Kroviniui ieškoma kelio
Jeigu klaipėdiečiai nemiegos, birželio 16-osios arba 17-osios naktį galės stebėti neįprastą vaizdą – miesto gatvėmis bus gabenamas didžiausias Lietuvos nepriklausomybės istorijoje krovinys.
Didžiulį 534 tonų svorio, 33 metrų ilgio ir 8 metrų aukščio krovinį sudarys du naftos perdirbimo reaktoriai. Lietuvą iš Olandijos jie pasieks vandens keliu ir per Klaipėdą bus vežami į „Mažeikių naftą“.
Visas krovinio gabenimo kelias bus 155 kilometrų ilgio. „Mažeikių naftą“ vidutiniškai 5 km per valandą greičiu vežamas krovinys turėtų pasiekti per 5 paras. Per Klaipėdą krovinį žadama vežti 1,5–2 valandas. Iš uosto krovinys pajudėtų vidurnaktį, o Klaipėdą turėtų palikti apie 2 val. nakties.
Nors dėl krovinio gabenimo jau susitarta su Lietuvos automobilių kelių direkcija, įvairiomis ministerijomis ir kitomis institucijomis, dar nesutarta, kokiu keliu jis bus vežamas per Klaipėdą.
Iš pradžių siūlyta krovinį gabenti maršrutu Minijos gatvė – Jūrininkų prospektas – Lypkiai – Jakų žiedas – Priekulė. Tačiau vėliau reaktorių gabenimo konkursą laimėjusios bendrovės „Arijus“ atstovai Klaipėdos saugaus eismo komisijai pasiūlė keisti maršrutą, siūlydami jį nuo Vakarų laivų gamyklos gabenti Minijos gatve, Jūrininkų prospektu, Šilutės plentu ir Tilžės gatve.
Bendrovės „Arijus“ projektų vadovas Edvinas Ivanauskas aiškino, kad idėjos gabenti krovinį per Rimkus atsisakyta, nes minėtame kelio ruože vyksta rekonstrukcijos darbai. Be to, čia aukštos įtampos laidai yra žemiau, tad vežant reaktorius tektų išjungti elektrą.
Esą gabenti krovinį Jūrininkų prospektu ir Šilutės plentu būtų kur kas paprasčiau. Tačiau Saugaus eismo komisijos nariams pasirinktas maršrutas nepatiko. Diskusijų sukėlė tai, kad gabenant krovinį reikėtų išjungti ir pakreipti šviesoforus. Suabejota, ar krovinį pavyks pravežti Sendvario žiedu. Ypač komisija nuogąstavo, kad sunkiasvoris krovinys gali sugadinti Šilutės plento dangą. Defektai ypač išryškėtų žiemą.
E.Ivanauskas patikino, kad jeigu dėl krovinio gabenimo bus sugadintas kelias ar koks nors kitas objektas, jį remontuoti savo lėšomis imsis bendrovė „Arijus“.
Kol kas taip ir nesutarta, kokiu keliu bus leista gabenti krovinį per Klaipėdą. Maršrutas turėtų būti patvirtintas šią savaitę, kai pasiūlymus išanalizuos Klaipėdos savivaldybės Transporto tarnybos, Architektūros ir miesto planavimo skyriaus bei policijos atstovai.
Naujausi komentarai