Vienam kelyje panaikinta techninė apžiūra, kitas važinėja automobiliu, kurio laikinieji numeriai jau nebegalioja, o transporto priemonė neapdrausta. Dar vienas eismo dalyvis policijos sustabdytas, nes įtarta, kad vežė per daug rastų, be to – netinkamai pritvirtintų, o tai pavojinga. Policija vėliau patvirtino, kad nusižengimui padaryti, surašytos baudos. Tačiau liūdniausia, kad spėta pagauti ir girtų.
„Jau ryte Vilniuje keli policijos pareigūnai nustatė tris asmenis, kurie vairavo neblaivūs, du asmenys buvo pavartoję alkoholio, tačiau neviršijo leistinos normos. Vėlgi, tai rodo, kad tai yra didelė problema su alkoholio vartojimu vairuojant. Šitoj vietoj reikalingas visuomenės nepakantumas tokiam elgesiui“, – teigė Policijos departamento viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys.
Pasak policijos, alkoholį ir greitį vairuotojai Lietuvoje vis dar mėgsta, tačiau ilgą laiką keliuose žuvusių skaičius mažėjo. Pavyzdžiui, 2006 m. keliuose netekome net 760 žmonių, 2016 m. – 188, pernai mūsų keliuose žuvo 120 žmonių. Tačiau šiemet situacija vėl ėmė prastėti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, bet pastebima, kad greitį viršija ir išgėrę, ir blaivūs vairuotojai. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį.
„Eismo dalyviai, kurie sukelia tuos eismo įvykius, vairuotojai, šiuo atveju, iš esmės, neturėjo būti kelyje, neturėjo teisės vairuoti arba buvo bausti po kelis kartus už eismo taisyklių nepaisymą. Tai tokie žmonės, kurie pradeda elgtis neadekvačiai, atsiranda sraute ir sukelia galbūt tokius netipinius eismo įvykius, dėl ko ir didėja tas žūčių skaičius“, – aiškino Kelių direkcijos planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis.
Policijos departamentas teikia Vidaus reikalų ministerijai siūlymus, kaip mažinti žūčių skaičių keliuose. Svarstoma galimybė grąžinti ir balų sistemą – per tam tikrą laiką surinkus atitinkamą skaičių balų, atsisveikini su teise vairuoti.
Manome, kad reikėtų išbandyti dar kitas priemones, įtikinti eismo dalyvius laikytis Kelių eismo taisyklių.
„Balų sistemos atsisakėme, kadangi tai būtų per didelė našta, per brangi administracinė procedūra. Manome, kad reikėtų išbandyti dar kitas priemones, įtikinti eismo dalyvius laikytis Kelių eismo taisyklių. Vėlgi, absoliučiai atsisakyti tos balų sistemos… Galbūt sugrįšim vėliau, pažiūrėsim, kaip įtakos nauji siūlomi pakeitimai“, – sakė V. Grašys.
Siūloma gerokai didinti baudas už greitį, vairavimą, neturint tam teisės. Beje, kažkada kalbėjęs apie balų sistemos grąžinimą, buvęs policijos vadovas, vidaus reikalų ministras ir premjeras Saulius Skvernelis dabar sako, kad didžiausia problema, jog naikinama Kelių policija kaip atskira specializuota įstaiga.
„Bendros funkcijos įmestos yra į viešos policijos biurą ir tie skaičiai jau dabar neramina, kad reikia kažkokių esminių pokyčių, minčių, strategijų, ką daryti. Negana to, kad to neturi, griebia senas idėjas, kurios jau kažkada pasiteisino ir jau pragyveno savo, dar daugiau silpnina pačią eismo kontrolę“, – teigė S. Skvernelis.
Šiuo metu daug kur statomi ir nauji greičio matuokliai, tačiau, pasak Kelių direkcijos, jie dengia vos 6 proc. viso kelių tinklo. Kiek tų matuoklių daugės, dar nenuspręsta, tačiau paskutinė naujiena ta, kad vidutinio greičio matuokliai atsiras ir automagistralėje Vilnius-Klaipėda.
Naujausi komentarai