Konfliktai tarp bendrovių pakenkė uostui
Dėl vidinių konfliktų tarp bendrovių Klaipėda tampa nepatikimu uostu.
Už JAV laivo prastovą Klaipėdos uostas turės sumokėti maždaug pusės milijono litų baudą. Nesuradus vietos prie krantinių, laivas „Ref Star“ atplukdęs 8,5 tūkst. tonų kazachams skirtos šaldytos vištienos, išoriniame reide laukė keturias paras.
Konfliktas užsiplieskė tarp Klaipėdos šaldytuvų terminalą nuomojančios bendrovės „Koralita“ ir „Klaipėdos Smeltės“.
Ginčai dėl krantinių jau buvo sprendžiami ir teismuose. Teismas suteikė teisę Klaipėdos šaldytuvų terminalo veiklai naudoti „Klaipėdos Smeltės“ nuomojamas krantines. Pagal uosto taisykles tiek vieni, tiek kiti privalėjo pateikti laivų statymo grafikus.
Pagal „Klaipėdos Smeltės“ pateiktą grafiką nuo kovo 11 dienos prie 101-osios krantinės turėjo būti kraunamas metalo laužas iš baržos „Carrier 5“, o nuo kovo 14 dienos - laivą „Sider Pink“. Kovo 11 d. prie 101-osios ir 102-osios krantinių turėjo būti prišvartuotas ir minėtas amerikiečių laivas „Ref Star“. Tai reiškia, kad vienu metu prie tų pačių krantinių turėjo būti pastatyti du laivai.
Dėl susidariusios situacijos „Klaipėdos Smeltės“ atstovai kaltino uosto tarnybas. Jų teigimu, laivas „Ref Star“ į grafiką buvo įtrauktas tik kovo 9 dieną, kai „Klaipėdos Smeltė“ apie „Carrier 5“ pranešė dar vasario 28 dieną.
Uosto direkcija kaltino „Klaipėdos Smeltę“, kad savavališkai prišvartavo vilkikus „Gintaras“ ir „Švyturys“ prie 102-osios krantinės tuo trukdydami statyti laivą „Ref Star“. Yra griežtas kovo 11 dienos uosto kapitono pareigas laikinai einančio Adomo Aleknos reikalavimas patraukti vilkikus.
Vilkikų kapitonams Vladimirui Zubarevui ir Vladislovui Mikai buvo surašyti pažeidimo protokolai už trukdymą uosto tarnyboms vykdyti pavestas pareigas. Tačiau nuobauda kapitonams iki vakar nebuvo skirta. Jie nesutiko su kaltinimais, teigė, kad nurodymus, kur statyti vilkikus, gavo iš dispečerinės.
„Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimvydas Vaštakas kreipėsi į susisiekimo ministrą Algirdą Butkevičių ir nurodė, kad Uosto direkcijos tarnybų veiksmai sukėlė grėsmę saugiam uosto darbui. Neva sujaukus išankstiniu grafiku nustatytą tvarką norėta įkišti grafike tik paskutiniu momentu nenumatytą laivą. R.Vaštakas prašė, kad būtų sudaryta kompetentinga komisija susidariusiai situacijai išanalizuoti ir nustatyta tvarka, kaip dvi bendrovės turi naudotis tomis pačiomis krantinėmis.
Klaipėdos uosto direkcijos generalinio direktoriaus Sigito Dobilinsko nuomone, šio konflikto priežastis - piniginiai reikalai, nes nesutariama, kas turi iškrauti laivą. Uosto vadovas neabejoja, kad teismui bus pateikti civiliniai ieškiniai dėl uosto patirtų nuostolių atlyginimo.
R.Vaštakas išsakė pretenzijų ir Uosto direkcijos vadovybei. Neva jis dar kovo 13 dieną siūlęs schemą, kaip prišvartuoti laivą „Ref Star“, tačiau jis buvęs prišvartuotas tik kovo 15-osios pavakarį.
Naujausi komentarai