Pereiti į pagrindinį turinį

Kontrolierė: pažinčių svetainės reklama žemina moteris

2017-05-26 07:01
BNS inf.

Lygių galimybių kontrolierė pripažino, kad interneto pažinčių svetainės filrtas.lt reklama deklaruoja moters priklausomybę nuo vyro, nepagarbų požiūrį į moterį ir formuoja nuostatas, kad ji nėra lygiavertė vyrui.

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė
Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė / V. Skaraičio / Fotobanko nuotr.

Agneta Skardžiuvienė nustatė, kad pažinčių interneto svetainės www.flirtas.lt reklama pažeidžia Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą, draudžiantį reklamoje išreikšti pažeminimą ar paniekinimą bei formuoti visuomenės nuostatas, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą. Reklamos užsakovei - bendrovei „Vertex“ skirtas įspėjimas dėl Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo pažeidimo.

Pranešime pažymima, kad balandžio 26-30 dienomis per LNK, BTV, Info TV ir TV1 televizijų kanalus transliuotos pažinčių interneto svetainės reklamos, kurioje skambėjo šis tekstas: „Reikia pasikeisti padangas, kompą pataisyti, ir čiaupas laša. Turėčiau vyrą, tai jis viską patvarkytų. Mane irgi. Užsiregistruosiu flirtas.lt – mačiau gerų yra.“

Reikia pasikeisti padangas, kompą pataisyti, ir čiaupas laša. Turėčiau vyrą, tai jis viską patvarkytų. Mane irgi. Užsiregistruosiu flirtas.lt – mačiau gerų yra.

Pasak tarnybos, reklamos užsakovo - bendrovės „Vertex“ vykdantysis direktorius Marius Petrauskas tyrimo metu paaiškino, kad reklama buvo skirta 18-24 metų amžiaus merginoms, ja buvo siekiama paskatinti televizijos žiūrovus registruotis pažinčių svetainėje. Kalbėdamas apie frazę „turėčiau vyrą – jis viską patvarkytų“, jis teigė, kad omenyje turėta, jog vyras pataisytų anksčiau sugedusius daiktus ir pagerintų merginos buitį, „įskaitant jos fizinę bei psichologinę gerovę“, o vėliau, ištardama frazę „mane irgi“, būtent tai ir patvirtina.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nustatė, kad žodžio „patvarkyti“ reikšmė nėra susijusi su žmogiškųjų santykių apibūdinimu, o jo naudojamas apibūdinant vyro ir moters santykius „įgyja neigiamą, žeminantį ir menkinantį pobūdį to žmogaus, kuriam jis adresuojamas, atžvilgiu“.

„Todėl žodžio „patvarkyti“ naudojimas reklamoje, kurį ištaria pagrindinė šio reklaminio vaizdo siužeto herojė, įgyja moteris žeminančią, niekinančią, pagarbos žmogui stokojančią prasmę, o moteris yra sudaiktinama ir priešpastatoma vyrui kaip subjektas, nesugebantis sutvarkyti savo buities, bei tampa galimu atvirai sudaiktintų seksualinių santykių objektu“, - teigiama pranešime.

A.Skardžiuvienė teigia, kad pažinčių interneto svetainės flirtas.lt reklama siunčia netinkamą žinutę apie moters ir vyro santykį, deklaruoja moters priklausomumą nuo vyro bei skatina nepagarbų požiūrį į moterį taip prisidedant prie visuomenės nuostatos, kad moteris nėra lygiavertė vyrui, formavimo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų