„Ieškome efektyviausių sprendimų, kaip padidinti geresnį pravažiuojamumą keliuose. Dėl sunkių klimatinių sąlygų daugėja autoįvykių. Įžvelgiame, kad dauguma šių įvykių nutinka rajoniniuose keliuose, kurie yra žemiausio priežiūros lygio, – jie, pagal normatyvus, nėra barstomi” – kalba Kelių priežiūros ir statybos departamento direktorius Petras Džervus.
Susidarius ekstremaliai situacijai, priimtas sprendimas skirti daugiau technikos R3 keliuose: jau šiandien rajoniniuose žemiausio priežiūros lygio ruožuose dirba 150 mechanizmų, kurie šukuoja žvyrkelius, barsto druskos-smėlio mišiniu juodą dangą.
Žiemos sezono pradžia – spalį
Pirmieji žiemos ženklai pastebėti dar spalio antroje pusėje, meteorologinė žiema prasidėjo lapkričio pabaigoje – dviem su puse savaitės anksčiau lyginant su daugiamečiais duomenimis. Kelių tarnybos darbus pradėjo anksčiau nei įprastai. Šį žiemos sezoną tiltai, viadukai ir slidūs ruožai buvo barstomi jau spalio 25 d., praeitą žiemą besiformuojantis ledas pastebėtas tik lapkričio antroje pusėje.
Permainingas oras, šokinėjanti temperatūra nuo minuso iki pliuso, per vieną dieną visoje Lietuvoje iškrentantis sniegas, lijundra tampa tikrais iššūkiais.
„Keliuose dirbantys specialistai, reaguodami į situaciją, dažnai darbus pradeda anksčiau nei jiems įprasta. Įmonė jau nuo praeitų metų gruodžio vidurio dirba padidintu režimu žiemos priežiūroje: lyginant su ankstesniais metais į kelią išvažiuojame du kartus dažniau, per 1 mėnesį išbarstėme 53 tūkst. tonų druskos – 883 vagonus, kas sudaro pusę praeito sezono kiekio”, – teigia P. Džervus.
Tolimesni veiksmai
Pasak Kelių priežiūros ir statybos departamento vadovo, įmonė analizuoja kiekvieną įskaitinį įvykį ir vertina Kelių tarnybų veiksmus, esant reikalui atlieka korekcijas. „Kelių priežiūra“ teikia informaciją eismoinfo.lt apie kelio oro sąlygas ir prognozes, ši informacija skleidžiama per įvairius sklaidos kanalus.”
„Dar praeitais metais kėlėme klausimą dėl R3 kelių, kuriais važinėja ir mokykliniai, ir maršrutiniai autobusai. Buvo teikti pasiūlymai tiek Lietuvos automobilių kelių direkcijai, tiek Susisiekimo, Švietimo ministerijoms. Pristatėme atliktą analizę, rekomendacijas kelti priežiūros lygį, alternatyvius būdus, kaip didinti vaikų, keliaujančių mokykliniais autobusiukais, saugumą”, – pabrėžia P. Džervus.
Teigiamų rezultatų duotų bent asfaltuotų R3 kelių pakėlimas į R2, tada tie keliai būtų ne tik valomi, bet ir barstomi. Šiuo metu yra 10 756 km nebarstomų kelių. Kaip departamento direktorius teigia, šiam sprendimui įgyvendinti, reikalingos papildomos lėšos. Šiomis dienomis vyksta diskusijos su LAKD, teikiami paskaičiavimai, tikimasi, kad sprendimas bus priimtas dar penktadienį.
Naujausi komentarai