbį su LRT.lt pradeda „Grinda“ generalinis direktorius Algimantas Vilūnas. – Čia taip iš šalies atrodo, o realiai kiekvienas darbas turi savo technologiją, laiką ir visa kita.“
Įmonės, užsiimančios ir gatvių tvarkymu, direktorius tikina, kad pinigai – ne toks svarbus faktorius, kodėl gatvės nėra tvarkomos naktimis.
„Kelių technika kelia nemažą triukšmą, gyventojai skundžiasi ir darbai dėl to stabdomi. Jei visą vasarą dirbsime, po langais burgs traktoriai, tai kas su tuo taikstysis?“ – teiraujasi A. Vilūnas.
Darbininkams dirbti naktį patinka
Tuo metu kitos kelius tvarkančios įmonės UAB „Marijampolės gatvių remontas“ direktorius Jurgis Vilutis sako, kad jo įmonės darbuotojams yra tekę dirbti naktimis, tačiau tai yra reti ir labai brangūs darbai.
„Supraskite, kad darbui naktimis reikia ne tik pamainos, bet kartu ir papildomai maišyti asfaltą. Dieną asfaltą ima keletas skirtingų įmonių ir nedideliais kiekiais, o naktį asfalto neima kitos įmonės, todėl gaminami mažesni kiekiai. Pinigai gamybai išleidžiami tokie patys, todėl iškeliama asfalto kaina“, – teigia J. Vilutis.
Maža to, skaičiuoja J. Vilutis, norint darbus atlikti kokybiškai ir be broko, reikia apšviesti visą gatvę. Savo ruožtu A. Vilūnas aiškina, kad jei pavasarį apšvietimo klausimas dar išsprendžiamas, tai vasarą, kai sužaliuoja medžiai, gatvėje tampa dar tamsiau ir nebeįmanoma dirbti. „Kiekvienas darbas yra kruopštus, tamsoj juk nedirbsi“, – tikina A. Vilūnas.
„Didžiausia problema, kad dirbančius naktimis dar turi prižiūrėti vadovai, kurie savo darbą atlieka dieną ir visą parą dirbti negali. Reikėtų kelių vadovų, o jų atlyginimai yra dideli“, – skaičiuoja J. Vilutis.
Pasak įmonių vadovų, patys darbininkai dirbti naktį mėgsta, mat tuomet jiems išmokamas dvigubas naktinis tarifas. „Įsivaizduokite, kad darbuotojų atlyginimas sudaro apie 30 proc. kainos. Tai asfaltavimo kaina išauga dar tiek pat“, – apibendrina J. Vilutis.
Naujausi komentarai