Nacionaliniam laivynui reikia paramos
Lietuvos laivų savininkų asociacija Seimo rudens sesijos išvakarėse parlamentarus klaipėdiečius, miesto, jūrų ir uosto valdžios, jūrininkų profsąjungos atstovus pakvietė į tradicinį susitikimą-diskusiją apie nacionalinės laivybos realijas ir ateitį.
Lietuvos laivų savininkų asociacijos (LSLA) prezidentas Vytautas Lygnugaris susitikimo dalyviams papasakojo apie Lietuvos laivybos sektoriaus padėtį. Iki rugsėjo 1-osios įregistruoti 174 laivai su Lietuvos vėliava, iš jų 69 – įvairių tipų prekybos laivai, kurių bendrasis tonažas 300 tūkstančių tonų. Laivų vidutinis amžius – 17,9 metų, kai ES šalyse eksploatuojami ne senesni kaip 10-11 metų laivai. Lietuvos laivybos kompanijoms su tokiu senu laivynu, kuriam išlaikyti reikia daug lėšų, sunku konkuruoti laivybos rinkoje.
V. Lygnugaris taip pat konstatavo, jog laivų skaičius ir laivyno tonažas kasmet mažėja: metų pradžioje Lietuvos jūrų laivų registre buvo 76 prekybos laivai, kurių tonažas 388 609 tonos. Norint sustabdyti šią tendenciją, reikia sparčiau atnaujinti laivyną, taip pat didinti Lietuvos vėliavos patrauklumą.
Tam būtina aktyviau įgyvendinti naują laivybos politiką, kurią priėmė valstybė. Kaip ir daugelyje ES šalių, pirmiausiai reikia laivų savininkams pelno mokestį pakeisti tonažo mokesčiu, taip pat sumažinti jūrininkų socialinio draudimo įmokas. V. Lygnugario teigimu, atsilaisvinusias lėšas laivų savininkai galėtų skirti laivynui plėsti ir modernizuoti, jūrininkų atlyginimams didinti ir darbo vietoms steigti.
„Jeigu kitais metais Seimas nepriims šio įstatymų paketo, palengvinančio laivybos verslą, mūsų akcininkai nebenorės savo laivų laikyti su Lietuvos vėliava“, - sakė Danijos DFDS priklausančios kompanijos „LISCO Baltic Service“ generalinis direktorius Artūras Gedgaudas, paprašęs parlamentarų paramos.
Diskusijoje dalyvavę parlamentarai klaipėdiečiai Vytautas Grubliauskas, Vytautas Čepas, Irena Šiaulienė, Eligijus Masiulis, Aldona Staponkienė ir Vaclovas Stankevičius, taip pat Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus laivų savininkams pažadėjo įstatyminę ir žinybinę pagalbą.
Naujausi komentarai